- Liittynyt
- 20.5.2003
- Viestejä
- 1 593
318i, vm 95-96. Kaara on nyt käyny kahden eri mestarin hoidossa (täällä Stadissa) ja edelleen ollaan lähtöpisteessä eli 5km jälkeen koneen lämmöt heittää tappiin ja on pysähdyttävä 10 minuutiksi, jonka jälkeen pääsee taas muutaman kilometrin. Jäähdytin puskee väkisin nestettä pihalle kun tuntuu ettei se siellä kierrä ja paineet kasaantuu. Höyry vaan nousee kun pellin avaa.
Ekat mestarit vaihtoi vesipumpun, jonkun letkunpätkän ja lisäs glykolia. Homma toimi hienosti 3 päivää.
Tai itse asiassa ihan eka mestari ei ehtinyt onneks tehdä mitään, koska auton sinne jätettyäni kaikki sanoi mulle että "Älä perkele sinne vie autoo - ne vaa rikkoo sitä enemmän! Hae äkkiä se pois sieltä!". Näin hain auton pois ja vein hieman arvostetumpaan huoltopaikkaan. Valitettavasti tämä uusi mesta oli myös ihan perskeleen kallis paikka ja ne velotti työstä niin paljon etten kehtaa sanoa.
3 päivän jälkeen siis sama ongelma jatkui. Korjaamon kaveri sanoi puhelimessa että "tuo takas tänne niin korjataan lisää". Sen verran säikähdin jo ekan kierroksen laskua että vein toiselle mestarille joka korjasi asian poistamalla termostaatin ja vakuutti että nyt vesi pääsee vapaasti kiertämään eikä se keitä. Kuten arvata saattaa - näin ei kuitenkaan tapahtunut.
Kannen pahvia on veikkailtu syyksi mutta minulle on vakuutettu että kansiremppa ei olisi välttämätön. Että se muutoin olisi ihan 'jees'...
Ensinnäkin mulla on tuohon nyt jo mennyt jonkin verran rahaa eikä mitään älyttömän isoa toimenpidettä olisi varaa/haluaisi teettää kun pitää joka tapauksessa vaihtaa auto pieneen farmariin kun työn puolesta tarviin sellasen.
Lähinnä tässä ihmetyttää, miksi kukaan ei osaa ymmärtää tuota bemarin moottoria. Mitä siinä mahtaa niin erikoista olla? Vai onko kansiremppa pakkotoimenpide? Onko tässä mitään tehtävissä muuta kuin pistää tuhat euroa likoon että auton saa 'normaalihintaan' myytyä? Vai pistänkö koko moottorin vaihtoon? Kelle mun pitää oikein soittaa kuka osaa ton nyt fiksaa?
Alan kutsumaan BMW:tä tästä lähin WTF:ksi ja alan tarkastelemaan lähemmin yksityisleasingiä vaihtoehtona. Ihan ku siihen olis edes varaa...
Harmittaa!
Ekat mestarit vaihtoi vesipumpun, jonkun letkunpätkän ja lisäs glykolia. Homma toimi hienosti 3 päivää.
Tai itse asiassa ihan eka mestari ei ehtinyt onneks tehdä mitään, koska auton sinne jätettyäni kaikki sanoi mulle että "Älä perkele sinne vie autoo - ne vaa rikkoo sitä enemmän! Hae äkkiä se pois sieltä!". Näin hain auton pois ja vein hieman arvostetumpaan huoltopaikkaan. Valitettavasti tämä uusi mesta oli myös ihan perskeleen kallis paikka ja ne velotti työstä niin paljon etten kehtaa sanoa.
3 päivän jälkeen siis sama ongelma jatkui. Korjaamon kaveri sanoi puhelimessa että "tuo takas tänne niin korjataan lisää". Sen verran säikähdin jo ekan kierroksen laskua että vein toiselle mestarille joka korjasi asian poistamalla termostaatin ja vakuutti että nyt vesi pääsee vapaasti kiertämään eikä se keitä. Kuten arvata saattaa - näin ei kuitenkaan tapahtunut.
Kannen pahvia on veikkailtu syyksi mutta minulle on vakuutettu että kansiremppa ei olisi välttämätön. Että se muutoin olisi ihan 'jees'...
Ensinnäkin mulla on tuohon nyt jo mennyt jonkin verran rahaa eikä mitään älyttömän isoa toimenpidettä olisi varaa/haluaisi teettää kun pitää joka tapauksessa vaihtaa auto pieneen farmariin kun työn puolesta tarviin sellasen.
Lähinnä tässä ihmetyttää, miksi kukaan ei osaa ymmärtää tuota bemarin moottoria. Mitä siinä mahtaa niin erikoista olla? Vai onko kansiremppa pakkotoimenpide? Onko tässä mitään tehtävissä muuta kuin pistää tuhat euroa likoon että auton saa 'normaalihintaan' myytyä? Vai pistänkö koko moottorin vaihtoon? Kelle mun pitää oikein soittaa kuka osaa ton nyt fiksaa?
Alan kutsumaan BMW:tä tästä lähin WTF:ksi ja alan tarkastelemaan lähemmin yksityisleasingiä vaihtoehtona. Ihan ku siihen olis edes varaa...
Harmittaa!