- Ikä
- 43
Tässä aiheeseen liittyvä yleisönosastokirjoitus tämän päivän Iltasanomista. Ai minullako ylimääräistä aikaa Mä jään odottamaan mielenkiinnolla KP:n tai jonkun muun mahdollista vastinetta, kun kerran liittoa vastaan on hyökätty ihan valtakunnallisessa mediassa.
Pete sanoi:Fitness ja missit sekaisin
Olin seuraamassa 23.4 Helsingin kulttuuritalolla fitnesskisoja ja kannustamassa ystävääni hänen ensimmäisissä kisoissaan. Olen käynyt katsomassa kyseisiä kisoja usein ennenkin ja nauttinut suuresti tästä urheilulajista sekä kisafiiliksestä.
Tällä kertaa kisojen kotimainen tuomaristo pilasi kilpailut sekä monelta kilpailijalta että yleisöltä. Voittajiksi valittiin jokaisessa sarjassa missin näköisiä tyttöjä: laihoja ja ennen kaikkea nättejä, mutta ilman lihaksia.
Fitnesskilpailuun kuuluvat asiat, kuten kiinteys, sopusuhtaiset lihakset ja oikeanlainen vartalon muoto, ovat menettäneet täysin merkityksensä. Minulle ja useille muille katsojille tuli mieleen, että olemme eksyneet huonoihin missikisoihin.
Haluaisin tietää, onko tässä arvostelulajissa kotimaisella tuomaristolla (joka on muuten sama joka kisassa vuodesta toiseen) minkäänlaisia sovittuja sääntöjä ja kriteerejä, joiden perusteella voittaja ja finalistit valitaan?
Ehdotan Suomen Fitnessliitolle pikaista tuomarien koulutusta ja vaihtoa, jotta kansainvälinen taso voitaisiin säilyttää. Eihän voi olla niin, että jokainen entinen keskitason fitnesskilpailija ja muutama lihonut bodari voivat kutsua itseään tuomareiksi ja pilata koko hienon lajin! Muussa tapauksessa ehdotan fitnessliitolle pikaista yhteydenottoa Eino Makuseen!