bodytreenistä voimatreeniin (diietti)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja J0kke
  • Aloitettu Aloitettu
Eli eli, dietille tässä kohtapuoliin menossa. n.1v treeniä takana, 178/78 ovat mitat ja fläsää ei ole nyt niin hirveästi, mutta aattelin silti kokeilumielessä polttaa rasvaa ja tutustua voimatreeniin (jos siis tässä ideassa ylipäätänsä on järkeä) noin 8vk ajan.

Tiedostan sen, että lihasmassaa ei voi kasvattaa dieetillä, mutta voimia tietääkseni voi, koska olen aloittelija voimapuolella :rock:

Tällä hetkellä käytössäni on 2-jakoinen 1.jalat&kädet 2.rinta,hartiat,selkä

Eli miten teen treenit? ainakin sen tiedän että kunnon palautukset sarjojen välissä ja toistot n. 1-5 ? Millaisia ohjelmia suositellaan? (antakaa esimerkkejä)

pp/jk/mv 95/110/120.. eli parannettavaa olisi reilusti :nolo:

Kertokaan yleensäkkin voimatreenin ja bodytreenin eroista sekä heittäkää hyödyllisiä linkkejä.

Kiitos jo etukäteen :worship:

Bodarin ei välttämättä ole fiksua tehdä mitään ykkösiä jne., jos haluat ikäänkuin lajinomaista hyötyä. Itse olen käyttänyt systeemiä, jossa tehdään 1kk jaksoja. 1kk 8rep, 1kk 6rep, 1kk 4rep. Alle tuon on mun mielestä aika turha mennä. Sarjoja ei tehdä loppuun asti kuten bodytreenissä. Toistoja jätetään n.1-2 varastoon, muuten ylikunto alkaa koputtelemaan ovella. Toistoissa kannattaa käyttää tarpeeksi voimaa ja nopeutta, ei siis heavy-duty tyyppisiä 2 sekunnin ultrapuhtaita nostoja. Toisaalta äärimmäinen räjähtävyyskään ei sitten palvele lopullista tarkoitusta. Kannattaa keskittyä pääliikkeisiin, ja jättää bodaukselle tyypilliset pumppiliikkeet pois. Penkin tekisin kuitenkin "flattina", eli ilman kaarta. Näin ei pahemmin tarvita rintalihakselle muita liikkeitä. Päätarkoitus ei kuitenkaan ole nostaa ainoastaan mahdollisimman paljon rautaa. Melko olennainen ero bodauksen ja voimatreenin välillä on käytännössä juuri se että liikkeitä ei tehdä läheskään niin montaa voimanhankintaa ajatellen. Massatreenissä lihasta treenataa mahdollisimman monesta kulmasta jne. Voimatreenissä teho ratkaisee.
Mun mielestä erittäin hyvä idea kaikenkaikkiaan bodarille treenata voimaa dieetillä. Antaa kivan pyrähdyksen sitten kun alotat massatreenin astetta isommilla painoilla. Ei ne voimatasot yleensä niin paljon laske dieetin aikana. Lihaksen kasvattaminen puolestaan on melko mahdotonta.

Back
Ylös Bottom