BMW:n sielunelämää ja V***N POSKET!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja muffy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
20.5.2003
Viestejä
1 593
318i, vm 95-96. Kaara on nyt käyny kahden eri mestarin hoidossa (täällä Stadissa) ja edelleen ollaan lähtöpisteessä eli 5km jälkeen koneen lämmöt heittää tappiin ja on pysähdyttävä 10 minuutiksi, jonka jälkeen pääsee taas muutaman kilometrin. Jäähdytin puskee väkisin nestettä pihalle kun tuntuu ettei se siellä kierrä ja paineet kasaantuu. Höyry vaan nousee kun pellin avaa.

Ekat mestarit vaihtoi vesipumpun, jonkun letkunpätkän ja lisäs glykolia. Homma toimi hienosti 3 päivää.

Tai itse asiassa ihan eka mestari ei ehtinyt onneks tehdä mitään, koska auton sinne jätettyäni kaikki sanoi mulle että "Älä perkele sinne vie autoo - ne vaa rikkoo sitä enemmän! Hae äkkiä se pois sieltä!". Näin hain auton pois ja vein hieman arvostetumpaan huoltopaikkaan. Valitettavasti tämä uusi mesta oli myös ihan perskeleen kallis paikka ja ne velotti työstä niin paljon etten kehtaa sanoa.

3 päivän jälkeen siis sama ongelma jatkui. Korjaamon kaveri sanoi puhelimessa että "tuo takas tänne niin korjataan lisää". Sen verran säikähdin jo ekan kierroksen laskua että vein toiselle mestarille joka korjasi asian poistamalla termostaatin ja vakuutti että nyt vesi pääsee vapaasti kiertämään eikä se keitä. Kuten arvata saattaa - näin ei kuitenkaan tapahtunut.

Kannen pahvia on veikkailtu syyksi mutta minulle on vakuutettu että kansiremppa ei olisi välttämätön. Että se muutoin olisi ihan 'jees'...

Ensinnäkin mulla on tuohon nyt jo mennyt jonkin verran rahaa eikä mitään älyttömän isoa toimenpidettä olisi varaa/haluaisi teettää kun pitää joka tapauksessa vaihtaa auto pieneen farmariin kun työn puolesta tarviin sellasen.

Lähinnä tässä ihmetyttää, miksi kukaan ei osaa ymmärtää tuota bemarin moottoria. Mitä siinä mahtaa niin erikoista olla? Vai onko kansiremppa pakkotoimenpide? Onko tässä mitään tehtävissä muuta kuin pistää tuhat euroa likoon että auton saa 'normaalihintaan' myytyä? Vai pistänkö koko moottorin vaihtoon? Kelle mun pitää oikein soittaa kuka osaa ton nyt fiksaa?

Alan kutsumaan BMW:tä tästä lähin WTF:ksi ja alan tarkastelemaan lähemmin yksityisleasingiä vaihtoehtona. Ihan ku siihen olis edes varaa...

Harmittaa!
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
...koneen lämmöt heittää tappiin ja on pysähdyttävä 10 minuutiksi, jonka jälkeen pääsee taas muutaman kilometrin. Jäähdytin puskee väkisin nestettä pihalle kun tuntuu ettei se siellä kierrä ja paineet kasaantuu. Höyry vaan nousee kun pellin avaa.

Kyllähän siitä vähintääkin kannentiiviste on mennyt, joten sen siitä joutuu vaihtamaan ja mahdollisesti oikaisuttamaan kannen, jos sillä ajaa meinaat. Vanhassa ja paljon ajetussa autossa kansiremontti tulee aina ennen pitkää vastaan.
 
ja mahdollisesti oikaisuttamaan kannen, jos sillä ajaa meinaat. Vanhassa ja paljon ajetussa autossa kansiremontti tulee aina ennen pitkää vastaan.

Ymmärtääkseni aina kun kansi aukaistaan niin joutuu kannen oikaisemaan? Tai on siis järkevintä.
 
Kans paskana.
Kurkkaat syyläriin kun kone käynnissä, jos kuplii niin kannen kautta haukkaa ilmaa sekaan... (vai näkikö sen noin?)
 
Sitä vähän pelkäsinkin... Aika luxusta. Ja kyllä muuten harmittaa.
 
Ilmaus

Ettei vaan näiltä "mestareilta" olisi jäänyt ilmaa jäähdytysjärjestelmään? Nythän sieltä sitten voi olla jo kannen tiivistekkin mennyt, kun lämmöt on päässyt nousemaan liikaa. Mistä ne nesteet tulee pihalle? Paisuntasäiliöstä?
 
Ettei vaan näiltä "mestareilta" olisi jäänyt ilmaa jäähdytysjärjestelmään? Nythän sieltä sitten voi olla jo kannen tiivistekkin mennyt, kun lämmöt on päässyt nousemaan liikaa. Mistä ne nesteet tulee pihalle? Paisuntasäiliöstä?

En kyllä osaa ilmoista sanoa tuon taivaallista. En edes tiedä mikä paisuntasäiliö on (eikä varmaan tiedä ne mestaritkaan) mutta aina keittämisen jälkeen jäähdyttimen korkin seutu on märkä. Jäähdytin suorastaan vinkuu aukasemaan korkkia että se pääsis ampumaan turhat paineet pois (= cumshot?).

Korkin kun aukasee niin säiliö näyttää ensin olevan ihan täynnä, sitten hetken päästä iso osa lähteekin jonnekin pyörimään, kuuluu samanlainen 'korina' kuin venhasta vessan lavuaarista. Tästä päättelin että se ei pääse kunnolla kiertämään, ihan kun sielä olisi jumeja tai tukoksia.

Eli toisin sanoen en ymmärrä moottoreista mitään:) Taidankin pistää korjaamon pystyyn.

Voi siellä varmaan ilmaakin olla. En vaan osaa sanoa.
 
Ei välttämättä kannata availla noita paisuntasäiliön taikka jäähdyttimen korkkeja jos kone on päässyt liian kuumaksi. Sinne tulee todella kova paine ja voi tulla aika hanakasti silmille todella kuumaa jäähdytysnestettä.

Kaverilla oli samanmoista vikaa vanhassa autossaan ja sillä ei flekti toiminut(tuuletin siinä jäähdyttimessä). Toisaalta enpä tiedä ehtiikö kone 5km:issa kuumentua liiaksi ilman flektiä.
 
Alkuperäinen syylari? Kiesillähän jo ikää. Syylari osittain tukossa/lähes tukossa jolloin jäähdytysteho minimissään koska nesteet eivät enää kunnolla kierrä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kansi.

Jatkeita itse omistanut ja remonttia niihin teettänyt.

Edittiä.Tosiaan ilmaus. Bemmuissa on omat "ilmaus" viritelmät. Kirjota googleen btcf ja käy foorumilta tsekkaan. Varmasti löytyy vastaus.
Voi olla, että selviät 50e kansipahvin vaihdolla. Tuurilla, hyvällä semmosella.
 
No totta meisselissähän mä kokeilen noi jutut! Asiaaaaaaaaaaa! Frendi tulee täs vissiin tänään tai huomenna ni me katotaan sen kans. Itekseni jos meen sörkkimään niin se on entinen auto sen jälkeen.
 
Tossahan noita jo tulikin noita vaihtoehtoja eli kansipahvi palanut tai jäähdytysjärjestelmä tukkeessa. Todennäköisesti noista toinen tai molemmat yhdessä. Ja onhan sulla ollut kokoajan siellä jäähdytysjärjestelmässä nestettä ettei vaan käynyt kone sen takia ensimmäistä kertaa lämpöisenä ja sitten kansipahvi paloi?!
Joskus itsellä kävi niin, että flektin suojus oli päässyt alareunastaan irti ja otti flektiin kiinni. Ihmettelin sitten kovasti, että miksi lämmöt nousee ja mitään vikaa ei pitäisi olla kunnes huomasin suojan, joka esti flektin pyörimisen..:rolleyes:
 
Juu ei noissa lämpö-ongelmat harvinaisia ole.. Tsekkaa se kansi tai lohkon mahdolliset halkeamat. Eikös tuo olekin neloskone, siitä en ole ihan varma että onko samaa vikaa mitä kutosissa että esmes termarikotelon kansi alkaa helposti vuotamaan.. Flektit toimivat viskokytkimillä ainakin kutvoskoneisissa ja ne voi mennä rikki helposti.. Ja ilmaus on sellanen kikka mikä juuri tuolta foorumilta löytyy eli pullo paisariin teippaamalla, tohon tyyliin alipaineella ilmaamalla eivät tajua monet lafkatkaan tehdä joten sinne jää aina ilmaa johkin helposti. Vesipumppuja kandee olla usein takakontissa yks ylimääränen. Muovisiipiset sellaset noilla kilsoilla menee helposti.
 
Zone-sarja -42%
BMW e36 jäähdysyjärjestelmän ilmaus on aivan mieletön homma. Todella tarkka operaatio ja jos se ei onnistu --> käyttäytyy juuri topikin aloittajan kertomalla tavalla. Surffaas btcf.fi ja sieltä löytyy hyvä kertomus kuinka järjestelmä ilmataan oikea oppisesti. Tsemppiä!
 
BMW e36 jäähdysyjärjestelmän ilmaus on aivan mieletön homma. Todella tarkka operaatio ja jos se ei onnistu --> käyttäytyy juuri topikin aloittajan kertomalla tavalla. Surffaas btcf.fi ja sieltä löytyy hyvä kertomus kuinka järjestelmä ilmataan oikea oppisesti. Tsemppiä!


Kyllä tää on yksi sellanen juttu minkä takia kiroilin joskus tallissa että en ikinä osta enää bemua.. Toki en varmaan sen takia vaihtanut pois mutta hauskaa em.homma on kun raastinraudalla runkkaaminen se on myönnettävä:wtf:
 
kansivikasia katiskojahan nuo bemmit on jo tehtaalta tullessaan..eli kannentiivisteen vaihto ja kannen koneistaminen..maksaa
 
Älä viitti trollata. Missä autossa kannentiivisteen vaihto tai koneistaminen on ilmaista? Kansiviat johtuvat yleensä lämpöongelmista, kantsii laittaa kuntoon ennen kun tulee isompia vikoja. Noi termarit ja vesipumput nyt ei paljon maksa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom