Body SM kilpailut 80-luvun tapaan.

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Voi vittu mitä touhua. Nyt sitten vaihdetaan sarjatkin TAAS uusiin, sillä alle -95 kilosten sarja poistuu ja tilalle tulee vanha alle -90 kiloset, mutta alle -87,5 kiloset jää. Mitä perkeleen järkeä on laittaa kaksi sarjaa vain 2,5 kilon erolla??? Ei voi vaan taas käsittää.
Taidan lopettaa lajin tähän.. sen verran idioottimaiseksi pelleilyksi menee...

IsoDino sanoi:
Voi vittu mitä touhua. Nyt sitten vaihdetaan sarjatkin TAAS uusiin, sillä alle -95 kilosten sarja poistuu ja tilalle tulee vanha alle -90 kiloset, mutta alle -87,5 kiloset jää. Mitä perkeleen järkeä on laittaa kaksi sarjaa vain 2,5 kilon erolla??? Ei voi vaan taas käsittää.
Taidan lopettaa lajin tähän.. sen verran idioottimaiseksi pelleilyksi menee...

Eiköhän tässä ole kirjoitusvirhe. Mitä nämä "huhut" testeistä ovat.
Sehän tietäis sitä, että kisattais tulevaisuudessa syksyllä vain "Classic Bodybuilding" tyylinen kisa ja Amatöörien Grand Brix kilpailu, missä "vanhat"
säännöt. Näyttää suunta olevan Ruotsin mallin mukainen.
Seuraavaksi yllätystestit "taviksille" kuntosaleille.
Eiköhän tässäkin ole taas enimmäkseen "huhuja" liikkeellä.
No, minä keskityn kuitenkin vain treeneihin entiseen malliin.

Voi daami. Mä alan tilaamaan body lehden sijaan juoksija lehden, siirryn bodykatsomosta taitoluistelu tai uimahyppykatsomoon. Toi on jo IHAN NAURETTAVAA! HALOOOJ nyt liiton "isot äijät"!!! Voisitte hetkeksi siirtää katseenne sieltä tuloslaskelmista tähän tosi elämään, ja käyttää sitä järkeä, joka teille EHKÄ on suotu.
Mä olin jo ihan tarpeeksi vittuuntunut tän vuoden kisojen jälkeen. Kyse on KEHONRAKENNUS kisoista, joissa mun mielestä ENITEN tulisi merkata päivän kunto, lihan määrä ja kireys eikä yhtä paljoa sais painaa se muu lavalla hilluminen. Luulin, että tarkoitus on parantaa ja kehittää lajia parempaan suntaan, mutta ihan naurettavaa leikkiähän tuo jo on. Jos on pennit perkele ni vähissä, että pitää kisat laittaa kahdelle päivälle, ni menkää liiton tyypit ist sosiaalitoimiston luukulle. Siinä vaiheessa, kun kilpailijoille kisat tehdään entistä raskaammiksi, ja kisaajille pukataan maksua IHAN kaikesta, ni ehkä mennään jo pikkasen väärään suntaan..!!!

Koskahan alkaa kilpaileva liitto nostaa päätään?

jea sanoi:
Koskahan alkaa kilpaileva liitto nostaa päätään?

Eiköhän tuo jo "kurki" :D

Ai, onko jo jotain konkreettista tehty asian eteen? :rock:

jea sanoi:
Ai, onko jo jotain konkreettista tehty asian eteen? :rock:

Olen niin täynnä Suomen touhua... Kilpailijathan tuovat yleisön paikalle eivätkä saa penniäkään vaivan palkkaa!!

Esimerkiksi minulla henk. koht. meni viime SM-KISOIHIN 550 EUROA:
(matkat,hotelliyöpymiset,lisenssi,punnitusmaksu,huoltajan lippu,parkkimaksu,kisavärit...jopa sunnuntain fitnesskilpailuihin joutuu 7-kertainen SM ostamaan lipun (mistään VIP-katsomostahan ei ollut tietoakaan?!)

Entäpä Mr Universum-kisat: YHTEENSÄ 120 EUROA:
Matkat Kuopio - Helsinki 70€, maalit 40€ ja Pakkotoisto maksoi lennot (mistä JR FITNESS STORE (sponsorini) suuttui ja sanoi sopimuksensa irti...

Ja koskapa Suomen IFBB ei lähetä kisaajia EM- ja MM- kilpailuihin (doping-testien pelko???) eikä minulla ole enää mitään saavutettavaa SM-tasolla, valitsin liitokseni NABBA: n.
TÄSTÄ SEURAA TAAS IFBB:SSÄ VÄHINTÄÄN 2 VUODEN KILPAILUKIELTO joten kisaaminen Suomessa on tänä aikana mahdotonta).

SIIS VASTAUS KYSYMYKSEENNE: Liittykää esim. NABBA- liittoon, jossa Suomen "president" on Simo Bogdanoff ( puh. 0400-702 769).
Minä olen vain tyhmä bodari, Simo kertoo kaiken tarvittavan oikeasti kiinnostuneille. :kippis1:

Boogie sanoi:
Olen niin täynnä Suomen touhua... Kilpailijathan tuovat yleisön paikalle eivätkä saa penniäkään vaivan palkkaa!!

(matkat,hotelliyöpymiset,lisenssi,punnitusmaksu,huoltajan lippu,parkkimaksu,kisavärit...jopa sunnuntain fitnesskilpailuihin joutuu 7-kertainen SM ostamaan lipun (mistään VIP-katsomostahan ei ollut tietoakaan?!)

Matkat Kuopio - Helsinki 70€, maalit 40€ ja Pakkotoisto maksoi lennot (mistä JR FITNESS STORE (sponsorini) suuttui ja sanoi sopimuksensa irti...

Ja koskapa Suomen IFBB ei lähetä kisaajia EM- ja MM- kilpailuihin (doping-testien pelko???) eikä minulla ole enää mitään saavutettavaa SM-tasolla, valitsin liitokseni NABBA: n.
TÄSTÄ SEURAA TAAS IFBB:SSÄ VÄHINTÄÄN 2 VUODEN KILPAILUKIELTO joten kisaaminen Suomessa on tänä aikana mahdotonta).

SIIS VASTAUS KYSYMYKSEENNE: Liittykää esim. NABBA- liittoon, jossa Suomen "president" on Simo Bogdanoff ( puh. 0400-702 769).
Minä olen vain tyhmä bodari, Simo kertoo kaiken tarvittavan oikeasti kiinnostuneille. :kippis1:

Oho, aika synkkää menoa. Suuri yleisöhän ei yleensä tiedä mitään noista kulissien takaisista jutuista. Saa olla aika vahva kilpailuvietti, jos jaksaa/haluaa kilpailla noin hienoilla "eduilla"! ;-))

Joo, toi on aika karua tää kilpailijoiden rahastus. Ite oon vetänyt tangat jalkaan pari kertaa ja viimeksi meinasin kuolla nauruun kun ilmoitettiin et huoltajat joutuu maksaan saman kun katsojat. Voi tsiisus...
Sais vaan tää toinen instanssi järjestää täällä kotimaassakin kisoja ja vähän paremmalla shoumeiningillä. Tuntuu vähän siltä et tää nykyinen valtaliitto yrittää vaan rahastaa ja kosiskella niin sanottua taviskansaa. No ei kyl tuu onnistuun tällä nykyisellä neiti meiningillä.
Mutta reilua meininkiä J&R:ltä, montakohan asiakasta kaikkoaa kun toi juttu leviää.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kyllä suomeen toinenkin liitto mahtuu, ei siinä mitään. Kuitenkin tätäkin asiaa on väläytelty jo monia kertoja ja mitään ei ole tapahtunut. Paljonko kilpailijoita todellisuudessa siirtyisi liittoon, joka ei välttämättä kauhean helposti saa itselleen hankittua yleisöä. IFBB ja KP pitää kuitenkin tässä maassa tietynlaista diktatuuria yllä kisojen järjestämisestä puhuttaessa.
En siis vaan jaksa uskoa, että uusi liitto saisi tarpeeksi näkyvyyttä, jotta kilpailijat ja yleisö siirtyisi sinne.
Parempi olisi kilpailijoiden "liittoutua" ja tätä kautta ajaa kilpailijoiden etuja, ihan kuin työelämässä. Ikäänkuin IFBB olisi työnantaja ja me kilpailijat työntekijöitä.
Sovittaisiin ehdoista, joilla kilpaillaan. Lisenssi, punnitusmaksut, huoltaja-asiat ym. asiat kuntoon.
Asia olisi jotakuinkin helppo jopa toteuttaa. Perustetaan Suomen kilpailevien kehonrakentajien liitto ja siihen puheenjohtajat ym. sihteerit, jäsenet jne. Tämän jälkeen liitto sitten tekeen työehtosopimuksen kehonrakennusliiton kanssa.

Terveisin paperiliittolainen :D

Ps. LAKKOON perkele, jos meitä alistetaan!! :curs:

Wintikka sanoi:
Oho, aika synkkää menoa. Suuri yleisöhän ei yleensä tiedä mitään noista kulissien takaisista jutuista. Saa olla aika vahva kilpailuvietti, jos jaksaa/haluaa kilpailla noin hienoilla "eduilla"! ;-))

Amatööriurheilu on puhtaimmillaan juuri tätä. Taitaa kehonrakennus olla
ainoita lajeja missä ei makseta voitoista tai saa edes "kahvinkeitintä" tms.
No 80 - luvulla piti ilmoittaa kehonrakennusliitolle jos oli jossain mainoksessa
puhumattakaan, että joku olisi sponsoroinut.
Luulis kehonrakennusliitolla olevan talous kunnossa kun nykyisin ei kansainvälisissä kilpailuissa kilpailijoita näy...lukuunottamatta mitä Salla kilpailee.Ei näin liiton varat mene EM ja MM kilpailuihin.
Mutta eiköhän Kiinaan MM-kilpailuihin lähde "joukkue" :kippis1:mutta ilman kilpailijoita.
Tuskin kukaan kilpailija odottaa että "panostus" lajiin olisi taloudellisesti mikään "sijoitus". Paremminkin roposet voi sijoittaa jos hakee rahalle tuottoa.
Mutta kyllä se harmittaa kun koko ajan tulee uusia maksuja kilpailuissa...
mm. huoltajamaksu joka on aivan selvää rahastusta.

IsoDino sanoi:
Kyllä suomeen toinenkin liitto mahtuu, ei siinä mitään. Kuitenkin tätäkin asiaa on väläytelty jo monia kertoja ja mitään ei ole tapahtunut. Paljonko kilpailijoita todellisuudessa siirtyisi liittoon, joka ei välttämättä kauhean helposti saa itselleen hankittua yleisöä. IFBB ja KP pitää kuitenkin tässä maassa tietynlaista diktatuuria yllä kisojen järjestämisestä puhuttaessa.
En siis vaan jaksa uskoa, että uusi liitto saisi tarpeeksi näkyvyyttä, jotta kilpailijat ja yleisö siirtyisi sinne.
Parempi olisi kilpailijoiden "liittoutua" ja tätä kautta ajaa kilpailijoiden etuja, ihan kuin työelämässä. Ikäänkuin IFBB olisi työnantaja ja me kilpailijat työntekijöitä.
Sovittaisiin ehdoista, joilla kilpaillaan. Lisenssi, punnitusmaksut, huoltaja-asiat ym. asiat kuntoon.
Asia olisi jotakuinkin helppo jopa toteuttaa. Perustetaan Suomen kilpailevien kehonrakentajien liitto ja siihen puheenjohtajat ym. sihteerit, jäsenet jne. Tämän jälkeen liitto sitten tekeen työehtosopimuksen kehonrakennusliiton kanssa.

Terveisin paperiliittolainen :D

Ps. LAKKOON perkele, jos meitä alistetaan!! :curs:

Eiköhän tässä suurin "syy" ole se, että bodarit on niin laiskoja etteivät ne
joilla on äänivalta mene liiton kokouksiin. Tiettävästi jokaisella seuralla on yksi ääni joka kuuluu ja on maksanut kilpailulisenssin liitolle.
Uskon, että kokouksissa tästä syystä on vain Kehonrakennusliiton hallitus
ja päätökset on sen mukaiset. Samanlaista se on taloyhtiötten kokouksissa,
valitetaan muttei käydä kokouksissa. Ja vanhat pierut tekee heille sopivia
päätösiä... Niin minulla ei ole äänivaltaa :nolo:

formula7 sanoi:
Eiköhän tässä suurin "syy" ole se, että bodarit on niin laiskoja etteivät ne
joilla on äänivalta mene liiton kokouksiin. Tiettävästi jokaisella seuralla on yksi ääni joka kuuluu ja on maksanut kilpailulisenssin liitolle.
Uskon, että kokouksissa tästä syystä on vain Kehonrakennusliiton hallitus
ja päätökset on sen mukaiset. Samanlaista se on taloyhtiötten kokouksissa,
valitetaan muttei käydä kokouksissa. Ja vanhat pierut tekee heille sopivia
päätösiä... Niin minulla ei ole äänivaltaa :nolo:

Näinhän se taitaa olla.

Jotain kuitenkin asioille pitäisi jollain tavalla tehdä, jotta itse kilpailijan asema saadaan paremmaksi.
Esim. kilpailijoilta pitää poistaa KAIKKI ylimääräiset kulut, joita on huoltajien maksut, parkkimaksut (vaikka pieni onkin, niin periaate kysymys) ym. joilla VÄKISIN rahastetaan kilpailijoita, jotka kuitenkin tuo ne katsojat yleisöön.
Lisenssi ja kilpailu/punnitusmaksut(no siinä ja siinä) on ymmärrettäviä. Lisäksi liitto(kehonrakennusliitto) voisi hyvissä ajoin neuvotella jokaiselle kilpailijalle erikoistarjouksen yöpymisistä kisakaupungissa.
Eli kaikki turhat ja ylimääräiset kustannukset pois KILPAILIJOILTA sekä omalta huoltajalta.
Rahastetaan ne rahat pois sitten niiltä maksavilta katsojilta!!

Presidetti Koivistoa lainaten: "jotain tarttis tehdä" :D

Muutama kommentti:

formula7 on aivan oikeassa, liiton vuosikokouksessa asiat saa muutettua varsin helposti, jos kaikki äänivaltaiset jäsenseurat ovat paikalla (en toki tiedä, onko seuroja ylipäänsä paljon äänivaltaisina jäseninä) ja äänestävät ennalta sovitulla tavalla. Siis ihan tavallista politiikkaa. Liiton nykyisistä johtohenkilöistä jäsenet saavat kiittää/syyttää ainoastaan itseään. Liiton päätöksistä on aivan turha itkeä jälkikäteen, kun ei vaivauduta osallistumaan edes vuosikokoukseen.

Boogie kertoi ylempänä korutonta asiaa. Kallista ja epäitsekästä puuhaa on kilpailla kehonrakennuksessa tässä maassa. Kyseessä on amatöörilaji, joten jokaisen kilpailijan on toki itse hankittava tukijoukkonsa/sponsorinsa, ei se ole liiton asia. Esimerkiksi stipendejä liitto voisi kuitenkin jakaa vuoden parhaille kilpailijoille, samoin pitää osallistumismaksuja kohtuullisempina tai jättää ne kokonaan pois. Sanoisin, että lippu- ja sponsoritulojen pitäisi riittää kattamaan järjestelykulut.

Kilpailukiellot, joita Suomen IFBB-liitto jakaa muissa kuin IFBB:n alaisissa kilpailuissa kilpailemisesta, ovat laittomia. EU-maissa on yksityisellä henkilöllä täydellinen vapaus osallistua eri laillisten ja rekisteröityjen yhdistysten ja järjestöjen saman alan toimintaan, esim. siis IFBB:n, NABBA:n ja WPF:n kehonrakennuskilpailuihin. Yhteen järjestöön kuulumisesta ja sen toimintaan osallistumisesta ei toinen yhdistys voi antaa toiminta- tai osallistumiskieltoa (= kilpailukieltoa, kun kyseessä on urheilu). Tässä ei ole väliä sillä, onko jonkin liiton tai järjestön usein jo varsin vanhoissakin säännöissä mainittu jotain muuta. Kilpailukieltoja voidaan antaa doping-säännösten mukaan ja muissa erityisissä, lähinnä käyttäytymiseen liittyvissä tapauksissa (esim. jonkin aikaa sitten pelaaja löi Helsingissä jalkapallo-ottelussa erotuomarin tajuttomaksi, siitä räpsähti 15 vuoden pelikielto).

IsoDino sanoi:
Näinhän se taitaa olla...
...Rahastetaan ne rahat pois sitten niiltä maksavilta katsojilta!!

Hyviä pointteja kyllä. Mutta mitä mä oon ymmärtänyt, niin jo nykyinen 25 euroa lipusta on joidenkin mielestä liikaa.. Ja toisaalta se onkin, varsinkin jos sillä saa istumapaikan jostain 300 metrin päästä lavasta, ettei kisaajista näe ku päät. Lajin julkisuuskuvalle ei tee kovin hyvää jos lippujen hinta tosta vielä paljon nousee, ts. kuinka moni "tavis/kuntoilija/saliharrastaja" lähtee katsomaan kisoja? Varsinkin jos lipun hinnalle ei saa vastinetta..

Boogie sanoi:

On se niin älytöntä, että kun SM kisat järjestetään niin ostallistumienn on noin kallista. Joukkueet (jääkiekko, jalkapallo, jne jne) matkustavat pitkin suomea kauden aikana ja ei maksa pelaajille mitään, yleensä he saavat vielä palkkaa. Kyllä tuo 550€ on aika kohtuutonta!

Eiköl JR Fitness Store suostunut sitten maksamaan matkaa kun Pakkotoisto teki sen? Ehkä menee liian henk koht, mutta miten JRFS sponsoroi sinua? Olitko tyytyväinen yhteistyöhön vai oliko sinun saama "palkkio" yhtä tyhjän kanssa?

Fiona sanoi:
Hyviä pointteja kyllä. Mutta mitä mä oon ymmärtänyt, niin jo nykyinen 25 euroa lipusta on joidenkin mielestä liikaa.. Ja toisaalta se onkin, varsinkin jos sillä saa istumapaikan jostain 300 metrin päästä lavasta, ettei kisaajista näe ku päät. Lajin julkisuuskuvalle ei tee kovin hyvää jos lippujen hinta tosta vielä paljon nousee, ts. kuinka moni "tavis/kuntoilija/saliharrastaja" lähtee katsomaan kisoja? Varsinkin jos lipun hinnalle ei saa vastinetta..

En huomannut tänä syksynä katsoa paljonko yleisöä oli katsomossa (siis kehokisoissa), mutta muina vuosina Lahden katsomo on ollut täynnä eli kyllä katsojat sen maksaa, kun haluaa kisat nähdä. Mutta kyllä munkin puolesta pääsylippujen hintoja voisi laskea, mutta sitä ei tule tapahtumaan.
Pääasia on kuitenkin, että itse kilpailijoiden kustannuksia saataisiin leikattua mahdollisimman pieniksi.

Käsittääkseni KP on ostanut kisojen oikeudet tietyksi vuosimääräksi (vai olenko väärässä??) ja kun se on hänelle bisnestä(kin), niin kai hän sitten haluaa siitä mahdollisimman paljon tuottoakin.

Fiona sanoi:

Luulen, että pienemmilläkin lipunhinnoilla pärjättäisiin. Lahden kisapaikan vuokraa en tiedä, mutta tuskin tuon yksittäisen hallinosan vuokra on suurempi kuin Helsingin Kulttuuritalon. Kultsan saa päiväksi kolmeen tonniin, siinä ovat jo valotkin mukana. Jos paikalle tulee tuhat maksavaa katsojaa, lipputuloja saadaan 25 euron lipunhinnoilla 25 tonnia. 22 tonnia jää vielä vuokran ja valaistuksen jälkeen järjestäjille, mitäs niillä sitten tehdään? Kansainvälisiin kilpailuihin ei ainakaan porukkaa liikoja ole lähetelty viime vuosina.

Kilpailijoilta ja huoltajilta kerättävät maksut lisäävät tietysti järjestäjien tuloja/voittoa, mutta sanoisin, että niitä ei tarvitsisi ainakaan taloudellisista vuoksi kerätä. Minulla onkin noista rahoista ja siitä, mitä niille tapahtuu, vähän sellainen "tuhma" käsitys, mutta jääköön vastuu tämän ilmauksen ymmärtämisestä lukijalle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom