Buick - laatua?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
30.1.2006
Viestejä
126
Sanon heti alkuun että en autoista paljon tiedä enkä perusta.
Kuitenkin on viime aikoina tullut katseltua autoa enemmän ostomielessä ja tehtyä vertailuja.

Silmiin osui Buickin (jenkkiläinen?) mallisto, olen merkistä kuullut paljon aikaisemmin ja mielikuva on että laadukas automerkki on kyseessä?
Katselin noita hintoja, ja edullisimman mallin kaikkine varusteineen saa vaivaisella 25.000 dollarilla (eli n. 20 000 euroa) !!! :eek:
Ja nyt puhutaan kuitenkin kunnon autosta, 3,8 l moottori, 200hv

Kertokaa tietämättömälle, kuinka jenkeissä autot voi maksaa noin vähän, vai onko tuo Buick sittenkään niin hyvä auto kuin kuvittelen?
Ja minkälainen operaatio olisi tuoda auto jenkeistä suomeen, tai mikä taho niitä välittää, onko ollenkaan järkevää, kuinka paljon kustannuksia ym.?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yleisesti voi sanoa, että jenkkiautot on eurooppalaisin standardein pelkkää paskaa.
Laatu on mitä sattuu ja moottorit, vaikka litroissa mitattuna näyttää hienolta, ovat jopa huonommassa vamassa, kulutus järjetön eikä tehoja kokoon nähden nimeksikään.

Tämä on ainoa oik...siis vain henkilökohtainen mielipiteeni, perustuen vuoden mittaisiin tutkimuksiin paikan päällä.
 
eipä autot jenkeissä paljoa maksa ja varsinkin kun euron suhde dollariin on niin hyvällä mallilla. jos moottoria verrataan eurooppalaisiin niin sanomattakin selvää ettei niistä revitä yhtä paljon irti tehoilta ja kulutuksen suhteen.

faija on painanut chevrolet transportilla 120tuhatta kilsaa vähän yli 3vuodessa eikä mitään vikaa ole ilmennyt perus kulutusosia lukuunottamatta. (muutenkin paljon GM autoja perheessä pyörinyt ilman vikoja) amerikkalaiset autot ei todellakaan ole niin huonoja mitä bmw ja toyota amiksen huutaa stereotypioiden pohjalta. mitään teknisiä edistysaskelia niistä harvoin löytyy ja edellä mainittu moottorin koko/teho/kulutus suhteet vaan lisää "huonoa" mielikuvaa.

buickia ei taideta tuoda suomeen ollenkaan joten auton kilpiin saaminen on mutkikasta kun sille ei löydy valmista vertailupohjaa verotuksen sun muiden suhteen.

edit: GM perheen sisällä merkkien välillä ei suuria eroja teknisten ratkaisujen välillä löydy, tämän takia heitin tuon chevrolet transportin tähän vertailupohjaksi. ja luotettavuus on omien kokemusten perusteella huippuluokkaa, n. 400 000km jenkissä matkustaneena en muista yhtä ainuttakaan kertaa jolloin olisi tienvarteen jääty, tai mitään vastaavaa kriittistä ajoa hankaloittavaa teknistä ongelmaa.
 
Asiaa hieman sivuten.
Joku muukin taisi katsoa Startin jossa Top Gear äijä koeajoi Fordin lava-auton, jonkun sellasen ison möhkön joita myydään jenkeissä reilu 3miljoonaa!!!! kappaletta vuodessa.
Autossa oli iso kone 4-5litranen ja hevosia helvetisti.
Top Gear äijä ihmetteli miksei kyseisiä autoja myydä briteissä yhtään.
Pienen ajelun jälkeen syy oli selvä. Autolla oli hintaa jenkeissä jo yli 60000 dollaria.
Auton laatu ja viimeistely oli todella surkeita.
Auto kun on niin iso, niin se rekisteröidään kuorma-autoksia, jolloin sen ei tarvitse läpäistä samanlaisia turvallisuusmääräyksiä kuin henkilöauton. Tässä oli säästetty.
Auton viimeistely oli todella surkea. Mikään osa sisustassa ei tuntunut sopia yhteen/toisiinsa, joka kulmasta irvisti ja näytti kamalalta (n'ytettiin kameraan ja sen pystyi itse todistaan). Luulisi että tuolla rahalla saisi edes jonkinasteista laatua.
Ja jos perseen alla on tuollainen kone niin sitä helposti haluaa että ratti on yhteydessä eturenkaisiin.
Tässä autossa oli niin ala-arvoinen ohjaus että oikein pahaa teki.
Top Gear äijä sanoikin ettei edes muista koska viimeks jossain autossa olisi ollut niin surkea ohjattavuus. Ratti vemputti tyhjää/väljää älyttömästi. Minkäänlaista tuntumaa eturenkaisiin ei saanut.
Niin ja vielä yks syy miksei niitä ole briteissä.
Hinta/laatusuhde on surkea, kulutus ihan hullun iso ja auto on kertakaikkiaan liian iso britteihin. Mut pääasia on että jenkit voi ajaa rancheilläänsä ja siirtää vaikka sikoja siellä lavalla paikasta A paikkaan B.
Hieman: :offtopic:
 
Joo turha on alkaa laivaamaan jotain jenkkiä siinä luulossa että saa tosi laadukkaan pelin. Muut syyt sitten erikseen. Hinnatkaan ei verojen jälkeen ole ihan samat. :)

Jos olisin sinkku, ostaisin chevy pickupin. Ihan sama mikä ajettavuus, en mä radalla ajele. Tämmöttisen:
90chev19878-A.jpg

Jos oikein rahoissa olis niin tämmösen:
02escalade_ext.jpg
 
Zone-sarja -42%
Krampus sanoi:
60000$ f-150 hinta on varmaan vähän liikaa.
esim. http://auto.consumerguide.com/auto/new/reviews/full/index.cfm/id/38675/
näyttää olenvan hinnat alkaen siinä 18000$.

Ihmettelin samaa. Mut jotain sen suuntaista se sanoi.
Oliskohan summa ollut punnissa, mutta kuitenkin reilusti yli 30000 puntaa.
Muistaisin kyllä jos hinta olisi ollut vaivaiset 24000 tms.
Ihan sama kuin Hummeri maksaa jenkeissä 55000 dollaria, mutta suomessa luonnollisesti vitusti enemmän.

Kyllä mullekkin kelpais esim. chevrolet Avalance (kerran kyydissä ollut) tai joku muu isö pick-up jos joku mulle sellaisen antaisi tai myisi äärimmäisen halvalla.
Mut en mä siitä ihan tuollaista hintaa lähtisi maksamaan, koska sillä hinnalla saa paljon muitakin autoja, jopa laadukkaita.

Pari mielenkiintoista linkkiä:
Turvallisuudesta:
http://www.bridger.us/2002/12/16/CrashTestingMINICooperVsFordF150
Top Gear jaksosta jossa ko. auto oli:
http://paultan.org/archives/2006/02/03/top-gear-video-ford-f150-lightning/
 
Training20 sanoi:
Sanon heti alkuun että en autoista paljon tiedä enkä perusta.
Kuitenkin on viime aikoina tullut katseltua autoa enemmän ostomielessä ja tehtyä vertailuja.

Silmiin osui Buickin (jenkkiläinen?) mallisto, olen merkistä kuullut paljon aikaisemmin ja mielikuva on että laadukas automerkki on kyseessä?
Katselin noita hintoja, ja edullisimman mallin kaikkine varusteineen saa vaivaisella 25.000 dollarilla (eli n. 20 000 euroa) !!! :eek:
Ja nyt puhutaan kuitenkin kunnon autosta, 3,8 l moottori, 200hv

Kertokaa tietämättömälle, kuinka jenkeissä autot voi maksaa noin vähän, vai ni

Et tainnut ottaa huomioon että ensinnäkään jenkeissä ei tunneta käsitettä autovero. Toiseksi koko autoilu- ja liikkumise käsite on aivan eri luokkaa kuin täällä ja euroopassa. Siellä ihmisten vapaalla liikkumisella on paljon suurempi painoarvo kuin täälläpäin maailmaa. Kolmanneksi oman maan autoteollisuutta tuetaan paljon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
AM sanoi:
Yleisesti voi sanoa, että jenkkiautot on eurooppalaisin standardein pelkkää paskaa.
Laatu on mitä sattuu ja moottorit, vaikka litroissa mitattuna näyttää hienolta, ovat jopa huonommassa vamassa, kulutus järjetön eikä tehoja kokoon nähden nimeksikään.

Tämä on ainoa oik...siis vain henkilökohtainen mielipiteeni, perustuen vuoden mittaisiin tutkimuksiin paikan päällä.


Minkäs ikäryhmän autoja tutkailit vuoden päivät? Toivottavasti ei taas niin ,että verrataan 50-80 luvun jänkkiä näihin uuden karheisiin eurooppalaisiin? ja noin yleisesti ottaen ohjauksesta sun muusta ne on tarkotuksella tehty moisiksi. Ei jenkeissä mitään ralli ohjausta tarteta ne tykkää tollasesta. toki autoon saa niin paljon palikkaa suht halvalla ,että jos ei ole ihan nakkisormi niin äkkiäkös nyt häiritsevät tekijät autosta vaihtaa.
 
AM sanoi:
Ajettua tuli mm. Fordilla, jossa ajohetkellä alle 100mailia mittarissa, vuoden ikäsellä Lincolnilla, Buickilla(~4v), myös toki vanhempaa kalustoa tuli kokeiltua.

Mihinkäs eurooppalaiseen vertasit, ja ihan 100km "perstuntumaanko" laatueron laitoit, vai tutkit oikeasti ajoneuvon toteutusta?
700 sarjan bemariin jos vertaa, ei ihme jos vaikuttaa huonolta, (hinta ihan eri tasolla) mutta jos "halpisjenkkiä" vertaa "halpiseuroon" esim. johonkin Ford Fiestaan tai Opel Corsaan, ei tosiaan pitäisi mitään elämää järkyttäviä laatueroja löytyä.
 
Siinä Mini versus Ford F150 -kolaritestiartikkelissa sanottiin näin:
I’m interested in how a company could create a modern vehicle that could perform so badly on this test. Furthermore Ford had lots of space to work with to make this a safe vehicle. For BMW/MINI to do the job in 1/4 the space is what engineering is all about.

Keep in mind also this is the best selling vehicle in the US. One would think that Ford, knowing this, would have put more effort into the engineering of this truck. It gets worse; this platform is also the basis of both the Ford Expedition and to some extent the Ford Excursion. Both are marketed to be tough, safe, go anywhere SUVs and are sold as family transportation.

Oisko se niin että Detroitissa ajatellaan just päin vastoin, eli koska tää kerran jo myy niin hyvin nin vitunko takia tästä kannattaa tehdä kelvollista autoa, se vaan maksaa meille.
Ja implikaationa: kun nää meitin maanmiehet on niin tyhmiä että ne kerran ostaa mielellään paskaa, kunhan se on tehty kotimaassa, niin me kans tehdään paskaa.

:offtopic: Eiks Harrikoissa ollut vähän sama homma, niille saatiin niin legendaarinen maine jo toiseen maailmansotaan mennessä, että laadun saattoin tiputtaa amerikkalaiselle tasolle, ja ensimmäinen poikkeus tästä "laadusta" oli tämä V-Rod, jostain syystä HD aatteli, että pistäkö tehdä välistä hyväkin pyörä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom