Bmw 525

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

theripper

Banned
Liittynyt
18.3.2010
Viestejä
204
Mites jengillä kokemusta kyseisestä pelistä? Tarkoitus olisi tuossa vaihtaa nykyinen japsiritsa tohon malliin, hinta 2-4k riippuen ihan kunnosta. Mitä mieltä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
No tuohon hintahaarukkaan vm jossain 91-95 bensakoneella jos kilometrimäärä kohtuullinen 200k-250k. Ja ensisijaisesti bensakoneella. Myös 325 mahdollinen. Ilmeisesti noita on myynnissä sekä ketju- että hihnakoneella ja kuulemani mukaan hihnakone(?) huonompi.
 
2.5 on kallilla Vanos tekniikalla, jos siitä jotain hajoaa. kannattaa ostaa 353i, niin tehoa ja vääntöäkin löytyy vähän eri malliin ja siinä on kunnon patarautaa kone, mitä ei saa rikki kuin väkisin. 535i malleissa varusteetkin yleensä paremmat.
 
Näihin sitten saa vaihtaa kerran viikossa uutta osaa.. kokemusta löytyy. Varsinkin etupään alustan osia saa vaihtaa joka katsastukseen ja päästöarvoissa yleensä ongelmia.
 
Näissä on ovissa kuuluisat "mädätyslistat" alhaalla ja kaikki ovet yleensä mätiä sen listan alla. Itse ostin aikoinaan juuri sen takia uudet ovet M5 -mallista.
 
Jep sieltä se jo tulikin. Itellä ollut 325, 328 ja 520, 2 kpl bensa 525 ja yks dieseli ja oli vikaa vian perään. Jos haluat rahoistas ja mielenterveydestäs eroon ni silloin ehkä kannattaa harkita.
 
no mulle on sattunut sitten harvinaisen hyvät yksilöt ( 325x3kpl, 525x2kpl ja 535) Ainut mitä jouduin tekemään, ni yhteen 325 joutu lambdan vaihtaan ja 535 raidetangonpään. Siinä oli remontit.
 
Mites noi 535 & 540 vuodesta 1996 ->? Jos ovat hyvin pidettyjä niin varmaan tarjoavat vielä suhteellisen mukavat kyydit. Ainakin 540 myllystä olen lukenut että se on kestävä, ja varusteitakin autosta löytyy joka lähtöön. Mutta mitenhän lienee kilometrejä edessä vielä 200-300 tkm ajetuilla?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
2.5 on kallilla Vanos tekniikalla, jos siitä jotain hajoaa. kannattaa ostaa 353i, niin tehoa ja vääntöäkin löytyy vähän eri malliin ja siinä on kunnon patarautaa kone, mitä ei saa rikki kuin väkisin. 535i malleissa varusteetkin yleensä paremmat.
Noihin en itse koskisi pitkällä tikullakaan. Varusteet on ihan hyvät yleensä, mutta se maamoottori. Tehoihin nähden todella surkea polttoainetaloudellisuus. Siellä palaa puolet polttoaineesta ja puolet tulee kai putkesta ulos. No, kaikki on suhteellista, mutta jotain kertoo se, että 3.8 M5 menee suunnilleen samalla aineella, vaikka tehoa on 130 hepoa enemmän. Se on vain niin vanhaa tekniikkaa, että se hörppii sitä ainetta. Mutta jos on varaa laittaa polttoainetta "täysin hukkaan" ja tykkää autosta niin paljon ettei se haittaa, niin vittuakos siinä? Mulle toi olis kyllä viimeinen auto, mitä edes harkitsisin. Tän auton kohdalla menee järki tunteen edelle. Ei kaikkien autojen tarvitse kuluttaa vähää, mutta sille kulutukselle pitäisi saada jotain vastinetta. Tässä sitä ei saa.
 
Noihin en itse koskisi pitkällä tikullakaan. Varusteet on ihan hyvät yleensä, mutta se maamoottori. Tehoihin nähden todella surkea polttoainetaloudellisuus. Siellä palaa puolet polttoaineesta ja puolet tulee kai putkesta ulos. No, kaikki on suhteellista, mutta jotain kertoo se, että 3.8 M5 menee suunnilleen samalla aineella, vaikka tehoa on 130 hepoa enemmän. Se on vain niin vanhaa tekniikkaa, että se hörppii sitä ainetta. Mutta jos on varaa laittaa polttoainetta "täysin hukkaan" ja tykkää autosta niin paljon ettei se haittaa, niin vittuakos siinä? Mulle toi olis kyllä viimeinen auto, mitä edes harkitsisin. Tän auton kohdalla menee järki tunteen edelle. Ei kaikkien autojen tarvitse kuluttaa vähää, mutta sille kulutukselle pitäisi saada jotain vastinetta. Tässä sitä ei saa.

onko mutua vai omaa kokemusta. itellä ainki 535iA ja maantieajossa pääsi jopa 8l tuntumaan. sekalaisessa paloi 13l keski-kulutus. Ei tuo 525IA mennyt paljoa vähemmällä.
 
onko mutua vai omaa kokemusta. itellä ainki 535iA ja maantieajossa pääsi jopa 8l tuntumaan. sekalaisessa paloi 13l keski-kulutus. Ei tuo 525IA mennyt paljoa vähemmällä.
Kahdella kaverilla on ollut 535 ja paljon ne on kuluttaneet. Toisella näistä on nyt M5 ja se kuluttaa suurinpiirtein saman. Kaikilla näillä olen minäkin tehnyt lyhyempää ja pidempää reissua ja olen omassakin rahapussissani tuntenut sen kulutuksen.

E: Ja olen ollut siinä käsityksessä, että bmw-piireissä on yleisesti hyväksytty fakta, että maamoottori on vanhaa "paskaa" tekniikkaa, ja kuluttaa paljon. Siitä tulee nimitys maamoottori. Wanha kuin taivas ja ominaisuudet sen mukaiset. Yllättävän moni niillä silti ajelee.
 
kyllähän tuon 535 sai viemään maantielläki 15 l/100km kun polki tarpeeks. En mä pitäny tota kulutusta erityisen isona, mikä omassani normaalisti oli.
 
Omalle budjetille tuo bmw sattuu olemaan ainut vaihtoehto (suht halpa ja tehokas takaveto), niin taidan melkein kallistua tuohon 535.
 
Keinuvipuja kavereilla on tuntunu nuo vanhat 535 syövän ja muutaman vaihdelaatikkokin on mennyt. Ja niitä alustan osiahan tuo vanha 500 syö niin kun joku jo mainitsikin. Älä tuijota kilometreijä näissä, vaan etsi auto jossa on jonkin näköistä huoltohistoriaa ja yleiskunnoltaan siisti. Kertoo että sitä on edes vähän pidetty, eikä vaan puolenvuoden välein vaihtanut omistaa kun vikaa on ilmaantunut. Eli 300tkm voi olla parempi kuin 200tkm ajettu. Hyvä ajettavahan tuommone 500 kun siinä on vaan alusta kunnossa. Kiinnitä huomiota varsinkin takapäähän että se tulee suoraan ajossa eikä vetele omiaan niin vältyt puslajumpilta vähäks aikaa ainakin.
 
Jeps, itellä suurin osa ollut 200tkm ajettuja saksan tuonteja. Jos sellasen sattuu tuurilla löytämään missä huoltokirja on niin miksei vois olla ihan toimivakin peli niinkun pikkueetu sanoi.. tosin suomiautot rupee olemaan aika mätiä tohon ikäluokkaan.

Itse oon joutunu kolmeen bemariin kansiremontin teettää eli se kannattaa ainakin tarkistaa ostovaiheessa.
 
tonni tai kaks kannattaa jättää sivuun korjauksia varten. Ja paree olis meisseli pysyä kädessä.

Käy niin kuin tuossa muutamalle frendille aikoinaan kävi. Kovalla tohinalla oli saatava tehokas auto "ilmaiseksi". No niinhän siinä kävi, että muutaman kuukauden jälkeen autot oli paskana eikä ollut rahaa korjata. Taas sai faijan tojota kelvata. Toinen tais jäädä raadoks kokonaan ja toiseen upotettiin tonni poikineen (markkoja) korjauksiin kunnes todettiin, että halvasta autosta tulikin helvetin kallis huonosti toimiva läjä.

Tarkoitus ei siis ole vittuilla vaan todeta, että noin oikeesti pääsee aika helposti käymään. Autoon kun tuntuu uppoavan järjetön määrä rahaa ilman korjauksiakin (jos nyt ekaa autoa olet ostamassa).
 
Vanhat autot ovat aina yksilöitä, sieltä voi löytyä hyvä tai sitten se pohjaton kaivo rahoille.
Kannattaa ostaa yksilö mitä on huollettu, etenkin sellainen yksilö jonka alustan puslajumppa on jo hoidettu. Itselläni oli 180tkm ajettu e34 ja oli hyvä peli, yksilö tosin tämäkin.
Ehjänä tuollainen ei vetele, täristä tai kolise yhtään. Jos koe-ajolla ilmenee jotain tälläistä, etkä omista paika ja taitoa missä rassata, susittelen unohtamaan kyseisen yksilön. Myös koneen pitää käydä tasaisesti, sillä imuvuotojen etsintä on rasittavaa touhua.

En kuitenkaan näkisi mahdottomana hyvän yksilön löytymistä tuohon hintahaarukkaan, mikäli kiirettä ei ole.
 
BMW 525, yli kymmenen vuotta vahva, ei ei ei ei ei....

Varaudu siihen että päivääkään et tule ajamaan toimivalla autolla, ja ne pikkuviat ei ole mitään ihania persoonallisia ominaisuuksia vaan ne alkaa vituttamaan kun niitä tulee joka viikko uusia.

Joo ja kokemusta löytyy pirun monesta bemarista.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom