Body balance/Stretching

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sundae
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Ikä
42
Ootteko mimmit käyneet body balance- tai stretching-tunneilla? Tai harrastatteko jotain muuta palauttavaa liikuntaa, jota voisitte suositella? Ajattelin kokeilla tän viikon sunnuntaina, josko body balance-tunti olis itelleni sopivaa palauttavaa liikuntaa. Hinta vaan on mielestäni aika korkea, 11,5 €/tunti...Onkohan sen arvosta?

Entisellä treenisalillani kävin stretching-tunneilla kerran viikossa ja aina välillä body balancessakin kun kuuluivat molemmat kuukausimaksuun. Venyttelytunti on kyllä tosi hyvä jos ei muuten tule pitempiä venytyksiä tehtyä. Ohjaaja osasi asiansa, kertoi minkä takia mitäkin lihasta kannattaa venyttää ja opasti tekemään liikkeitä oikein. Nykyisellään venyttelen kotona noilla tunneilla opitun mukaan.
Body balancessa tehtiin aika pitkälti joogaliikkeitä, ihan mukavaa se kyllä on palauttavana liikuntana. Tosin noin korkeaa hintaa en siitä maksaisi, ei siellä mitään kovin ihmeellistä tehdä. Mutta käy ihmeessä kokeilemassa.
Itse teen löysäilypäivinä kevyen kävely/pyöräilylenkin ja/tai venyttelen kotosalla.

Omalla salillani BB-tunnit kuuluvat hintaan (jäsenyyssali). Yhteen aikaan kävin tunneilla, mutta suoraan sanottuna en hirveästi digannut. Ohjelmassa on sotkettu liikaa kaikkea yhteen: taijia, joogaa ja pilatesta. Tasapainoliikkeistä kyllä tykkäsin, ja pilates-osuudesta, mutta muuten vähän sellaista juosten kustu-meininkiä, kun mihinkään ei keskitytä kunnolla. Mind&body -ulottuvuuskin jää saavuttamatta, kun ohjelma kuitenkin mennään aika hosumalla läpi -varsinkin jos tunnilla on ensikertalaisia joille välillä selitetään.

Suosittelisin ennemminkin venyttelytuntia, on erittäin tärkeää oppia venyttelemään kunnolla.

EDIT: niin, ja ainakin kaikissa niissä ohjelmissa missä minä kävin oli ihan helvetin huonoa musiikkia. Sinänsä tyhmää että musiikkia on ollenkaan, kun taijiin, pilatekseen ja joogaan ei mihinkään alunperin kuulu musiikki, koska se haittaa keskittymistä.

Viimeksi muokattu:
Bodybalancea (ja vastaavia pilatesta ja joogaa yhdistäviä tunteja) olen kokeillut ja pitänyt kovasti. En kylläkään osaa sanoa, ovatko ne palauttavia. Niissähän laitetaan ryhtiä ja ruotoa kuntoon, kehitetään keskivartalon lihasvoimaa ja -hallintaa. Palauttaviksi ne voisi mieltää siinä mielessä, etteivät ole kovin rasittavia aerobisesti eikä lihaksiltakaan vaadita suurta voimaa. Mutta kunnolla tehtynä, mun mielestä, ovat ihan täyttä tavaraa. En ole ikinä saanut salilla vatsalihaksiani niin kipeiksi kuin core-tunnilla (eräs nimitys).

reinhardt sanoi:
Suosittelisin ennemminkin venyttelytuntia, on erittäin tärkeää oppia venyttelemään kunnolla.

Vaihtoehtona olis tosiaan tuo stretching-tunti, mutta hinta on sama...Sitä olis kaks kertaa viikossa, mutta kumpikin kerta osuu mun salipäiviin, enkä mielelläni ohjelmaani muuttais. Täällä Hämeenlinnassa ei loppujenlopuks oo paljoa tarjontaa tollasista tunneista, yllättävää kyllä...

Mun omalla salilla kuukausihintaan ei kuulu muuta kuin salin käyttö ja siellä on muutenkin hyvin vähän tarjontaa tunneista. Toiselle salille en halua vaihtaa, joten yksittäisistä tunneista joudun maksamaan törkeän suuren kertamaksun. Mutta ainakin tutustumiskerta on ilmainen, joten täytyy edes kokeilla.

Olen yrittänyt käydä stretching tunnilla kerran viikossa, koska jostain syystä en saa itseäni venyttelemään kunnolla kotona.. :nolo: Olen kyllä pitänyt ja suosittelen! :thumbs: Toki ohjaajat ja tunnit eri saleilla ovat erilaisia..

En ole kokeillut body balancea mutta pilatesta ja astajoogaa ja niistä sanoisin, etteivät ole palauttavaa liikuntaa vaan liikuntaa, joten suosittelen minäkin strechingiä.

Käytyäsi muutaman kerran, voipi hyvin olla niin että opittuasi muutamia oivallisia "uusia ja innostavia" venytyksiä, alat tehdä sitä kotona ja rahasi säästyvät. 11,50 e tuntuu minusta vähän kalliilta, mutta tokihan tämä on miltä kantilta asiaa katsoo ja mikä on rahatilanteesi, itse en sitä säännöllisesti maksaisi. Eikö siihen saa sarjalippua?

Streching on ohjaajasta riippuen ollut minusta ihanaa tai tosi ihanaa. Suosittelen kyllä lajia lämpimästi kaikille! Muistakaa kuitenkin, että syvävenytysten jälkeen pitäisi olla mieluiten 48 h harrastamatta raskasta liikuntaa (punttisalia, juoksua..). Myöskin ohjaajat ovat suositelleet 2-3 tunnin taukoa liikunnassa ennen strechingiä. Siellä on sitten oma alkulämmittely.

Nekobasu sanoi:
Käytyäsi muutaman kerran, voipi hyvin olla niin että opittuasi muutamia oivallisia "uusia ja innostavia" venytyksiä, alat tehdä sitä kotona ja rahasi säästyvät. 11,50 e tuntuu minusta vähän kalliilta, mutta tokihan tämä on miltä kantilta asiaa katsoo ja mikä on rahatilanteesi, itse en sitä säännöllisesti maksaisi. Eikö siihen saa sarjalippua?

Streching on ohjaajasta riippuen ollut minusta ihanaa tai tosi ihanaa. Suosittelen kyllä lajia lämpimästi kaikille! Muistakaa kuitenkin, että syvävenytysten jälkeen pitäisi olla mieluiten 48 h harrastamatta raskasta liikuntaa (punttisalia, juoksua..). Myöskin ohjaajat ovat suositelleet 2-3 tunnin taukoa liikunnassa ennen strechingiä. Siellä on sitten oma alkulämmittely.

Niin ajattelinkin, että noilta tunneilta voisi saada uusia vinkkejä venytyksiin ihan kotona tehtäviksi. Sarjalippuja ei myydä oletettavasti siksi, että sali kalastelee uusia jäseniä. Kuukausikortilla saisi käyttää kuitenkin kaikkia salin palveluita mielensä mukaan, joten yksittäisten tuntien hinnat on nostettu ylös. Oon kuitenkin niin todella tyytyväinen nykyiseen saliini, etten vaihda vaikka mulle maksettais :)

En muuten tiennyt, ettei syvävenyttelyn jälkeen suositella raskasta liikuntaa. Tuo 48 tunnin tauko liikunnasta on kyllä mahdotonta toteuttaa ainakin meikäläisen kohdalla, korkeintaan pystyn pitää 24 tuntia...Mutta pitääpä katsastaa tuo tunti ja kokeilla miltä se tuntuu!

Nekobasu sanoi:
En ole kokeillut body balancea mutta pilatesta ja astajoogaa ja niistä sanoisin, etteivät ole palauttavaa liikuntaa vaan liikuntaa, joten suosittelen minäkin strechingiä.

Bodybalancen joogaosuus on yhtä tyhjän kanssa (itsekin harrastan astangaa). Kaiketi se on laitettu ohjelmaan siksi, että jooga on nykyään niin muotia. Pilates-osuuskaan ei mitenkään hirveästi voimille käy. Tosiaan ainoa, mitä pidin hyödyllisenä oli tasapainoliikkeet. Siis kyllähän BB palauttavana varmasti toimii, tai ajankuluna, mutta eniten hyötyä saa varmasti kunnon venyttelytunnista.

Täällä bodybalance-fani ilmoittautuu! :) Minun mielestä se ei kyllä välttämättä ole palauttavaa liikuntaa, sen verran raskasta se on kunnolla tehtynä. En kyllä voisi esim. kuvitella rankan jalkatreenin jälkeisenä päivänä niitä joogasta tuttuja soturiasentoja tekeväni...auts! :hyper:
Mutta suosittelen tuntia ihan sinällään lämpimästi! Parantaa ryhtiä ja mieltä!

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom