Budjetti "rata lelu"

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Onhan auton ja mikroauton välissäkin vaikka mitä. Eilen olin Alastarossa ajamassa Hondalla ja siellä oli pari Lotus 7 kopiota, jollain tonnisilla pyörän koneilla. Toinen oli kuulema maksanut käytettynä noin 7000€ euroa eli ei ihan hirveästi, menivät kuitenkin ihan menojaan vaikka päästelin hondallakin jotain 1:35 aikoja. Renkaatkin kestävät kuulema vaikka kuinka kauan kun ovat niin kevyitä laitteita.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Onhan auton ja mikroauton välissäkin vaikka mitä. Eilen olin Alastarossa ajamassa Hondalla ja siellä oli pari Lotus 7 kopiota, jollain tonnisilla pyörän koneilla. Toinen oli kuulema maksanut käytettynä noin 7000€ euroa eli ei ihan hirveästi, menivät kuitenkin ihan menojaan vaikka päästelin hondallakin jotain 1:35 aikoja. Renkaatkin kestävät kuulema vaikka kuinka kauan kun ovat niin kevyitä laitteita.
Oliko Lotukset kilvissä vai ihan ratalaitteita!?
 
Onhan auton ja mikroauton välissäkin vaikka mitä. Eilen olin Alastarossa ajamassa Hondalla ja siellä oli pari Lotus 7 kopiota, jollain tonnisilla pyörän koneilla. Toinen oli kuulema maksanut käytettynä noin 7000€ euroa eli ei ihan hirveästi, menivät kuitenkin ihan menojaan vaikka päästelin hondallakin jotain 1:35 aikoja. Renkaatkin kestävät kuulema vaikka kuinka kauan kun ovat niin kevyitä laitteita.

Parempaa rengasta alle ja pikku alustapäivitystä niin alkaa hondallaki pääsemään ;)

"Alle 2,5 litraisissa kovinta vauhtia piti jälleen Johan Dahlbacka ja Honda S2000 kellottaen ajan 1,23:810 toiseksi Jari Heinonen Honda Civic Type-R:llä 1,24,941 ja kolmanneksi Niko Silvennoinen 1,25,610 Honda Civicillä"
 
Zone-sarja -42%
S2000 on edelleen jonkinasteinen unelma-auto meikäläiselle, vaikka en Hondista juurikaan kokemusta omaa. Vähän sellaisen raiskaaminen ratakäyttöön alkaa sinänsä huolettamaan, että siitä voi hyvinkin vielä tulla jonkinasteinen keräilyauto. Toisaalta, eipä Suomessa kuitenkaan mistään Hondasta kukaan tule koskaan maltaita maksamaan, vaikka se olisi minkälainen keräilyharvinaisuus vuosien päästä. Mitä noiden hintakehitystä seurailin, niin ainakin toistaiseksi pitävät hintaansa melko hanakasti, ja ainakin 2001 vuosimallin hinnat ovat nousseet viiden vuoden aikana.

Tuli vielä mieleen muuten, että mites ne Mazdan "isommat"? Jos vaikka ahdettu RX-8? RX-8-aihion saa melko halvalla, ja jos jaksaa moottorin kanssa ropeltaa silloin tällöin, niin varmasti hauska ja nopeakin vehje (nimenomaan viritettynä). Kuitenkin suht kevyt, ihan kivan näköinenkin ja kaikkea. RX-7:sta (FD3S) ratakäytössä ainakin kuullut vain hyvää niiden omistajilta. Kuulemma hyvin mikroautomainen. Noissa ehkä sitten taas ne paremmat yksilöt alkavat maksaa, ja toki postiautopakko käytännössä.

Fiksummat voivat taas jakaa kokemuksiaan, jos jaksavat :)
 
Rx-8 varmasti hieno peli, ymmärtääkseni tuo wankel vaatii runsaasti huoltoa verrattuna normi koneeseen? Ei ole tietoa mutta luetun perusteella en sellaista käytettynä ostaisi kun ei tiedä miten on ratkaistu.
 
Ei S2000:lle ole mielestäni pakko tehdä mitään, että sillä voi pitää hauskaa radalla. Ehkä jotkut puoli fiksut renkaat kannattaa heittää alle kun niistä mitkä ovat auton alla olleet aika jättää. Itselläkin jarrut yms. kestivät ajaa ihan hyvin vaikka 25 min putkeen, mutta tuntuu, että noi jotkut sporttikaturenkaat lämpenivät liikaa ja menettivät pitoaan loppua kohden. Tietenkin pitäisi ehkä vähän perehtyä rengaspaineisiinkiin. Itse ajattelin heittää kokeeksi jotain reilusti tahmeaa alle seuraavaksi kun en juuri ajele tuolla sateella kun toinenkin auto löytyy taloudesta.

Edit: niin ja ne Lotus kopiot olivat ihan ratapelejä. Itselläkin kyllä heräsi hirveä hinku saada joku vastaava kampe rekisterikilpien kanssa :D Siinä olisi fiilistä käydä ruokakaupassa.
 
Itellä mieli radalle on kyl kova. 4v'nä ekan kerran karting auton rattiin ja edelleen semmoisen omistankin. Isompia rataleluja ei vielä ole päässyt testaamaan Time attackia ois ky. Ensi kesänä voisi nykyisellä Audilla käydä radalla, pitäisi vain jarrut uusia, sekä mielellään turbon ja suuttimien vaihto. b5 koppanen 1.8t quattro alla siis.

Audimiehiä en tokikaan ole, käyttöautona talviliukkailla ihan kiva vain.

Leikkikalu on vielä vähän vaiheessa, mutta ihan just valmis :rolleyes: Pyrkimys on tehdä katsastuskelpoinen, mutta katsotaan.

w123.jpg
 
Tuli vielä mieleen muuten, että mites ne Mazdan "isommat"? Jos vaikka ahdettu RX-8? RX-8-aihion saa melko halvalla, ja jos jaksaa moottorin kanssa ropeltaa silloin tällöin, niin varmasti hauska ja nopeakin vehje (nimenomaan viritettynä). Kuitenkin suht kevyt, ihan kivan näköinenkin ja kaikkea. RX-7:sta (FD3S) ratakäytössä ainakin kuullut vain hyvää niiden omistajilta. Kuulemma hyvin mikroautomainen. Noissa ehkä sitten taas ne paremmat yksilöt alkavat maksaa, ja toki postiautopakko käytännössä.

Fiksummat voivat taas jakaa kokemuksiaan, jos jaksavat :)

Kokemuksia senverran että kaverilla on tommonen rx8 ollut käyttiksenä vajaan kymmenen vuotta. Hauska peli tosiaankin ajella, pienikokoinen kone (80kg) sijoiteltu alas ja vähän normaalia mottia taaemmas joten painojakauma ja painopiste on varmasti kohdillaan rata-ajoon ja mutkateiden kurvailuun. Huolloista senverran että oikeanlaisella käytöllä ei senkummempi huollettava kuin muutkaan autot. Joku öljynkiertohämminki nuissa vissiin on alunperin ollu joka on kulutellut konetta, varsinkin väärällä ajotyylillä. Kaveri tais tehdä täydellisen konerempan 200tkm kohdilla ja samalla korjas nuo öljynkierto-ongelmat ja viilaili vähän lisää tehoa. Olisko koneremppa ollu ~2000e nurkilla kaikkine paskoineen itse tehtynä(sisältäen ulkopuolisen tekemät koneistukset). Muutenhan tuo ei ole vaatinut muuta kuin kovaa ajoa.

Samaisella jampalla muuten olis toinen rx8 joutilaana juuri remontoidulla ja piristetyllä moottorilla, on vain postiohjauksella mutta muuten ei moitittavaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
S2000 vs MX-5 jos miettii ratavehjettä, niin S2000 on varmasti nautinnollisempi kapistus vakiona tai lähes vakiona, kun taas MX-5:stä pitää vähän viritellä, että alkaa olla kivaa. S2000 tehtiin 100 000 kappaletta ja MX-5 10 kertaa enemmän (miljoona meni rikki tänä vuonna ja valmistus jatkuu edelleen). S2000ssa oli kone, jota ei ollut missään muussa Hondan autossa, kun taas MX-5:n kumpaakin konetta (1,6 ja 1,8) on ollut lähes joka Mazdalootassa jossain vaiheessa. Joten jos budjetti merkkaa jotain, niin ilman muuta valitsisin MX-5:n. Niitä saa Saksasta halvalla kuin saippua, eikä turvakaaret, alustaparannukset tai moottorin ahtaminen maksa paljoa. Monessa maassa on myös MX-5 ratasarjoja, joten valmiita kilpa-aihioita on myös kaupan käytettynä.
 
S2000 vs MX-5 jos miettii ratavehjettä, niin S2000 on varmasti nautinnollisempi kapistus vakiona tai lähes vakiona, kun taas MX-5:stä pitää vähän viritellä, että alkaa olla kivaa. S2000 tehtiin 100 000 kappaletta ja MX-5 10 kertaa enemmän (miljoona meni rikki tänä vuonna ja valmistus jatkuu edelleen). S2000ssa oli kone, jota ei ollut missään muussa Hondan autossa, kun taas MX-5:n kumpaakin konetta (1,6 ja 1,8) on ollut lähes joka Mazdalootassa jossain vaiheessa. Joten jos budjetti merkkaa jotain, niin ilman muuta valitsisin MX-5:n. Niitä saa Saksasta halvalla kuin saippua, eikä turvakaaret, alustaparannukset tai moottorin ahtaminen maksa paljoa. Monessa maassa on myös MX-5 ratasarjoja, joten valmiita kilpa-aihioita on myös kaupan käytettynä.

Civic Type-R eri mallit(Ep3, FN2, FD2), ja Integra DC5:ssa ihan sama kone. Pikkasen erilaisilla viritysasteilla, mutta ihan sama K20-kone.

MX-5 löytyy myös 2 litraisena.
 
No ei se nyt ihan sama ole, mutta lähinnä voisi sanoa että civicin k20 kone on paranneltu versio f20c:stä, siinä mielessä että civicissä on i-vtec ja s2000 vain vtec, mutta civikin koneessa on käytetty halvempia valuosia vs s2000 tako-osat.
Osat on kuitenkin keskenään vaihtokelpoisia(kampi-akseli, kansi) ja kaikenlaisia sekasikiökokoonpanoja on nähty. Accordin(k24), civicin, integran ja s2000 koneenosia yhdistellen joko vakio-osin tai viriosin.

http://www.vtec.net/forums/one-message?message_id=716844
 
Mitenköhän tommonen Subaru WRX STI 2006-> tolla 2.5 Litrasella koneella toimittas ratalelun ja käyttiksen virkaa. Onko kellään kokemusta luotettavuudesta ja käytettävyydestä? Kaikissa vain ei ole tuota DCCD jakosuhteen muutosta, näinköhän puskee pahasti ilman tuota?
Hinnat 13-23k€
 
Mitenköhän tommonen Subaru WRX STI 2006-> tolla 2.5 Litrasella koneella toimittas ratalelun ja käyttiksen virkaa. Onko kellään kokemusta luotettavuudesta ja käytettävyydestä? Kaikissa vain ei ole tuota DCCD jakosuhteen muutosta, näinköhän puskee pahasti ilman tuota?
Hinnat 13-23k€
Kyllä ilman sitä DCCD:täkin elää, sitä puskemista saa korjattua aika hyvin alustasäädöillä. Halvin tapa saada perää enemmän irti puskemisen sijaan on Imprezoissa perinteisesti ollut jäykempi takakallistuksenvakaaja. Toki se DCCD mahdollistaa sitten sen luisuttelun ihan eri tavalla, ja kelpaisi kyllä itselle.

Tuo 2.5-litrainen ei muistaakseni kestä ihan hirveästi viritystä ilman sisuskalujen muuttelua. Siinä oli joku suunnitteluvika, minkä takia se ei ollut yhtä luotettava kuin se 2.0 (Japsimalleissahan ei tuota EJ25 tainnut missään kohtaa ollakaan). Kai siitä sen 300 rengasheppaa ottaa softamuutoksilla silti ihan luotettavasti, jos se piisaa. @foobari muistaakseni tiesi aika paljon näistä GDB-Impuista, jos hän jaksaa kertoa tarkemmin.

Tämä kaikki taas vahvaa mutua, kun ei ole koskaan tullut noita uudempia Impoja omistettua.
 
Joo noi 2.5-litraiset ei kestä viriä vakiona yhtä paljon kuin 2.0-litraiset GDB-Imprezat, ymmärtääkseni vuosimallin 2003 tienoilla noi kaksilitraiset oli vahvimmillaan, mm. takomännät valmiina jo tehtaalta. Mulla oli itsellä 2-litran pannusta ilman koneen avaamista E85:llä 450hp ja hyvin kävi ja kukkui, 0-100km/h neljä sekkaa ja varttimaili 12.3s. DCCD:tä ei itsellä ollut, ja kyllähän se rataolosuhteissa aliohjaava oli vaikka about kaikki kikat oli mukana, takana jäykkä vakaaja, edessä geometriamuutoksina ALK ja reilusti camberia. Toki paremmaksi noilla muuttui, mutta ei sitä aliohjaamista tietyissä mutkissa saanut oikein millään kuriin tolla kiintellä 50/50-jaolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom