BB Boogie Mustonen

Kerrotko vielä, mikä tekee tästä touhusta (huippu-)urheilua ?



Kerrotko mikä sun mielestä ylipäätään on urheilua? Tai jopa huippu sellaista?

Jokaisessa lajissa tehdään joku suorite jossa mitataan sen lajin herruus. Joskus se on sitten jotai näyttävää ja taas joskus ei ole. Ei se satasen finaalikaan nyt mikään kovin ihmeelliseltä näyttävä suorite ole, mutta totuus on jossain muualla. Ja jostain syystä se lienee tässäkin maassa eniten seurattuaja suoritteita ja itsekin sen aina katon.

Kehonrakennus on lopulta sitten ikäänkuin missikisa, mutta sitä ennen sitä urheilua onkin sitten vähän saatanan paljon. Tekisikö se lajista paremman jos yksi voittoon tarvittava suorite olisi maksimimäärä etunojapunnerruksia?

KAIKKI uhreilulajin on erilaisia ja eriarvoisiakin. Itse en juuri arvosta hiihtoa jossa voittaja on se joka ostaa dropittaa parhaiten jäämättä kiinni testeissä. Kun fakta on se että tuon lajin huipulla ei ole tasan yhtään puhdasta tapausta. Ihan sama mitä täällä tai muualla jeesustellaan ja viisastellaan.

Boogie ois kiva nähdä livenä joskus. Siis niin että pääsis miehen kanssa keskusteleen.

Enkä ole mikään bodauksen ihannoija. Milestäni vain yksi äärimmäisen kova laji muiden joukossa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsellänikin ensimmäinen reaktio oli, notta voe helevettiläinen mikä puupää kun riskeeraa terveytensä uudelleen tuolla tavalla. Kuitenkin kun tarkemmin asiaa pohtii niin kaveri on käynyt kaksi kertaa kuoleman porteilla (munuaispropleemit ja syöpä), joten ehkä se on muuttanut myös ajatusmaailmaa ja ymmärrystä siitä, että lähtö voi tulla päivänä minä hyvänsä, joten miksei tekisi jäljellä olevan ajan sitä, mistä nauttii ja Boogien tapauksessa se taitaa olla potipiltinki. Ehkäpä se kuolemanpelkokin on samalla vähentynyt noiden kokemusten myötä.

En tiedä faktoja, kuinka esim. roinaus vaikuttaa munuaisiin vai vaikuttaako suoraan mitenkään, joten en lähde siitä aiheesta enempää viisastelemaan.
 
Jalkapallossa sääntöjen puitteissa enemmän maaleja tehnyt joukkue voittaa. (Ei välttämättä se joukkue, jonka pelaajilla on kivemman väriset paidat tai enemmän tököttiä hiuksissa)

Ei kehonrakennuksessaan käsittääkseni voita se, jolla on kivoimman väriset poseeraushousut tai hiukset parhaiten laitettu. Usein voittaja on henkilö(geneettinen lahjakkuus nyt poislukien, jolla on valtava merkitys kehonrakennuksessa niinkuin muissakin urheilulajeissa), joka on tehnyt eniten töitä parhaan mahdollisen fysiikan saavuttamiseen. En nyt kaikkea jaksanut lukea, mutta siis mielestäsi kehonrakennus ei ole urheilua? Millä perusteilla? Itse tunnen pari kehonrakentajaa sekä muutaman muun urheilulajin sm-tason ammattilaisia(mm.jääkiekko, jalkapallo ja koripallo), enkä ole mihinkään muuhun lajiin nähnyt panostettavan yhtä mielipuolisella antaumuksella kuin kehonrakennukseen. Onko paras argumenttisi se, että kyseessä on arvostelulaji? Eikö siis mielestäsi myöskään taitoluistelu, uimahypyt ja muut tuomareiden arvosteluun perustuvat lajit ole urheilulajeja? Voi olla, että olen käsittänyt kantasi täysin väärin, eli ei herneitä tästä...
 
No mäkihyppy on kanssa mitä isommissa määrin arvostelulaji. Pisimmälle hypännyt ei läheskään aina ole se joka voittaa!

Että onhan näitä jos lähtee miettimään. Nyrkkeily kanssa. Tyrmäys on tyrmäys mutta ainakin kevyemmissä sarjoissa se on kohtuu vähäistä missä ratkotaan matsi tyrmäyksellä.

Eli aikasta iso osa lejeista on sellaisia jossa tuomarit ratkoo paremmuuden ja se pisin tai nopein tai vahvin ei ole se joka automaattisesti voittaa.
 
No mäkihyppy on kanssa mitä isommissa määrin arvostelulaji. Pisimmälle hypännyt ei läheskään aina ole se joka voittaa!

Että onhan näitä jos lähtee miettimään. Nyrkkeily kanssa. Tyrmäys on tyrmäys mutta ainakin kevyemmissä sarjoissa se on kohtuu vähäistä missä ratkotaan matsi tyrmäyksellä.

Eli aikasta iso osa lejeista on sellaisia jossa tuomarit ratkoo paremmuuden ja se pisin tai nopein tai vahvin ei ole se joka automaattisesti voittaa.

Näinpä, ja välillä ihan joukkuelajeissakin tuntuu tuomarit ratkovat paremmuuden ;)
 
Noniin, ei tästä piä suuttua ihan leikkiähän tämä vaan on. Tää on vaan minun mielipide, johon minulla on yli sata kiloisena henkilönä oikeus. (Tässä muuten erään toisen palstalaisen mielipide asiasta: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mAh3KhPXu30#t=103s ).

Bodauksessa ja missikisoissa tuomarit arvostelee ULKONÄKÖÄ. Urheilulajeissa tuomarit arvostelee URHEILUSUORITUKSEN.

Toivottavasti mun ei tarvihe enää esitellä teille ystävääni Delilahia, joka on kilpailut koko ikänsä kauneuskilpailuissa. Harrastaa myös urheilua siinä sivussa.
 
Noniin, ei tästä piä suuttua ihan leikkiähän tämä vaan on. Tää on vaan minun mielipide, johon minulla on yli sata kiloisena henkilönä oikeus. (Tässä muuten erään toisen palstalaisen mielipide asiasta: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=mAh3KhPXu30#t=103s ).

Bodauksessa ja missikisoissa tuomarit arvostelee ULKONÄKÖÄ. Urheilulajeissa tuomarit arvostelee URHEILUSUORITUKSEN.

Toivottavasti mun ei tarvihe enää esitellä teille ystävääni Delilahia, joka on kilpailut koko ikänsä kauneuskilpailuissa. Harrastaa myös urheilua siinä sivussa.

En minä ainakaan mistään suuttunut ole, toki kaikilla on mielipideoikeus, jopa minulla alle satakiloisena :D Silti tuo bodauksen ja missikisojen rinnastaminen on ehkä hieman erikoista, tosin varmaan tarkoituksella provoavaa. Määrittele urheilusuoritus. Miksi urheilusuoritus ei voi liittyä ulkonäköön, jos ulkonäkö ollaan muokattu tietyn näköiseksi hyvin pitkälti samoihin asioihin kuin muissakin urheilulajeissa panostaen(treeni, syöminen, lepo)? Monessa lajissa tuomarit arvioivat urheilusuorituksen visuaalisuuteen perustuen. Miksei oma kroppa voi samalla tapaa olla se arvosteltava asia ihan urheilusuorituksena? Vaikka varsinainen "urheilusuoritus"(lavalla poseeraaminen/vapaaohjelma) ei ole varmastikaan monenkaan mielestä kovinkaan ihmeellinen suoritus. Ja kuten sanoin, mielipide saa toki olla ja en ole itsekään varma laskenko kehorakennusta urheilulajiksi, mutta missikisoihin vertaaminen on kyllä mielestäni jopa vähän loukkaavaa. Se, että ystäväsi Delilah harrastaa kauneuskilpailuiden ohella urheilua, on tuskin verrattavissa siihen treenin ja panostuksen määrään jota kehorakentajat tekevät.
 
Tätä asiaa on hyvä miettiä. Boogien sosiaalinen elämä sekä status ja tavoitteet elämässä lienevät olleet vahvasti lihasmassaan yhteydessä. Jos Boogie laihtuisi kauhistelemiensa hiihtäjien kokoon, niin miten hänen sosiaalinen elämänsä muuttuisi? Miten kaverit suhtautusivat hiihtäjän mitoissa olevaan Boogieen? Entä miten lihaksikkaista miehistä pitävä vaimo suhtautuisi kymmeniä kiloja pienempään mieheen? Entä mistä uusia tavoitteita elämään, jos ennen tavoitteet ovat liittyneet lihaksiin? Ehkä Boogien pelkää, että hänen sosiaalinen elämänsä ja tavoitteensa elämässä katoaisivat lihasmassan mukana. Ehkä hän ajattelee, että on parempi ottaa myrkkyä kuin antaa tämän tapahtua.

Pystyn ymmärtämään Boogien päätöksen, mutta kyllähän Boogie tekee samaa mitä juopot. Rahoittaa omat harrastuksena ja elämätyylinsä kulut muilla.
 
Voi helvetti voi ihminen olla PÄSSI. Käyttää lähteinään lukion(!!!?) filosofian kirjaa ja esittää oman ontuvan ja jopa vääristelevän käsityksen siitä mitä urheilu on absoluuttisena faktana. Tässä sinulle rakas yksinkertainen ystäväni vähän lukiotasoa korkeampaa filosofiaa. Käsitteet ovat relatiivisia ja muuttuvia näin ollen asioiden absoluuttinen määrittäminen muodostuu haasteelliseksi. Tutustu esim. Wittgensteinin kielipeliteoriaan. Yleisesti ottaen määritelmät ovat yhteisön sopimia asioita,tapa kategoroida asioita. Näin ollen kehonrakennus on yhtä lailla urheilua kun esim. Golf taikka taitoluistelu.
 
Kyllä kehonrakennus on kovan luokan urheilua. Varsinkin terveydellä. Onko siinä sitten mitään järkeä on jokaisen itse pohdittava.

Usein maailmalla vaikeasti menestyttävissä lajeissa on lähes välttämätöntä dopingin käyttö. Kehonrakennus ei ole tästä poikkeus. Ei se kuitenkaan tee lajista mitään puuhastelua vaan erittäin vaativaa urheilua. Lähes kaikki huippu-urheilu on sairasta.

Kun mennään SM tasolle ja palkintona kympin pytty, niin ei siinä mitään järkeä taida olla. Eikä tällöin voi puhua vielä huippu-urheilusta. Yksi venäläinen huippu valmentaja muuten sanoi, että urheilu luokitellaan vasta silloin huippu-urheiluksi kun ollaan EM tai MM tasolla.
 
Voi helvetti voi ihminen olla PÄSSI.

Lukion biologian kirjassa luki, ettei ihminen voi olla pässi.

esittää oman ontuvan ja jopa vääristelevän käsityksen siitä mitä urheilu on absoluuttisena faktana.

Ylempänä.
Tää on vaan minun mielipide, johon minulla on yli sata kiloisena henkilönä oikeus.

Käsitteet ovat relatiivisia ja muuttuvia näin ollen asioiden absoluuttinen määrittäminen muodostuu haasteelliseksi.

Fiksuna kaverina varmaan tajusit, etten lähtenyt tuota urheilun määritelmää pyynnöistä huolimatta avaamaan. Paitsi sen verran ettei urheilulla (ainakaan yksinkertaisen pässin mielestä) ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa.

Tutustu esim. Wittgensteinin kielipeliteoriaan. Yleisesti ottaen määritelmät ovat yhteisön sopimia asioita,tapa kategoroida asioita. Näin ollen kehonrakennus on yhtä lailla urheilua kun esim. Golf taikka taitoluistelu.

Käyppäs lukemassa tätä ketjua, niin huomaat ettei sitä ehkä ole niin selvästi sovitukkaan mihin kategoriaan se bodaus oikein kuuluu.

http://www.pakkotoisto.com/yleinen-keskustelu/113437-bodauksen-arvostamisen-puuttuminen/

Muutenkin tätä vääntöä vois jatkaa tuolla ketjussa. :D
 
Tällä hetkellä kehonrakentajan ei ole enää niin yksinkertaista saada siirrännäistä, koska on paljon ennakkotapauksia jossa
harrastusta ja samaa rataa jatketaan uudella siirrännäisellä..olipa nyt sitten pumppu tai munuainen, niin moni on sen tuhonnut uudelleen.
No tästähän tulee seuraamaan se, että niitä ei todennäköisesti tulevaisuudessa noin vain saada.
Eli joku tältäkin palstalta voi kokea tuskaisia vuosia/kuoleman.. elimen pettämisen johdosta.Esim.yrjö lentää joka päivä ja on todella huono
olo.Mitään mikä ennen oli arkea ei jaksa tehdä. Vitutus ja paniikki valtaa mielen kun ei voi käydä töissä ja perhe-elämä sortuu!
Tässä vaiheessa voi käydä mielessä että miksi apua ei saa!! Samaan aikaan Joku palkitaan pokaaleilla ja yleisö hurraa!
Itse luokittelen tällaisen kaverin vasikkaakin alemmaksi!
 
Joo, ei ole herkkua toi dialyysissä käynti ja munuaisen odottelu. Omakin nyt edesmennyt faijani kävi 15v sitten dialyysissä letkuissa olemassa vuoden, parin ajan, tota luokkaa ennen kuin sai siirrännäisen. Sit iskikin syöpä joka vei. Se oli niiden siirrännäislääkkeiden tulosta, tästäkin saatto olla juttua aiemmin että ne lääkkeet aiheuttaa syöpää jostain syystä.
 
Joo, ei ole herkkua toi dialyysissä käynti ja munuaisen odottelu. Omakin nyt edesmennyt faijani kävi 15v sitten dialyysissä letkuissa olemassa vuoden, parin ajan, tota luokkaa ennen kuin sai siirrännäisen. Sit iskikin syöpä joka vei. Se oli niiden siirrännäislääkkeiden tulosta, tästäkin saatto olla juttua aiemmin että ne lääkkeet aiheuttaa syöpää jostain syystä.
Lääkkeet estävät elimistöä hylkimästä "vierasta" elintä ja samalla myös antavat mahdollisuuden pahanlaatuisille kasvaimille kukoistaa kropassa rauhassa.
 
Paha yhistelmä, ex-syöpäpotilas, hylkimislääkkeet ja vielä tuohon sitten tietenkin kasvua niin alkaa olemaan varmaan aikalailla isommat todennäköisyydet sairastua syöpään kuin tavantallaajalla.

No toivottavasti Boogie tietää mitä tekee ja muistaa pitää järjen hommassa.
 
Joo mut kato nyt se on kova jätkä, kun lähtee saappaat jalassa ;) Eli 50kilosena letkuissa. Ja tekee, eikä puhu! Kun täällä vaan ne 50kiloset hormoonihiihtäjät ja deekut huutelee :D
 
Back
Ylös Bottom