Bulkki vanhaa aikaa vai ei?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KSENA
  • Aloitettu Aloitettu
okei, eli kävin ostamassa BODY lehden, taitaa olla vuoden 05 viimeinen lehti, kuvassa ainakin Jukka Huoponen, mustakansi, urheiluravinteiden top 10 jne... niin, luin sitä siinä ja puolivälissä oli teksti Satu Korhosesta, bodyfitness sm-kilpailujen yleisen voittajasta. tai jostain.

no kumminkin, tälläinen Satu Korhosen repliikki osu silmiin:
" Mielestäni ravinnon merkitys on yhtä suuri kuin treeninkin ja molemmissa laatu tulee ennen määrää. Bulkkaamista ei kai enää kukaan tarkoituksella harrasta kehityksen toivossa, mutta kyllä se paino offilla niin helposti tuppaa nousemaan. Liikasyömisen välttämisellä kuitenkin todistetusti kehittyy paremmin ja tietenkin dieetti on lyhyempi ja inhimillisempi "

siis TÄH???????? kaikki täällä puhuu bulkista, ja nyt se kumotaan. vai tajusinko asian väärin vai mitä? kommentoikaa!:curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis jos se tarkottaa jotain ihan älytöntä sikabulkkia et 1000-2000 kcal yli kulutuksen (onko toikaan vielä niin sika kun on ehkä vedetty)... Kun taas täällä ehkä puhutaan yleensä vähän hillitymmästä ylikulutuksen syömisestä (250-1000kcal).

(???)

En ole lukenut artikkelia, mutta itse ymmärtäisin asian niin että bulkkaamista ei ole se että syö hieman yli kulutuksen.

Itselleni on ainakin parhaat tulokset tuleet niin että kalorit ovat 250 - 500 plussalla. Ei ole tullut rasvaa mutta painoa sen sijaan varsin mukavasti, noin 7 kg tuosta elo-syys vaihteesta. Ja rasvat laskeneet 0,2 elikkä käytännössä pysyneet samassa, taitaa tuo olla vain mittausvirhettä.

Luin tuossa muistaakseni teh super omg mass mega savolaisin päiväkirjaa tai jotain, missä sanoi syövänsä jokun 1000-2000 kaloria päivässä ylimääräistä
(jos en nyt ihan väärin muista) . Kyllähän se paino nousee mutta rasvaa se suurin osa on.
Uskoisin siis artikkelissa tarkoitettavan sitä, että tuollaista sika bulkkaamista ei enää harrasteta.

panu_k sanoi:
Luin tuossa muistaakseni teh super omg mass mega savolaisin päiväkirjaa tai jotain, missä sanoi syövänsä jokun 1000-2000 kaloria päivässä ylimääräistä
(jos en nyt ihan väärin muista) . Kyllähän se paino nousee mutta rasvaa se suurin osa on. Tuollaista sika bulkkaamista en siis usko kenenkään enää vakavissaa harrastavan, sitä tuossa mielestäni tarkoitetaan.

Luuletko jonkun 1000 kaloria yli kulutuksen olevan Markolle sika-bulkkia?

Andy sanoi:
Luuletko jonkun 1000 kaloria yli kulutuksen olevan Markolle sika-bulkkia?

Tuskin 1000 vielä, koska on aika iso kaveri. Bad example. Luulisin että hänelle tuo +2000 ja enemmän rupeaa olemaan. En oikein osaa sanoa, kun ei ole mitään hajua mitä hän painaa.

Mutta perus punttaajalle (lue: painoa 60-100kg) niin 1000 yli kulutuksen rupeaa olemaan jo melkoisen paljon. Ainakin itselläni alkaa rasvaa kertyä liikkaa jos alan hirveästi yli 500 kiskomaan, ja minulla paino nyt tuossa 80 hujakoilla.

edit: njaa, laskeskelin että 100kg jannu joka liikkuu kohtuullisesti kulutus on jo 4000kc joten tuskin 1000kc nyt vielä mitään kovin eläimellistä on, mutta mennään siinä jo reippaasti yli.

Mä oon kanssa sitä mieltä että on parempi pysytellä offillakin suhkoht kunnossa, varsinkin jos on kyseessä kilpaileva henkilö. Kyllä, ehkä sillä bulkkaamisella saadaan enemmän lihaa, mutta oman kokemukseni mukaan sitä lihaakin palaa enemmän, kun joudutaan dieettaamaan kuukausitolkulla, joten lopputulos saattaa olla sama. Lisäksi bulkkaaminen on erittäin rumaa, epäterveellistä ja dieettaamisesta saattaa tulla yhtä helvettiä. Parempi näyttää urheilijalta ympäri vuoden, kuin neste/läskipöhöiseltä lihapullalta. Joillekin tietysti on tärkeää olla vain iso toppatakki päällä mutta hyvän kunnon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Mut tää on vaan mun mielipide...

Itse sanoisin, että normaali punttaajalle ja want to be bodarille riittää 100-400 kaloria plussalla, sillä noi kalorit eivät mene kaikki läskiksi toisin kuin vetelisi 500-1000 kaloria.. :D

Mä ainakin puhun bulkista kun puhun plussalla olemisesta. Sikabulkki tai joku vastaava nimitys on käytössä jos kaloreita mätetään reilusti yli tarpeen.

Itse ainakin suosin maltillisempaa bulkkia ja syklittelyä, ei nimittäin ole kiva tiputella rasvoja jos ne pääsee 20% nousemaan. Ja tuo tapahtuu helposti jos tyyliin 6 kk plussalla on putkeen jotain 500 kcal tai ylikin.

Suositut

Back
Ylös Bottom