Budoka lehdestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Herra Ovaskainen

Mr.O
VIP
Kaupunki
Susiraja
Tuleeko kellekään kyseistä lehteä? Ilmestyy 6 krt vuodessa ja hinta 34 €. Olen ajatellut tilata, mielipiteitä lehdestä?

PS. En ole nähnyt kys. lehteä Joensuun kirjastossa, saati kaupoissa, onko silmissäni vikaa, vai onko sitä lehteä enää missään? :eek:

Osta irtonumero, lue se ja tee päätöksesi itse.

Aika surkee mun mielestä, muutama hyvä juttu silloin tällöin. Kaikki osaa nykyään enkkua eli black belt tms. kannattaa mielummin.
Ja netissä on vaikka mitä........

Käypäs sanomassa Joensuun kirjaston tiskillä, että onnistuisiko laittaa kyseinen lehti tilauslistalle.
Jos ei muita budoaiheisia lehtiä löydy hyllystä, niin aika suurella todennäköisyydellä saattavat tilatakin.

Ainakin yksittäisiä kirjoja kirjastot ovat tilanneet hyllyihinsä kohtalaisen kivuttomasti.

Synkän saksalaisen valitukset aluksi (...jos olisi tilaajia, olisi väriä, sivuja...ja mihin ihmeeseen muka tarvitaan kymmentä eri pukumerkkiä...) sitten tätä prhnan kikspoksausta yms kravmagaa ja tappelusta...

No. Lehden taso on laskenut huimasti niinä kymmenenä vuotena kun olen sitä lueskellut.

Itse en kyllä tilaa.

Akikonomu sanoi:
Synkän saksalaisen valitukset aluksi (...jos olisi tilaajia, olisi väriä, sivuja...ja mihin ihmeeseen muka tarvitaan kymmentä eri pukumerkkiä...) sitten tätä prhnan kikspoksausta yms kravmagaa ja tappelusta...

No. Lehden taso on laskenut huimasti niinä kymmenenä vuotena kun olen sitä lueskellut.

.

Samaa mieltä.

Itselläni on hallussa Budoka -lehden vuosikerrat vuosilta 1985 ja 1986.
Sivumäärä noissa on noin 30 - 35.

Jostain syystä nuo lehdet ovat paljon mielenkiintoisempia kuin nykyiset Budokat.
Vanhoissa lehdissäni on mielenkiintoisten ihmisten haastatteluja, hyviä artikkeleja ja vanhaa kunnon budomeininkiä.
Loistavana yksityiskohtana mainittakoon nunchaku-kata, joka on kertakaikkinen ihmetys.

Nykyisin on Suomen kamppailulajimaailma noin sata kertaa suurempi mittakaavaltaan kuin vuonna 1985, joten en tiedä miksi nykyiset Budoka -lehdet ovat niin sisältököyhiä, kun ajattelee kaikkea sitä menestystä ja harrastajien- sekä lajien määrää mikä Suomessa on.

Nyt olisi kilpailevalle lehdelle tilaus !

tarkemo sanoi:
Nyt olisi kilpailevalle lehdelle tilaus !

Näin on. Jos vaikka jonkun osaavan lehtifirman käsissä ruåtsalainen Fighter-lehti kääntyisi suomeksi ... menee toi alkuperäinen koulun pakkoruotsipohjalla semmoseksi tavaamiseksi ;)

Tilasin joskus kaksi kautta ja sen jälkeen soitin toimitukseen, että kiitos riittää poistakaa meikäläinen tilauslistalta. Päätoimittajalla oli omituisia vaikeuksia ottaa lopettamistilausta vastaan.

Kirjastossa selailen läpi yhden vuosikerran kerran vuodessa. Siinä koko mielenkiinto kyseistä lehteä kohtaan.

Eikös se budoka sivumäärä käynnyt parhaimmillaan jossain yli viidessäkymmenessä? Nykysinhän se on jotain kuustoista??????

Joku voisi tosta kertoa tarkat faktat: esim verrata vuosien 99 ja 03 sivumäärää?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Budokan alhainen sivumäärä nykyisin johtuu siitä että kustannuksista vastaavalta pöllittiin huomattava rahasumma. Eli ei ole rahaa tehdä parempaa lehteä. Kuulemma lehti on myös painottunut enempi vapaaottelupuolelle, joten eipä ainakaan itteäni pahemmin kiinnosta..

flamm sanoi:
Budokan alhainen sivumäärä nykyisin johtuu siitä että kustannuksista vastaavalta pöllittiin huomattava rahasumma. Eli ei ole rahaa tehdä parempaa lehteä. Kuulemma lehti on myös painottunut enempi vapaaottelupuolelle, joten eipä ainakaan itteäni pahemmin kiinnosta..

Olisi mielenkiintoista kuulla tästä enemmän - tyynyn allako mies on kassaa pitänyt? Näin ulkopuoliselle vaikuttais vain siltä, että mainostajat yms rahoittajat uupuu. Ei hyvältä kuulosta.

Muistaakseni se oli niin, että budoliike Nidaniin murtauduttiin, ja siinä yhteydessä myös tilit tyhjennettiin - tästä taisi olla enemmän Budokassa joitakin aikoja sitten. Kyllähän minäkin sitä aika ihmeellisenä pidän, että niin pääsi käymään. Kyllä budokan pitäisi paremmin osata suojautua!

Mainoksia ei lehdessä paljon olekaan. Mitä siellä mainostaa uskaltaisi, sen verran kilpailukielteinen asenne Führerilla ainakin mm. harjoituspukukauppaan (pari vuotta sitten julkaisi jopa "mustan listan" budotarvikkeita myyvistä/välittävistä tahoista!). Tapahtumien/kurssien mainostaminen hoitunee muutenkin, ja onkin mielekkäämpää hoitaa muissa lehdissä - varsinkin peruskurssit - ellei tarkoitus ole tiedottaa pienenpienelle asiaan vihkiytyneiden piirille. Jotka tietävät muutenkin...

En minä tiedä...jotenkin vain ketuttaa koko lehti. Onneksi on sentään hyviä budokirjoja - ja niitäkin lähinnä vain Hesan Akateemisessa.

Budoka-lehti on nykyisin täysin hanurista :evil: Ja syvältä.Toivottavasti joku ottaisi asiakseen luoda alalle uuden julkaisun...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom