- Liittynyt
- 1.5.2010
- Viestejä
- 266
BackOffice 2.0
Tänään oli hieno päivä, mätsmeikkeri Olli ilmoitti, että Anton Kuivasen vastus on varmistunut. Olli on meillä kortin rakentaja ja julkaisija, joten jätän ukon julkaisun hänelle. Mutta kova ukko tulee vastaan, on otellu tänä vuonna kaksi kertaa, molemmat UFC:ssa ja tämän vuoden saldo on voitto ja tappio. Olli tehnee julkaisuun sitten vähän ennakkoa matsiin.
Mutta tähän CAGE-kahvipöytään takaisin. Ajattelin vähän raapaista mielenkinntoista uutta juttua, joka realisoituu marraskuussa. Oulussa otellaan silloin historian ensimmäinen CAGE tapahtuma Franchising-periaatteella. Eli paikallinen tapahtumajärjestäjä käyttää meidän tuotemerkkiä ja häkkiä. Taloudellinen vastuu on järjestäjällä. Uskon, että tapahtumasta tulee menestys, onhan Oulussa jo MMA-perinteitäkin Oulu Fightin muodossa.
Miksi sitten annamme tuotemerkkiä lainaksi? Noh kaiken bisneksen perussyy on tietty raha - vaikka lyhyellä tähtäimellä sitä ei näistä kuvioista tule. Tapahtumajärjestäjä vuokraa käytännössä meiltä häkin omakustanteella. Asian pihvi onkin pitkässä juoksussa. Tulevaisuudessa ihannetilanne olisi, että me pidettäs Pekan kanssa kaksi tapahtumaa vuodessa PK-seudulla ja sitten jotkut muut pitäs CAGEja maakunnissa. Mitä enemmän - sen parempi.
Frankkaritoiminnan hyöty meille ovat siis tuotemerkin tunnettuvuuden parantaminen. Toisena hyötynä näkisin näin alkuvaiheessa myös meidän tapahtumaan liittyvien asioiden dokumentoinnin. Teimme Oulua varten CAGE-laatukäsikirjan, jota käytämme jatkossakin hyväksi jos halukkaita CAGE-järjestäjiä ilmaantuu. Periaatteessa annamme tuotemerkin käytöön kenelle tahansa luotettavalle kumppanille, joka sitoutuu tekemään asiat laatukäsikirjamme mukaan. Eli ei muuta kun CAGEja järjestämään!!
Hyödyt paikalliselle tapahtumajärjestäjälle:
- Laatukäsikirja toiminee hyvänä tsekkilistana tapahtuman järjestelyissä
- CAGE on "TV:stä tuttu" tuotemerkki, joka voi mahdollisesti auttaa esim. yhteistyökumppaneiden saamisessa
- Meidän kumppani = luonnollinen yhteistyökumppani
- Häkki yms. infra tulee valmiina, samoin Ollin mätsmeikkaus, kuuluttaja jne.
- Valmis TV-sopimus
Mä luulen, että tästä kuviosta on apua, jos järjestelee vaikkapa ensimmäistä kertaa urheilutapahtumaa. Ei meillä ole mitään harhakuvitelmia siitä, että CAGE olisi jotenkin erityisen hieno tai "parempi" tuotemerkki kuin monet muutkaan Suomalaiset tapahtumat, mutta jos voimme jeesata innokkaita järjestäjiä ja saada lajille uusia katsojia, niin miksipäs ei.
Ens viikolla tarinaa Miamin ATT:sta, jossa olen piipahdellu muutaman kerran kun olen siellä päin pyöriny.
Tänään oli hieno päivä, mätsmeikkeri Olli ilmoitti, että Anton Kuivasen vastus on varmistunut. Olli on meillä kortin rakentaja ja julkaisija, joten jätän ukon julkaisun hänelle. Mutta kova ukko tulee vastaan, on otellu tänä vuonna kaksi kertaa, molemmat UFC:ssa ja tämän vuoden saldo on voitto ja tappio. Olli tehnee julkaisuun sitten vähän ennakkoa matsiin.
Mutta tähän CAGE-kahvipöytään takaisin. Ajattelin vähän raapaista mielenkinntoista uutta juttua, joka realisoituu marraskuussa. Oulussa otellaan silloin historian ensimmäinen CAGE tapahtuma Franchising-periaatteella. Eli paikallinen tapahtumajärjestäjä käyttää meidän tuotemerkkiä ja häkkiä. Taloudellinen vastuu on järjestäjällä. Uskon, että tapahtumasta tulee menestys, onhan Oulussa jo MMA-perinteitäkin Oulu Fightin muodossa.
Miksi sitten annamme tuotemerkkiä lainaksi? Noh kaiken bisneksen perussyy on tietty raha - vaikka lyhyellä tähtäimellä sitä ei näistä kuvioista tule. Tapahtumajärjestäjä vuokraa käytännössä meiltä häkin omakustanteella. Asian pihvi onkin pitkässä juoksussa. Tulevaisuudessa ihannetilanne olisi, että me pidettäs Pekan kanssa kaksi tapahtumaa vuodessa PK-seudulla ja sitten jotkut muut pitäs CAGEja maakunnissa. Mitä enemmän - sen parempi.
Frankkaritoiminnan hyöty meille ovat siis tuotemerkin tunnettuvuuden parantaminen. Toisena hyötynä näkisin näin alkuvaiheessa myös meidän tapahtumaan liittyvien asioiden dokumentoinnin. Teimme Oulua varten CAGE-laatukäsikirjan, jota käytämme jatkossakin hyväksi jos halukkaita CAGE-järjestäjiä ilmaantuu. Periaatteessa annamme tuotemerkin käytöön kenelle tahansa luotettavalle kumppanille, joka sitoutuu tekemään asiat laatukäsikirjamme mukaan. Eli ei muuta kun CAGEja järjestämään!!
Hyödyt paikalliselle tapahtumajärjestäjälle:
- Laatukäsikirja toiminee hyvänä tsekkilistana tapahtuman järjestelyissä
- CAGE on "TV:stä tuttu" tuotemerkki, joka voi mahdollisesti auttaa esim. yhteistyökumppaneiden saamisessa
- Meidän kumppani = luonnollinen yhteistyökumppani
- Häkki yms. infra tulee valmiina, samoin Ollin mätsmeikkaus, kuuluttaja jne.
- Valmis TV-sopimus
Mä luulen, että tästä kuviosta on apua, jos järjestelee vaikkapa ensimmäistä kertaa urheilutapahtumaa. Ei meillä ole mitään harhakuvitelmia siitä, että CAGE olisi jotenkin erityisen hieno tai "parempi" tuotemerkki kuin monet muutkaan Suomalaiset tapahtumat, mutta jos voimme jeesata innokkaita järjestäjiä ja saada lajille uusia katsojia, niin miksipäs ei.
Ens viikolla tarinaa Miamin ATT:sta, jossa olen piipahdellu muutaman kerran kun olen siellä päin pyöriny.