Olen käynyt nyt bodypumpissa muutamia kertoja ja yleensä ohjelman alkuvaiheessa on tullut vastaan kyykyt tangon kanssa. Ongelmaksi itselleni nousee se, että melki ainoa tuntuma mitä saan on etureiteen lähelle polvea hiukan sisemmäs. Tämä ei tunnu pidemmän päälle kauhean kivalta. Olenkin jalkojen jälkeen jo kohtuu poikki ja hannailen sitten muiden painojen kanssa. Olen pitkäkinttuinen 185cm pitkä, joten veikkaisin, että omaksi tekniikakseni ei tuosta vain sovi kopioida mitä muut tekevät. Vähän niin kuin maveissa aikanaan kolahteli polvet kivuliaasti tankoon ja toimivaa tyyliäni sain etsiä pitkään.
Ohjaaja neuvoi, että kääntäisin polvia ulommas tullessani alas ja sama homma tullessani ylös. Kokeilin tätä tänään pumpissa, mutta sama juttu, ei ollut apua. Tosin nopeammissa kyykyissä en ehtinyt aina siirtämään polvia "pois tieltä". Osa porukasta pitää selkänsä täysin lankasuorana ja osa nojaa eteen päin. Ohjaajakin muistaakseni nojasi hiukan eteen päin. Ohjaaja itse on lyhyempi tyyppi, joten en usko, että ongelma on kauheasti häntä henkilökohtaisesti koskettanut, eikä hän tänään sen kummemin osannut lisäneuvoa antaa. Toki pitää jaloissa tuntuakin, mutten usko, että ihan tällä tapaa niin pienelle alueelle paikallisesti.
Onko ideoita tekniikasta? Kysyn kyllä vielä salilta muiltakin ohjaajilta.
Ohjaaja neuvoi, että kääntäisin polvia ulommas tullessani alas ja sama homma tullessani ylös. Kokeilin tätä tänään pumpissa, mutta sama juttu, ei ollut apua. Tosin nopeammissa kyykyissä en ehtinyt aina siirtämään polvia "pois tieltä". Osa porukasta pitää selkänsä täysin lankasuorana ja osa nojaa eteen päin. Ohjaajakin muistaakseni nojasi hiukan eteen päin. Ohjaaja itse on lyhyempi tyyppi, joten en usko, että ongelma on kauheasti häntä henkilökohtaisesti koskettanut, eikä hän tänään sen kummemin osannut lisäneuvoa antaa. Toki pitää jaloissa tuntuakin, mutten usko, että ihan tällä tapaa niin pienelle alueelle paikallisesti.
Onko ideoita tekniikasta? Kysyn kyllä vielä salilta muiltakin ohjaajilta.