SUPERCARB 1kg -40%

Canon EOS 5D - Hyvä ostos?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DIO
  • Aloitettu Aloitettu
ei mulla ainakaan mikään klappaa jos ei rupea saivartelemaan. M42 oli helppo kiristää momenttiin mutta ennen kun miehet oli rautaa ja laivat puuta, myös valokuvaajat rullasi käsin tarkennuksen ja aukon kohdilleen. Valoitusmittaus rungossakin oli harvojen herkkua. Ja kierrekiinnitys poisluettuna liitäntöjä ei voida tehdä klapittomaksi ellei jokaisella löydy esim silitysrautaa jolla lämmittää rungon bajonettia 50-asteiseksi ja optiikka otetaan -20C pakkasesta ja toivotaan että saa ekalla tökättyä kohtisuoraan niin ei tartte hakata vasaralla vinoon mennyttä tötteröä irti ja koko ruljanssi alkaa alusta. tuollaisia kutsutaan ahdistussovitteiksi. niissä ei ole klappia.

ja kyllä itellä vaan on kameravehkeet sekä muovia, metallia, metallivalua, magneesiumia ja ilmeisesti RST:tä (bajonetti) lasin lisäksi.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Suurin selittäjä on tuo täyskennon sähköisyys. 1.3x croppi ei likaannu läheskään yhtä herkästi samanlaisessa käytössä.
Ne jopa muutti Canonin III-sarjaan tuota peilikoneiston rakennetta ko. asian tiimoilta.

No niin, kamera tuli ostettua.

canon5d.jpg

Käytettynä ostin, pari vuotta vanha runko jolla kuvia napsittu vajaa 3000. Ulkoisesti kamerahan on kuin kaupanhyllyltä.
Rungostakin saa paremman otteen kun vertaa edelliseen 350D:hen ja etsimestäkin näkee paremmin mitä kuvaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
minäkin olen tuore 5D mark 1:n omistaja. Edellinen oli 450D. Hämäräkuvausominaisuudet ovat kyllä loistavat. Kirkas etsin, laajempi kuvakulma ovat rautaa. Ja tietysti ne kuvat; ainoana putkena on tällä hetkellä Sigma 50 mm F/1,4. Tuolla yhdistelmällä tulee tarkkoja kuvia.

So far olen erittäin tyytyväinen ratkaisuuni !

Olen itsekkin päivittämässä runkoa ja olen nyt koittanut pähkäillä, että mikä olisi fiksuin valinta... 5D, 7D, 50D vai venata 60D:tä. 5D kyllä kiinnostaisi vähäisen kohinan ja kuvanlaadun takia, mutta uudemmissa malleissa taas olisi muutama kätevä ominaisuus, joka tuosta 5D:stä uupuu. Nyt runkona palvelee 450D ja siinä panee hanttiin lähinnä pieni koko,muovisuus ja suuri kohina. Kunpa noita kaikkia vaan pääsisi edes yhden päivän kokeilemaan, niin helpottaisi päätöstä kummasti :)

Käytetty 5D kiinnostaisi myös, ja niitä tuntuukin olevan aika hyvin tarjolla n.50000 kuvaa ammuttuina. Onko kamera noilla kuvamäärillä vielä järkiostos, vai kannattako maksaa useampi sata euroa lisää, että saa alle 10000 kuvaa ammutun yksilön?

5D:hen

Käytetty 5D kiinnostaisi myös, ja niitä tuntuukin olevan aika hyvin tarjolla n.50000 kuvaa ammuttuina. Onko kamera noilla kuvamäärillä vielä järkiostos, vai kannattako maksaa useampi sata euroa lisää, että saa alle 10000 kuvaa ammutun yksilön?

Itse vaihdoin taannoin D200:sta 5D:hen, aivan vain kiinnostuksesta ff-kennoon ja vähän parempaan ISO sietokykyyn. Ero oli aika huomattava, varsinkin etsinkuvassa, mikä on huomattavasti suurempi. Tarkennus järjestelmässä mentiin takapakkia vaihdossa, mutta hyvin on oppinut tuollakin elämään. Oma yksilö oli 36t ammuttu eikä tunnu missään. :D (Eli mielummin laittaa ne sataset parempaan optiikkaan yms.)

Canonin täyskenno on houkutelut oikeastaan vuodesta 2005 asti (jolloin 5D taisi ilmestyä?), mutta vieläkään ei moista ole tullut hankittua. 5D mk II kiinnostaisi, mutta onko missään mitään edes puoliviralliselta kuulostavaa tietoa siitä, koska kakkosen seuraaja saattaisi olla tulossa? Koitin googletella, mutten löytänyt oikein mitään järkevää huhuakaan. 3v välein kai on päivitys tullut, mutta mark 2 taitaa myydä kuin häkä, joten varmaan mitään kiirettä ei ole seuraajan markkinoille puskemiseen, vai onko Nikonilta kenties tulossa jotain joka saattaisi vaikuttaa Canonin julkaisuihin?

Kakkosen pienempi (?) kohina ja edes vähän nopeampi sarjakuvaus kiinnostavat. Toisaalta taas sitten videokuvausta tuskin tulisin käyttämään, joten paljon joutuisi maksamaan turhastakin.

Canonin täyskenno on houkutelut oikeastaan vuodesta 2005 asti (jolloin 5D taisi ilmestyä?), mutta vieläkään ei moista ole tullut hankittua. 5D mk II kiinnostaisi, mutta onko missään mitään edes puoliviralliselta kuulostavaa tietoa siitä, koska kakkosen seuraaja saattaisi olla tulossa? Koitin googletella, mutten löytänyt oikein mitään järkevää huhuakaan. 3v välein kai on päivitys tullut, mutta mark 2 taitaa myydä kuin häkä, joten varmaan mitään kiirettä ei ole seuraajan markkinoille puskemiseen, vai onko Nikonilta kenties tulossa jotain joka saattaisi vaikuttaa Canonin julkaisuihin?

Kakkosen pienempi (?) kohina ja edes vähän nopeampi sarjakuvaus kiinnostavat. Toisaalta taas sitten videokuvausta tuskin tulisin käyttämään, joten paljon joutuisi maksamaan turhastakin.

Huhut 5D Mark II:sen päivityksestä tosiaan sijoittuvat 2-3V välille..

Noita kun seurailee niin villeimmät huhut on tiedossa: :D

http://www.northlight-images.co.uk/cameras/Canon_5d3.html

http://www.canonrumors.com/

Mutta tosiaankin nykyinen Mark II paremmalla AF:llä olisi todellinen helmi... Mutta se taas voisi vaikuttaa 1Ds-sarjan myyntiin..

Itse olen himoinnut käytettyä 1D mark III:sta..

Back
Ylös Bottom