Bravestarr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu
Hoho, kesti varmaan yli puoleenväliin ennen kuin muistin mikä tuo oli... Todella hämäriä muistikuvia löytyy, mutta selkeästi olen sitä joskus katsonut.

muistin niistä kääpiöistä siellä kaivoksessa:hyvä:

mulla oli muistaakseni semmonen kääpiö lelu ja sit ainakin se hevonen

Omat kasarisuosikit:
Jayce and the Wheeled Warriors
http://www.youtube.com/watch?v=Eyttr8wI3lE&feature=related

ja

M.A.S.K
http://www.youtube.com/watch?v=M0BzBFWt8V8&feature=related
:rock:

G.I.Joe, transformers ja He-Man tuli myös aina katsottua. Muistan katsoneeni Bravestariakin

OOH! :rock: Hitto oon miettiny varmaan jo kaksi vuotta mikä se piirretty oli jossa ajelivat jotain liaaneja pitkin siinä alkumusiikin aikana ja tuo Jayce and the Wheeled Warriorshan se! Legendaarista!
MASK oli myös kova!

Jännä miten nuo kaikki maisemat, ajoneuvot ja hahmot ym. palaa heti mieleen muistin syövereistä kun katsoo tunnarin!

M.A.S.K, He-man, Bravestarr ja Thundercats tuli pentuna tutuksi. Serkulla oli jopa Thundercats miekka:rock: Turtles ja Batmankin oli paljon parempia silloin. Nykyiset on ihan hanurista piirrostyyliä myöten.

M.A.S.K
http://www.youtube.com/watch?v=M0BzBFWt8V8&feature=related
:rock:

G.I.Joe, transformers ja He-Man tuli myös aina katsottua. Muistan katsoneeni Bravestariakin

Kyllä, samat muistuu täälläkin mieleen.

Sitten oli vielä joku saksaksi dubattu Rambo-piirretty. Sellasta muistan kattoneeni. http://www.youtube.com/watch?v=JnipBsPQNTI
EDIT: Toi oli saksaks dubattuna parempi :D
EDIT2: Noi piirretyt on kyllä ollut kylmän sodan aikaan hyvä propagandan muoto. Skidit tietää heti kuka on "hyvä" ja kuka "paha". Tähän kun vielä yhdistetään Top Gunit sun muut niin...

Muistan pienenä, että suosikkini oli Bravestarrissa, Bravestarrin hevonen, Thirty-Thirty joka pystyi muuntautumaan kahdella jalalla käveleväksi ja ampui tuolla isolla tussarilla:)

Heh, Jem oli joku aika sitten Robot Chickenin sketsissä nykykunnossaan.

Keski-ikäinen täti oli alkoholisoitunut ja sillä oli keuhkosyövän vuoksi kurkkuavanne. Äänikään ei ollut yhtä heleä kuin ennen.

Kylläpä iski Bravestarrista kauhean nostalgiakohtaus. Voi noita lapsuuden piirrettyjä, oli ihan kunkkuja eikä ollu DUBATTUJA kuten nykyään melkein kaikki. Minkä takia niitä dubataan? Voisin vaikka vannoa, että alkuperäiskielellä kuuntelu parantaa kielitaitoa. Ainakin itselleni englanti oli aina helppoa ja kyllä tuli tapitettua piirrettyjä ja muita ohjelmia englanniksi ihan riittävästi.

Samaa mieltä. Sehän on selvä kun paljon kuuntelee englannin kieltä ja samalla lukee tekstitystä suomeksi niin siinä oppii kieltä. Ja silloin kun ei osannut lukea, varmaan jotain oppi ihan tiedostamattakin pelkästään kuuntelemalla.

Lähes poikkeuksetta lestadiolaisilla koulutovereilla oli aina huonot numerot englannissa, mistähän johtuu? Tietysti siitä ettei ne oo katsonu Jayce and The Wheeled Warriorsia, He-Mania, GI-Joe:a tai mitään muutakaan huippupiirrettyä kakarana.
Esim. Espanjassa dubataan kaikki tv-ohjelmat ja yllättäen siellä on aika harvassa Englantia osaavat ihmiset.

Mun mielestä piirrettyjä ei pitäisi missään nimessä dubata.

Samaa mieltä. Sehän on selvä kun paljon kuuntelee englannin kieltä ja samalla lukee tekstitystä suomeksi niin siinä oppii kieltä. Ja silloin kun ei osannut lukea, varmaan jotain oppi ihan tiedostamattakin pelkästään kuuntelemalla.

Lähes poikkeuksetta lestadiolaisilla koulutovereilla oli aina huonot numerot englannissa, mistähän johtuu? Tietysti siitä ettei ne oo katsonu Jayce and The Wheeled Warriorsia, He-Mania, GI-Joe:a tai mitään muutakaan huippupiirrettyä kakarana.
Esim. Espanjassa dubataan kaikki tv-ohjelmat ja yllättäen siellä on aika harvassa Englantia osaavat ihmiset.

Mun mielestä piirrettyjä ei pitäisi missään nimessä dubata.

Samaa mieltä. Olen kyllä englannin osaamisesta paljon velkaa englanninkielisille piirretyille. "Transformers, robots in the sky. Transformers, robots in disguise." :D

On kyllä vajakkia, että niitä dubataan. Varmaan liittyy englanninkielen hegemoniseen asemaan ja siihen, että Yhdysvaltain kulttuuri-imperialismia halutaan rajoittaa Euroopassa :foliohattu:

En kyl ois muistanu yhtään tämmöstäkään. En tiiä tuliko kateltua, kyllä kai. Sen verran tutun kuuloinen oli toi tunnari. Itelläni oli tästäkin sarjasta joku ukkeli. Oiskohan nyt sit ollu just toi Bravestarr. Mistäköhän tässäkin oli kyse?

Toi vasemman puoleinen mulla oli
bravestarr1ku8.jpg

Back
Ylös Bottom