Boolia juhliin.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J-M
  • Aloitettu Aloitettu
Tässäpä teille booli
- 70 cl vodkaa
- 1 litra lihalientä
- boolihedelmiksi lihapullia ja prinssinakkeja

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistät kulhoon viinaa ja siihen päälle sitten jotain blandista.
:offtopic: , Mutta oli pakko sanoa: Vitun hyvä ohje... :lol2:

"Tässäpä teille booli
- 70 cl vodkaa
- 1 litra lihalientä
- boolihedelmiksi lihapullia ja prinssinakkeja"

Tän on pakko olla jo hyvää! Kävisköhän tuohon vielä parit palat porkkanaa ja muutama kuorittu pottu makua antamaan? Tai pari sipulia? Ei tartte ainakaan grillin kautta lähtiä liikenteeseen:)

mitäs jos hakis leijonaa/tapioviina tai jotain muuta vastaava ja siihen pohjautuen jotain väsäis. mitä muuta pitäis olla?

Vaikka jotain valkoviinä el tempo makkis tms. ja vaikka pisangia siis sitä banaani likköriä vähän(tulee aika nopsaan turhan makeaa)

edit: limuakin kannattaa ehkä hieman lorauttaa sekaan....

Epäilisin ikäsi perusteella että porukka tuolla juhlissa on teini-ikäistä? Ei sillä silloin ole mitään väliä, ne juovat mitä vain kunhan siinä on alkoholia. Epäilisin että joku valkkari-appelsiinimehu-kombo uppoaa ihan hyvin.

Sekota pommaciin, juju on siinä et laitat pari-kolme päivää aiemmin sen vodkan pommacin sekaan, se sitoutuu sinä aikana se litku ja maku on huomattavasti just blandattua parempi. Tämän olen oppinut kemiaa lukeneilta ihmisiltä ja eron huomannut käytännössä.

Takuuvarma ja hyvä booli:

3l Spriteä
1,5L taloussiideriä
0,75 kirkas viina (Smirre, Kossu tmv.)

Hivenen sitruunaa ja mansikoita koristeeksi, niin hyvin menee.
Puolikkaan pullollakin tuon voi tehdä.

Mikäli haluaa vieraiden kerrankin rehellisesti kehuvan boolin makua, suosittelen mukaan kunnon hedelmämehua, esim. näin:

0,5 l giniä (vodu, viina tms. käy myös)
0,7 l mansikka/vesimeloni/omenamehu -sekoitusta paksuhkona soosina(sauvasekoitin käyttöön)
0,7 l valkkaria
2 l spritea
Hieman limemehua ja -viipaleita

Jos taloudelliset näkökohdat pitää ottaa ihan kympillä huomioon, voihan sitä tietenkin lyödä Viru Vägev:iä, Huttusta ja Lidlin sitruslimukkaa sekaisin ja juottaa vieraille. Kyllä sitäkin parin mukin jälkeen kehutaan.. ;)

Ehdottaisin puolet makeaksi sekoitettua mansikka mehua ja toinen puoli vodkaa... mausta en tiedä pidätkö tai pitääkö kukaan, mutta bileet toimii :thumbs:

Puoli litraa helmeilevää päärynäviiniä
saman verran helmeilevää omenaviiniä
viinaa n. kolme desiä (kulhoon ei mahtunu enempää)
blandiksena kivennäisvettä ja jotain limsaa/mehua

lauantaina mentiin tolla ja herkkua oli. Niin ja aivan saatanan vahvaa..

Mun mielestä boolista ei missään nimessä saa tehä liian vahvaa..semmonen 5-8%, jos haluaa, että jengi ei parin tunnin päästä mene pitkin seiniä. Tollaset fifty/fifty sekotukset on ihan perseestä. Maistuukin poikkeuksetta hirveelle :urjo:.

yksissä häissä kesällä boolimestari kertoi, että ensin alkuun tehdään vahvempaa ja sitten kun jengi on sopivasti päissään aletaan boolin vahvuutta laskemaan. Mun mielestä aika oiva konsti. Yleensä se menee juurikin toisinpäin :D

Lapinmiehen appelsiinikilju + omenatäysmehu fifty-fifty sekotussuhteella. Toimii ja on hyvää.

Hiivaton vaihtoehto turbohiivakiljulle ja on vielä paremman makuistakin, tosin infernaalinen päänsärky seuraavana päivänä on hyvin todennäköinen :)

2 pulloa halpaa punaviiniä
1 pullo triple seciä
1 pullo banaanilikööriä
1 pullo jotakin kirkasta (Vodkaa).
1 pullo spriteä

+ jotakin hedelmä/marja mixtuuraa purkista / pakastemansiokoita. Tulee hyvä mixi. ;)

Rafael, lähdetkö mun kanssa kiertämään Ranskaan viikoksi Citroenin tehtaita? Mä inhoan kyllä kyseistä merkkiä mutta kai mä voisin silti mennä jonnekin sitikka palstalle vittuilemaan kuinka paskoja ne on. Saisivatpa samalla paistatella mun loisteessa. Mitään järkevää mä en aio niille sanoa.

Tein kerran tälläisen boolin: Pirtua ja Hart-sportia. Kaikki olivat aivan tuhannen päissään:hyvä:

Teen yleensä seuraavanlaisen boolin synttäreille:

1-2 rasiaa/1kg tuoreita mansikoita
1,5 l Spritea
1 pullo kuoharia (ihan sama mitä)
1-2 pulloa Triple Sec-likööriä (sitruslikööriä, joten ei mitään ällöä ole)

Paloitellaan mansikat kahteen tai neljään osaan, boolimaljaan ja Triple Secit päälle. Annetaan "maustua" jääkaapissa ainakin tunnin. Noin puoli tuntia ennen kuin booli laitetaan esille, niin loput juomat sekaan. Tuloksena on nätti vaaleanpunainen raikas booli, jossa mansikat on terästettyinä. Toimii hyvin mun kaveripiirissä.

Tuli tuossa myös mieleen, että kohta kun on tuo ystävänpäiväkin lähestymässä, niin tässä voisi olla ihan toimiva resepti sitä varten. Jos siis vaikka aikoo pitää jotkut illanistujaiset tms.

Melkein samalla tyylillä kuin tuossa ylhäällä, paitsi että vaihtaa mansikat pakastevadelmiin (tuoreet ois tietty paremmat).

Triple Seciä/Vodua/Kossua
Pullo Fresitaa (se mansikkakuohari)
ja blandiksena voisi kokeilla Fanta Wild Berries-limua

En ole vielä itse kokeillut, mutta kivan punainen siitä tulisi ainakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom