Bodybuilding.com store

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meg4M4n
  • Aloitettu Aloitettu
Mike sanoi:
Mistäs tullin pojat tietää että se on samaa tavaraa vaikka purkki olisikin sama? EU:n ulkopuolelta tulee niin tolkuttomasti tavaraa, että pakkohan tullin on käännytellä sieltä suurin osa. Muutenhan sieltä tulisi ties mitä läpi.
tullinsetä sanoi:
Hei,

Laitonta se ei ole, jos Suomessa kaupan hyllyltä löytyvälle
tavaralle ei lääkelaitos ole myöntänyt ole joutunut myöntämään
erityislupaa.

Ystävällisin terveisin

Esa Lindqvist (e-mail:Esa.Lindqvist@tulli.fi)
Tullihallitus - National Board of Customs
tel +358-403 324 820 fax +358-204 924 815

kyselin sitä, että saako samaa ainetta tilata suomeen, mitä kaupanhyllyiltäkin löytyy...tässä saattaa olla pieni porsaan reikä tai sitten ei. Anyway
hirvee meteli vaan päälle jos ei meinaa pakettia antaa :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tomi sanoi:

Heh, mutta siellä on sitten korvikkeena tälläistä juttua:

"
Kyllä se vaan niin on, että podarit ei mahda niillä keinotekoisilla "lihaksillaan" yhtään mitään. OIKEASSA LIHAKSESSA on ruutia ja ne eivät muutu marjapussiksi heti kun lopettaa treenauksen. PS se oikea lihas syntyy rusileivällä eikä pulverilla!! Jos haluaa keinotekoiset lihakset, niin miksei podarit ymmärrä mennä ottamaan Tallinnaan silikonit käsiin ja jakoihin??"

Kyllä pakkis ajaa asiansa erittäin hyvin, välillä vaan kismittää kun ei noista kaupan ulkopuolisista hankinnoista voi oikein puhua.

Mike sanoi:
Mistäs tullin pojat tietää että se on samaa tavaraa vaikka purkki olisikin sama? EU:n ulkopuolelta tulee niin tolkuttomasti tavaraa, että pakkohan tullin on käännytellä sieltä suurin osa. Muutenhan sieltä tulisi ties mitä läpi.

Tulli tarkastaa tavarat, jos tarkastaa. Kun tulli on tavarat tarkastanut saa niistä lausunnon ja tarkastuksesta jää tulliin merkintä, joka löytyy jos tullaat tavaraa uudestaan. Tämän pitäisi estää sen, että tavara tarkastetaan useampaan kertaan. Toisaalta tullin ilmoituksen mukaan tavara voidaan tarkastaa vaikka joka kerta jos siltä tuntuu (tai satut aukaisemaan suusi väärässä paikassa).

Koska suurin osa Suomessa myytävistä lisäravinteista tilataan nykyisin EU:n sisältä ei niistä varmaankaan ole viranomaisten tarkastamia/hyväksymiä kuin murto-osa. Tämän vuoksi markkinoilla on luultavasti paljon tuotteita joita ei Suomessa saisi myydä.

Jos haluaa EU:n ulkopuolelta tilata niin tilatut määrät kannattanee olla suuria. Itse olen tilannut kavereiden kanssa Promax Bar- patukoita pari kertaa vuodessa n. 100 laatikkoa kerralla. Näin hinta on ollut n. puolet Suomen hinnoista ja säästö Suomen hintoihin 1000€/100 laatikkoa. Alussa patukat tarkastettiin pariin kertaan tullilaboratoriossa, laskua a´500 euroa kerta eli siihen se säästö aluksi upposi. Nyt on kuitenkin tullilaboratorion testaamiamia patukoita tilattu 2-3 kertaa senkin jälkeen ja hyvin on homma pelannut.

Ps. Netrition.com tarjoaa Pure Whey/appelsiini-vaniljaa hintaan 19.95$. Tilasin sitä purkin patukoiden kanssa ja hinnaksi rahtien ja verojen jälkeen n. 25€. Toisaalta jos olisin tilannut sitä enemmän niin 100% varmuudella tullilaboratorio olisi tarkastanut tuotteen.

Räkä sanoi:
kyselin sitä, että saako samaa ainetta tilata suomeen, mitä kaupanhyllyiltäkin löytyy...tässä saattaa olla pieni porsaan reikä tai sitten ei. Anyway hirvee meteli vaan päälle jos ei meinaa pakettia antaa :)

No ne täällä pienemmissä kylissä (Itä-Suomessa, n. 25k asukasta) tekee vissiin niinkuin tykkää. Mulle se ihan oikeesti heti ensimmäisenä kysy "onko vitamiineja" ja sano että nehän on kaikki luokiteltu lääkeaineeksi ja niitä ei saa. Sitä mä sit just aloin sanoon että on se perkule kun tosta vierestä voi "multi-tabseja" käydä mutta ei tilata jenkeistä.
Ja palvelu oli muutenkin niin hyvää, kun se niitä kävi läpi jostain omista listoista, että mitä saa olla ja paljon jne... yritin sitten tiedustella hyvin kiltisti että onko tuollaista listaa mistään mahdollista saada, että tietäisi etukäteen mitä saa olla ja minkäkin verran. Sanoi että EI OLE. Eikä ne tullin sedät mitenkään erityisen viddumaisilta vaikuttaneet, vaan yhtyivät siihen että "tyhmäähän tämä on". Liekkö sitten olivat vaan yksinkertaisesti tyhmiä :)

Nää varmaan toimii isommissa paikoissa paremmin, kun ovat kokeneempia. Täällä esim. jo se paketin takasin lähetys kesti varmaan 2 viikkoa (siis että sai ylipäätänsä lähtemään takaisin), kun postin mielestä tullin pitäs tuoda se paketti sinne ja tullin mielestä postin pitäs se hakea niiltä, ja mä siinä välissä sitten soittelin kummallekin ja kerroin kummallekin aina mitä toinen oli mieltä... että jos nyt jotenkin (postin ja tullin välillä ehkä 500m matkaa) :)

Mike sanoi:
FAST hakusanalla 375 topiccia. Pakkotoisto hakusanalla 382 topiccia. Ei saa puhua vai?

No ok avautumiseni (oliko se avautumista?) oli turha, lähinnä ajattelin vaan ääneen, että on hankalaa saada tietoa esim ulkomailta tilatessa, kun se ei ole niin korrektia täällä siitä puhua, mutta onhan täällä yllättävän paljon kyllä sallittu puhetta kilpailijoista ja muutenkin foorumin taso on kiitettävän korkea.

Hyvää työtä.

JaniU sanoi:
No ne täällä pienemmissä kylissä (Itä-Suomessa, n. 25k asukasta) tekee vissiin niinkuin tykkää. Mulle se ihan oikeesti heti ensimmäisenä kysy "onko vitamiineja" ja sano että nehän on kaikki luokiteltu lääkeaineeksi ja niitä ei saa. Sitä mä sit just aloin sanoon että on se perkule kun tosta vierestä voi "multi-tabseja" käydä mutta ei tilata jenkeistä.
Ja palvelu oli muutenkin niin hyvää, kun se niitä kävi läpi jostain omista listoista, että mitä saa olla ja paljon jne... yritin sitten tiedustella hyvin kiltisti että onko tuollaista listaa mistään mahdollista saada, että tietäisi etukäteen mitä saa olla ja minkäkin verran. Sanoi että EI OLE. Eikä ne tullin sedät mitenkään erityisen viddumaisilta vaikuttaneet, vaan yhtyivät siihen että "tyhmäähän tämä on". Liekkö sitten olivat vaan yksinkertaisesti tyhmiä :)

Lääkelaitokselta voisi ehkä tuollaisen listan saada, minullakin jäi yksi tuote tulliin hävitettäväksi kun siinä oli liikaa b6-vitamiinia, teki mieli sanoa, että ette te voi minua estää minulla on jo poretabletti kädessä! :) . Tulli on saanut lääkelaitokselta listan kuinka paljon mitäkin ainetta tuotteet saavat sisältää ja ne arvot on aika hatusta heitettyjä, kun itse soitin lääkelaitokseen, he käskivät tullimiesten soittaa sinne ja olisin saanut tuotteen itselleni.

Lääkelaitoksen sivuilta löytyy listat lääkkeeksi luokiteltavista aineista sekä vitamiinipitoisuuksista ja yrteistä jotka "voidaan laskea" lääkkeiksi. Esim C-vitamiinin osalta muistaakseni 60 mg. :hyper: Siitä, kuinka noita tulkitaan, ei ota pirukaan selvää ja epäselvää se tuntuu olevan tullillekin. Lisäksi tullinsetä kertoi, että tähän vaikuttaa sekin tilaako ainetta ETA-alueen sisä- vai ulkopuolelta eli esim. EU-alueen sisältä tilattu monivitamiini saattaisi tulla läpi, mutta EU-alueen ulkopuolelta lasketaankin reseptivapaaksi lääkkeeksi ja se jää tullille.

Tuntuu, ettei noista perusteluista ole oikein kenelläkään selvyyttä varsinkin kun EU-komissiokin on jo ehtinyt dumata Lääkelaitoksen vitamiiniluettelon. Silti sitä yleensä tullissa sovelletaan. Mutta kenellä on resursseja ja/tai aikaa ja halua lähteä tappelemaan tullin tai Lääkelaitoksen kanssa? Arvaan ettei kovin monella.

höh, mä jo innostuin. Twinlab daily one kuluineen noin puoleen hintaan.

psali sanoi:
saisko linkin sinne lääkelaitoksen listaan , yritin katsoa, en löytänyt ko listaa niitten sivuilta

"Lääkkeiksi voidaan lisäksi luokitella vitamiinitai
kivennäisainevalmisteet, joissa vuorokausiannokseen
sisältyvän vitamiinin tai kivennäisaineen
määrä ylittää tämän päätöksen liitteessä 3
olevan määrän, samoin kuin lapsille tarkoitetut
vitamiini- tai kivennäisainevalmisteet."

suora linkki sinne listaan
http://www.nam.fi/uploads/Laakeluettelo/Laakeluettelo_liite3_04-01-09.pdf

summarum: arvot on tosi pienet, käytänössä kaikki "inport" vitamiinit ylittää nuo määrät :eek:

psali sanoi:
"Lääkkeiksi voidaan lisäksi luokitella vitamiinitai
kivennäisainevalmisteet, joissa vuorokausiannokseen
sisältyvän vitamiinin tai kivennäisaineen
määrä ylittää tämän päätöksen liitteessä 3
olevan määrän, samoin kuin lapsille tarkoitetut
vitamiini- tai kivennäisainevalmisteet."

suora linkki sinne listaan
http://www.nam.fi/uploads/Laakeluettelo/Laakeluettelo_liite3_04-01-09.pdf

summarum: arvot on tosi pienet, käytänössä kaikki "inport" vitamiinit ylittää nuo määrät :eek:

Summa summarum: ei mitään järkeä tilata ulkomailta. Kulut on yllättävän suuret, vaivalloista ja jännittäminen siihen päälle.

Suositut

Back
Ylös Bottom