Burzum - Belus

Se on nyt sitten uusi Burzum-albumi tulossa ulos Vargin päästyä linnasta. Julkaisupäivä on maaliskuun kahdeksas.

Burzum_-_Belus.jpg

1. Leukes renkespill (Introduksjon)
2. Belus' død
3. Glemselens elv
4. Kaimadalthas' nedstigning
5. Sverddans
6. Keliohesten
7. Morgenrøde
8. Belus' tilbakekomst (Konklusjon)

Mä kyllä tykkäsin, jopa mahdollisesti enemmän kun Burzumin vanhemmasta matskusta. No, ne ambient-hommat ei ainakaan olleet eikä ole mua varten... Glemselens Elv ehkäpä paras biisi levyllä. Hyvin toimii tässä tuo puhtaampikin laulu eikä sitä ole kumminkaan liikaa.

Kyllähän tätä tuli kavereiden kanssa odoteltuakin, eikä turhaan. Aika loistava levy mielestäni. Burzum ei jättänyt nytkään kylmäksi. Tätä tullaan kuuntelemaan pitkään.

Häikäilemättömästi varastin ja ihan herjalla latasin levyn netistä. Ennakkoluulot oli todella vahvat ja levyllä ja Vargilla on "kuulematta paskaa" -leima mun osalta. No eipä ollut turha "ostos". Jumalauta! Taitaa olla kevyesti 2010 paras ulkomainen levy. Todella yksinkertaista mutta helvetin tunnelmallista ja hypnotisoivaa musiikkia. Jotenkin etäisesti tuo mieleen Ghost Brigaden.

Eipä ole enää pariin vuoteen tullut seurattua kotisivuja niin aktiivisesti, mitä joskus, kun luulin kerta että muuttaa sinne Norjaan maatilallensa. Ja paskat. Kuin ollakaan, että itekin juuri varastin levyn ja fiilistellään tässä vasta. Oikeastaan pari ekaa levyä on tullut tähän mennessä vain kuunneltua pahimpina angsti-aikoina ja niitäkin ihan mauttomat määrät, ja jumalauta kun iskee tämäkin. Ottakaa lapset mallia tästä nykypäivänä.

helvetin tunnelmallista ja hypnotisoivaa musiikkia

On kyllä ihan käsittämättömän "tunteikasta" musiikkia. Menee aika sanattomaksi tässä.

Back
Ylös Bottom