Pikainen vastaus edelläolleisiin kysymyksiin...
Eli itsellä jostain syystä kuukautiset häviävät melkein samantien, kun dietti alkaa, ja palaavat sitten noin kuukauden tai puolentoista kuukauden pästä kisojen jälkeen.
Dietit olen aloittanut n. 2000kcal:lla, ja alimmillaan kalorit ovat olleet 1300. Pari viikkoa ennen kisoja olen aina nostanut kalorit 1500:aan, enkä ole tehnyt missään vaiheessa kalorivaihteluja, koska aineenvaihdunta toimii minulla hyvin ilmankin, ja tuntuu, että minulla kalorivaihtelut vain sotkevat systeemit.
(Taustatiedoksi, lähtöpainoni dietillä on ollut n. 59-60kg, ja ennen tyhjennyksiä ja muita loppusäätöjä paino on ollut n. 52kg, ja kisa-aamuna vaaka näytti viimeeksi 48.9kg.)
Mitäs vielä, niin aerobisista. Dietin alkuviikoilla tein 3, tunnin aamuaerobista, ja siitä määrät nousivat aika nopeasti, ja viimeiset 8 viikkoa tein vähintään tunnin aamuaerobisia 6 krt/viikko, ja aina punttitreenin jälkeen n. 20-30 minuuttia. Ja jos päiväohjelmassa ei ollut punttitreeniä illalla, niin silloin kävelin tunnin lenkin myös illalla. Jalat eivät menneet tukkoon, mutta muutoin koko eukko oli kyllä fyysisesti henkisesti aika lapanen edellisten kisojen jälkeen. Mutta itsellä on sellainen asenne, että kaikki tai ei mitään.
Katsastuksista olen sitä mieltä, että itse en ainakaan koskaan menisi katsastuksiin puolikuntoisena, koska kyseessä on kuitenkin arvostelu ja tuomarilaji, enkä halua koskaan antaa tuomareille kuvaa itsestäni, jos en ole 100% kunnossa... ihmisiä ne tuomaritkin vaan, eikä varmasti ole hyväksi, jos tuomareilla on takaraivossaan muistikuva "puolikuntoisesta sinusta".
Edelleen kovasti tsemppiä kisaan valmistautuville :thumbs: