Brilliant maalipinnan käsittely kokemuksia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
http://www.ruosteenesto.eu/brilliant

Tekniikanmaailma 2008/08 - Maalipinnan käsittelyt tiivistelmä

Tuli hankittua uusi mobiili ja sen väri on punainen ja sehän on varmaan heti mustan jälkeen se toiseksi tuskasin väri pitää kunnossa. Onko kellään kertoa omakohtaisia tai edes emännän veljen kokemuksia onko tämä kannattava satsaus? Kävin tänään kysymässä tarjousta pitkälle Transporterille ja he tarjosivat 450€ johonka ei kuulunut katto kun sinne ei kuulemma kukaan näe. Suomeksi sanottuna vittumainen paikka tehdä töitä ;)

Tuosta TM tiivistelmästä ei oikein saa mitään irti. Onko kellään kyseistä numeroa? Jos on niin olisiko paha homma saada skannattua se ja lähettää minulle?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vahaus pari kertaa vuodessa hyvillä vahoilla ni et noita käsittelyjä tartte. Ite joskus aikoinaan muutamaa kokeillut......, niin no vahojakin on tullut kokeiltua kymmeniä.

Itsellä on kokemuksia Auto Glymin kova vahasta jolle annetaan vuoden takuu. Todellisuudessa se kestää sen 8kk eli niitä kun laittaisi 2xvuoteen niin se tekisi n.280€ loven lompakkoon vuodessa. Elikkäs 2 vuotta olisi se n.480€. Nyt saisi pintaan kunnon myrkyt ja myllytyksen hintaan 450€ jolle saa sen 2 vuoden takuun.

Vien auton ensi viikolla maalattavaksi (tai siis etupuskurin) täytyy siinä kysellä 20 vuotta autoja maalanneen kaverin mielipide tästä tuotteesta.

Zone-sarja -42%
No ensinnäkin AutoGlymin tuotteet ei kestä, muut ominaisuudet on kyl ihan hyviä. Mullakin oli pinnassa kerran tuote, mille annettiin 5 vuoden takuu jenkeissä. Täällä kesti hyvänä sen puol vuotta. Mä puhuin kunnon vahoilla Meguiarsista, Zainosta, Zymölistä, Dodo Juicesta sun muista... ;)

Myllytys + kovavaha muutaman kerran vuodessa, se riittää. Ei siihen sen kummempia hillittömästi maksavia taika-aineita tarvitse.

Autofiksaajien motto on "ei sillä väliä millä vahaat, vaan sillä miten peset". Eli jos peset auton vahvoilla liuottimilla, ei vahoista ole mitään jäljellä parin pesun jälkeen.

Itse vahaan pari kertaa vuodessa, pesen käsin vahashamppoolla (biltema on halpaa mutta hyvää) ja talvisin laitan kylkiin nestemäistä pikavahaa. Auto helppo pestä ja liuottimia ei tarvita.

Toki kannattaa ottaa maalipinnan kestopinnoitus. Otin autooni uutena sellaisen, joku 150-200 e se maksoi ”kaupantekijäisiksi” alehinta. Vieläkin ihmisen kyselee onko auto ihan uusi, vaikka on melkein 3 v vanha. Vahaan autoa lisäksi 2 kertaa vuodessa, kyllä kiiltää . Liuotinta en käytä kuin vanteisiin.

Isä osti samaan aikaa uuden auton eikä ottanut pinnoitusta. Nyt hän valittelee kun mustan auton maali on hapettuneen oloinen ja otökät ei irtoa millään konepellistä. Itellä on tosin värinä harmaa silver jossa ei lika helpolla näy.

Hoidosta se on kiinni ja tuotteista mitä käyttää. Mulla kohta 3vuotta vanha toi auto ja maalipinnaltaan ku uus. Tai oikeastaan kiiltää paremmin kuin uusi. Eikä ole mitään "kestokäsittelyjä" tehty.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hoidosta se on kiinni ja tuotteista mitä käyttää. Mulla kohta 3vuotta vanha toi auto ja maalipinnaltaan ku uus. Tai oikeastaan kiiltää paremmin kuin uusi. Eikä ole mitään "kestokäsittelyjä" tehty.
Niin maalipinnan hoitoahan tuo brillianttikin on. Kokemusta itsellä ei ole mutta jos nuo lupaukset pitävät yhtään kutinsa niin silloin tuo muun hoitamisen voi jättää vähemmälle. Joku ottaa yhden kalliin kestävän hoidon ja toinen hoitaa vähän kerralla pikkasen halvemmalla ja loppu tulos voi tosiaan olla sama. Siitä sit valitsemaan itselleen sopiva.

Mulla on muuten yksi kaveri joka välillä syytää sellaista skeidaa suustaan, että me muut kaveripiirissa vähän naureskellaan sille. Noh, tämä kaveri otti myös autoonsa tuollaisen brillian maalipinnan käsittelyn. Ja nyt viimeksi kun kateltiin sen autoa ja kun se kehu tätä käsittelyä niin sai taas sitä juttua kuunella korvat punaisena. Oli nimittäin toinen saman värinen auto siinä vieressä ja kaveri aivan pokkana väitti, että hänen autonsa väri ja kiilto on ihan selvästi "syvempi" Molemmat autot ovat suht'kot uusia ja puhtaita. Itse en löytänyt vaikka kuinka yritin siinä parkkihallin valossa mitään eroa kyseisten värien/kiiltojen syvyydessä samoin kuin missään muussakaan maalipinnan ominaisuuksissa. Voi toki olla, että jos autot olisivat olleet likaisia ja ne olisi vienyt pesuun niin tästä käsitellystä autosta paska olisi irronnut helpommin mutta kun autot olivat molemmat puhtaita ja kiiltäviä...

Joo onhan noita sanaseppoja olemassa, mutta kyllä hyvin hoidetun, hoidetun ja ei hoidetun maalipinnan erottaa toisistaan jo aika uudessa autossa. Itellä ollu viel pari viimeisintä perusvärillä, niin hoito vaan korostuu.
Tässä veljen auto tehtynä hyvillä aineilla ennen ja jälkeen kuvat.
Alkutilanne
0.jpg

Muutaman tunnin päästä
1.jpg

Et jaksais Man78 laittaa lisää infoa tosta projektista, eli mitä kaikkea teit ja millä aineilla yms? :) .
Itellä samanlainen projekti edessä tässä lähiaikoina :)

http://www.ruosteenesto.eu/brilliant

Onko kellään kertoa omakohtaisia tai edes emännän veljen kokemuksia onko tämä kannattava satsaus?

Moro!

Teetätin uuteen Subaruun kyseisen käsittelyn kesällä 2008 ja tyytyväinen olen ollut. Kiilto on säilynyt hyvin ja heinäkuussa kun käytin auton maalipinnan tarkastuksessa niin vahapinta oli täysin kunnossa, tämä siis vuoden jälkeen. Olen pessyt autoa kesäisin finikorin omilla vahapesuaineilla ja talvisin itsepalvelupesulassa painepesuripesimellä. Lisäksi käsittelen auton kerran kuussa vahapinnan hoitoaineella, niin kuin liikkeessä neuvottiin.

Perheemme toista autoa olen vahannut kaksi kertaa vuodessa käsin eri valmistajien tuotteilla ja kyllähän autosta kiiltävän saa mutta nuo vahat eivät kestä näitä itä-Suomen olosuhteita lähellekään niin hyvin kuin tuo kestokäsittely.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom