BMW E39(540i) Tourer hakusessa, kokemuksia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tollanen auto ois tarkotus ostaa, vuosimalli -97-99. Kenelläkään kokemuksia ko. autosta? Plussia/miinuksia? Kiitos jo etukäteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvä auto ajaa tuo 540i, kuten toki kaikki E39:t. Jotain n. '99 vuosimallin peliä oon ajanut. Siitä on tosin aikaa.

Ei tuntunut todellakaan miltään kovin kovalta menijältä ottaen huomioon koneen resurssit, mutta automaattilaatikolla saattaa olla osansa asiassa. Samoin täytyy pitää mielessä että tapauksesta on aikaa sellaiset 7 vuotta jo. :)

Itse sijoittaisin rahani mieluummin 530D:hen, eritoten lastutettuna pitäisi löytyä kulkua käytännössä saman verran kuin 540:stä ja huomattavan paljon pienemmin polttoainekuluin.

Eli tollanen auto ois tarkotus ostaa, vuosimalli -97-99. Kenelläkään kokemuksia ko. autosta? Plussia/miinuksia? Kiitos jo etukäteen.

Itsellä USA:ssa 540i Sedan -00. E39:n parhaita puolia ilman muuta ovat hyät ajo-ominaisuudet ja hiljaisuus. Väitän, etta se on vieläkin yksi hiljaisimmista autoista tien päällä.

Plussat ja miinukset:
+ moottorin tehot ja vääntö
+ ajo-ominaisuudet
+ klassinen design
+ laadun tuntu

- kulutus
- huollot ja yllapitokustannukset

Zone-sarja -42%
Ei tuntunut todellakaan miltään kovin kovalta menijältä ottaen huomioon koneen resurssit, mutta automaattilaatikolla saattaa olla osansa asiassa. Samoin täytyy pitää mielessä että tapauksesta on aikaa sellaiset 7 vuotta jo. :)

Itse sijoittaisin rahani mieluummin 530D:hen, eritoten lastutettuna pitäisi löytyä kulkua käytännössä saman verran kuin 540:stä ja huomattavan paljon pienemmin polttoainekuluin.

Sanoisin että muistisi pätkii:) Itse oon ajanunut n.30tkm -98 540iA(sedan). Yhdyn täysin EJS:n kommentteihin ja etenkin tohon hiljaisuuteen.

Auto motor und sport mittaili aikanaan 0-100km/h ajoiksi automaatilla 6.4s-6.9s jokaisessa testissä. Kyseistä autosta mitattiin vakiona 307hp ja hyvin se jakso kahdella euroopanreissulla pitää vauhtia täydelläkin kuormalla. Takakontti vois ainakin sedanissa olla hieman isompi, mutta kyllä sillä pärjää.

Erkka80: itse molempia moottoriversioita ajaneena voin sanoa, että kyllä siinä kulussa on hirveä ero, eritoten yli satasen vauhdissa.

Matkassa kulutus oli kun kunnolla pihisti n.9l ja euroopassa lujaa vedettäessä n.11l. Kaupungissa menovettä meni n.13-16l. Noin isossa koneessa kaikki on vaan jalan asennosta kiinni.

Itse suosittelisin hommaamaan yksilön jossa on tehtaan M-alusta, vakiona on vähän jenkkimenon oloa liikaakin. Automaatti ei ole aivan nykytasoa, mutta ajaa asiansa hyvin. Itsellä hajos sadantonnin kohdalla laatikko ja kalliiksihan se tuli(n.5000€). Huolto ja korvaaminen on älyttömän hintasta, joten kannattaa painaa se mieleen jos 540i:n hommaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom