Buuaukset MMA:ssa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miami
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itseäni ja montaa muutakin ärsyttää tämä Amerikassa suurta suosiota saavuttanut tapa, kun matsissa ei tapahdu hetkeen mitään "mielenkiintoista" niin buuauskuoro on valmis. Helvetin epäkunnioittavaa ottelijoita kohtaan josta toivon mukaan moni täällä on samaa mieltä. Mielenkiintoisempi kysymys sitten ehkä onkin, että mikä on se matsi tai hetki joka teidän mielestä ansaitsi buuauksen?

A.Silva - Maia, Silvan pelleily ja Kimbo - Houston matsin Houstonin alun kiertely nyt tuli ensimäisenä mieleen.

Mir - CroCop.
EDIT: Lisättäköön vielä, että itseä vituttaa suunnattomasti tuo buuaus noissa matseissa, ihan kuin yleisö odottaisi jokaisen matsin olevan Korean zombie - Garcia tyylistä huitomista. tosta kun menee edes jonninverran teknisemmäksi ja "kyttäämiseksi", niin on buuauskonsertti valmis. Toki jossain (harvoissa) matseissa esim juuri tuo joka viestissä mainittu silva - maia ottelun vikat pari erää kyllä ihan ansaitusti kuulee kunniansa.

Suomessa on menty pidemmälle, täällä huudellaan kaikkee älytöntä. Miettikää kasa suomalaisia huutelemassa kännissä UFC:ssä, "FUCK YOU".

Meinaaksä et Jenkeissä tuo urpoilu jää vain buuauksen tasolle? Mitä mä olen noiden ulkomaalaisten kokemuksia haastatteluista lukenut, niin poikkeuksetta siellä suomalaista yleisöä on arvostettu ja oltu otettuja siitä miten kunniottavasti heidät on otettu vastaan.

Silva vs Maia matsissa buuaukset oli kohdillaan. Myös kaikenlainen kontaktin välttäminen jossa "pelataan varman päälle". Mutta joo, buuakset tuottaa enemmän ärsytystä kuin sitä että on samaa mieltä yleisön kanssa. Ollu monesti mielessä että kumpa häkki olisi pienempi niin saisi tuokin aropupu otsikkoon.

Meinaaksä et Jenkeissä tuo urpoilu jää vain buuauksen tasolle? Mitä mä olen noiden ulkomaalaisten kokemuksia haastatteluista lukenut, niin poikkeuksetta siellä suomalaista yleisöä on arvostettu ja oltu otettuja siitä miten kunniottavasti heidät on otettu vastaan.
No mä olen ollut paikalla jossain 20:ssä suomalaisessa otteluillassa ja kuunnellut kaikenmoista vittuilua. "Tapa se naapuri" jne. Mm. Matti Nykänen huuteli "Tapa se homo". Ulkomaalaiset eivät ymmärrä mitä ne suomalaiset huutelee, mutta se ei kuulosta kivalta kun kieltä tajuaa.

No mä olen ollut paikalla jossain 20:ssä suomalaisessa otteluillassa ja kuunnellut kaikenmoista vittuilua. "Tapa se naapuri" jne. Mm. Matti Nykänen huuteli "Tapa se homo". Ulkomaalaiset eivät ymmärrä mitä ne suomalaiset huutelee, mutta se ei kuulosta kivalta kun kieltä tajuaa.

Niin no tuo kielimuuri antaa kyllä ihan kivan pehmennyksen. Mutta taitaa tuota vastaavaa ulvomista esiintyä melkein joka lajissa. Mä en ole tuollaista tappo-huutelua kuullut, mutta yleisesti Pohjanmaalla yleisö ei olekkaan noin julmaa. Täällä yleensä annetaan hyvinkin yksinkertaisia ja selviä vihulaisen lopetusohjeita kuten "LYÖ PÄÄHÄN!" tai "REVI SEN PÄÄ IRTI!".

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suomessa on menty pidemmälle, täällä huudellaan kaikkee älytöntä. Miettikää kasa suomalaisia huutelemassa kännissä UFC:ssä, "FUCK YOU".

Heh, muistan aina kun Asikainen otti jotain Italialaista kaveria vastaan matsin. Edessäni istui isänmaallisia kuulapäitä, ja kun ruskettunut italialainen käveli kehää kohti, alkoi ne "tapa se naapuri!!" huudot. :D Olisivat nyt heittäneet edes jotain makarooniläppää, mies ei ollut edes musta.

Mutta joo, buuaus ärsyttää, mutta eniten ärsyttää ajatus siitä että se vaikuttaa ottelijoiden/tuomarin toimintaan. Uskoisin että ainakin tuomarit nostaa helpommin matsin ylös jos kovasti buuataan.

Itellä on helvetin paljon huonoja esimerkkejä suomesta.. Mutta jenkeissä ärsyttää jos ottelu menee mattoon ja jonkun aikaa kaverit hakee positioo niin johan nyt on buuauskonsertti käynissä. Ei joka kerta tarvi ottelun olla armotonta lyöntimyllyä. Kattoisivat sitten K1 etc.

Joo se on kyl perseestä ku aletaa buuaa hetiku matsi menee mattoon ja muutenki alun tunnustelun aikana.. Ainut matsi mille oisin ite buuannu ois ollu Silva vs Maia. Vituttaa aina ees miettiä koko matsia..

Itse en ole buuannut koskaan enkä aijokaan. Kehään on noussut kaksi ammattilaista tekemään jotain sellaista, johon harva pystyy. Itellä ei oo mitään asiaa buuata, vaikka olisin lipusta maksanut: MMA on MMA:ta, joskus ottelijat eivät sovi keskenään, gameplanit menee ristiin -> tylsä matsi. Semmosta sattuu.

Joo se on kyl perseestä ku aletaa buuaa hetiku matsi menee mattoon ja muutenki alun tunnustelun aikana.. Ainut matsi mille oisin ite buuannu ois ollu Silva vs Maia. Vituttaa aina ees miettiä koko matsia..

Kato Kalib Starnesin vika matsi UFCssä siinä ois tarvittu kättä pidempää, pelkät buuaukset ei riitä, joku kivääri ois ollu sopiva.

Jenkeillä tosiaan on se ääliömäinen buuas kulttuuri joka lajissa. Eräs jenkki lätkänpelaaja tykkäsi kovasti pelata Suomessa kun ei ollut sitä helvetin buuas kuoroa. Käsittäkseni perus jenkki on aika ääliö, jos vaikka ruvetaan tenttaaman yleistietoa niin eivät he tiedä juuri mitään, koska ovat itse maailman napa. Esim. jos jenkin pitää kirjoitta jokin virallinen kirja/lausunto joutuu hän turvautumaan sanakirjaan:jahas:

Käsittäkseni perus jenkki on aika ääliö

On aaliompaa yleistaa tuolla tavalla. Tyhmaa jengia loytyy joka maasta. Ihan muistutuksena - keskivertoalykkyysosamaara on jenkeissa korkeampi kun Suomessa...

Kyllahan se buuaus joskus alkaa hiukan liian aikaisin. Omasta mielestani matossa ollessa jengi ei nyt sen ihmeemmin buuaa ellei se mene nyhjaamiseksi. Niinkun Mike tuossa jo kommentoi, ei se jengi suomessakaan niin hirvean hyvin aina kayttaydy. Veikkaisin etta Japanissa yleiso on kohteliainta?

Onhan tuo jenkkien käytös täysin ala-arvoista, mutta toisaalta sen myös välillä ymmärtää kun matsit muistuttaa hippaa ja tanssia.
Pari matsia tuli äkkiseltään mieleen, missä buuakset oli täysin kohdillaan, mutta niistä ehkä oli apua. (Mir - CroCop ja Gonzaga - Kevin Jordan)

Onhan esim. UFC tehnyt ottelun viihdyttävyyden eteen paljon. Kaikki jaettavat bonukset on aika tuntuvia ja Dana antaa kyllä kovaa palautetta jos otteet ei mielytä. Väitän että jos ottelet aina kuin vaikkapa Chris Lytle niin saat aika huonollakin recordilla pitää työpaikkasi.

Yks varmasti toimiva lääke olisi Priden tyylinen keltainen kortti systeemi, mikä myös käy ottelijoiden palkkapussille. Tätä voisi jotenkin kehittää ja jakaa kortteja hanakasti ja lahjoittaa koko illan keltaisten korttien tuotto "fight of the night" voittajille.

Lahdessa vaapaottelutapahtumien yleisöstä tuleviin typeryyksien huuteluun puututaan kiitettävän nopeasti. Huutelijat poistetaan mestoilta jos homma jatkuu. Mielestäni älyttömän hyvä juttu. UFC:ssä tämä ei kyllä varmaan oikein onnistuisi..

Itse en ole buuannut koskaan enkä aijokaan. Kehään on noussut kaksi ammattilaista tekemään jotain sellaista, johon harva pystyy. Itellä ei oo mitään asiaa buuata, vaikka olisin lipusta maksanut: MMA on MMA:ta, joskus ottelijat eivät sovi keskenään, gameplanit menee ristiin -> tylsä matsi. Semmosta sattuu.

Paremmin ei voisi sanoa. Täysin samaa mieltä.

Suositut

Back
Ylös Bottom