Breaking bad

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja billye
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vittu!! koska tulee suomenkielistä subia?? en jaksa ootella. Tuleeko tonne subiarkistoon yleensä jo maanantain aikana?

Hahahahha!
Varmaan koko sarjan nautinnollisin kohtaus kun idiootti-Hank tapetaan. "Olen huumekyttä ja pelastan maailmaa, huumeiden käyttö vähenee meidän ansiosta emmekä aiheuta ongelmia. Olen hyysäri" sai luodista. Oikein! Ja vittu toi Skyler mikä idiootti. Marie kans. Rasittavia muijia, onneks sentään loppu Marien voitonjuhlat nopsaan kun kuuli Hankin kohtalosta. Onneks näin. Nyt ei tarvi pelätä että Hank "voittais".

Vittu, että oli kova jakso! Luulen, että Jesse alkaa kokkaamaan nyt ammatikseen ja sana kiirii Waltin korviin ja Walt tulee takaisin sen konekiväärin kanssa tappamaan Jessen, kun pää ei kestä sitä, että joku muu on "Heisenberg".

Kaksi valkoista ruumispussia vietiin Waltin talolta poliisien mukana.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin ne ruumispussit tais tulla siitä lentokoneturmasta joka silloin toisen kauden lopussa tuli. Sinne pihallehan lensi kaikkea sälää ja taisi sinne pari ruumistakin pudota.

Oli odotusten arvoinen jakso.

Tyylikkäästi hoidettiin viime jakson narinaa aiheuttanut ampumavälikohtaus, sehän meni lopulta lähes kuten oikeastikin olisi mennyt. Aika pahaa teki katsoa kun Hank tapettiin kylmästi Uncle Jackin toimesta ja olin lähes 100% varma kameran siirtyessä taivaalle, että Jesselle käy samoin. Hiukan ihmetytti miten eleettömästi Waltti antoi Jessen natsien käsiteltäväksi ja kertoi samalla Janen kohtalosta (tämä olisi toki ennemmin tai myöhemmin tullut ilmi jollain tapaa). Eipä toi Jessien tilanne silti hääviltä näytä vaikka hengissä pysyikin.

Paras kohtaus oli mun mielestä siinä alkutekstien aikana, kun Waltti pyöritteli rahatynnyriään aavikolla. Musiikki sopi vielä kertakaikkisen hyvin siihen - perfect!

Nyt viimeistään lienee myös selvää kenelle Waltin auton takakontissa oleva m60 on varattu..

Ite diggaillu tästä vikasta kaudesta paljon enemmän kuin niistä ekoista. Puolet jaksoista alkupäässä ja puoles välissä oli aivan liian tylsää jaarittelua mun makuun. Helvetin asiallista jaksoa saattoi seurata jotain liiallisuuksiin vietyä karseeta ihmissuhdeskeidaa tai koko jakson mittaista itsensä kanssa painimista. Esim. Wiressä nää hommat on saatu mukaan täydellisessä kaliiberissa.

Toivottavasti lopussa mennään oikein urakalla sinne Scarfacen suuntaan, lutku laulaa, ruumiita tulee ja Walt kuolee kunnon luotimereen M60 käsissä.

Jessen ninjailu alun flashbackissa aiheutti repeämisen. Good times.
Haha, tämä. Pitkälle on tultu ajoista, jolloin Jesse ninjaili huitoen kepillä kiviä. Jesse on kyllä sellainen hahmo, jolle soisin onnellisen lopun. Captain Cook!

Mutta olipa aivan uskomaton jakso.

Tää uusin kausi on kyllä ollu jotain ihan uskomatonta. Ekasta jaksosta alkaen ollu kuristava jännitys, joka on vaan jakso jaksolta kasvanu, ja tän uusimman mukana homma meni vielä ihan uusiin sfääreihin. Ei mikään muu sarja oo aikasemmin saanu vastaavia fiiliksiä aikaan. Ihan huumetta. Maanantai on ollu tän syksyn viikon paras päivä.

(about koko sarjan ainoa miinus mikä tulee mieleen oli se viime jakso älytön ampumaratakohtaus, mutta täydessä järjettömyydessäänkin se kyllä unohtu äkkiä kun tää uusin jakso pärähti käyntiin)

Oli odotusten arvoinen jakso.

Hiukan ihmetytti miten eleettömästi Waltti antoi Jessen natsien käsiteltäväksi ja kertoi samalla Janen kohtalosta (tämä olisi toki ennemmin tai myöhemmin tullut ilmi jollain tapaa).

Tämän takia sarjan nimi onkin Breaking Bad. Walt is breaking bad.

No nyt on ainakin selvää että mun toivoma asia eli onnellinen loppu ei tuu toteutumaan :D Tosi vaikee kyllä miettiä miten täs tulee käymään noille hahmoille. Helvetin huikea oli kyllä uusin jakso ja siitä kertoo myös miten tää on rankattu imdb:s: 10.0/10.0

Suositut

Back
Ylös Bottom