BMW 520i / 525i

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DoDo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
17.4.2004
Viestejä
1 724
Ikä
47
Onko kenelläkään tämmöistä vm. 90-92 jos on niin hyvät ja huonot puolet. Kulutukset ym. kaikki tieto kiinnostaa. Olen itselleni antanut ymmärtää, että vm.90---> olisi jo 24 venttiilinen V6 mylly. Nyt kaikki BMW omistajat tiedot jakoon. :thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
DoDo sanoi:
Onko kenelläkään tämmöistä vm. 90-92 jos on niin hyvät ja huonot puolet. Kulutukset ym. kaikki tieto kiinnostaa. Olen itselleni antanut ymmärtää, että vm.90---> olisi jo 24 venttiilinen V6 mylly. Nyt kaikki BMW omistajat tiedot jakoon. :thumbs:

Saattaa olla rivi-6.
 
Ei ole v6 vaan suora kutonen ja ysi kymppisiäkin on 12 venttiilisiä mun muistaakseni se vaihtuu 91 mallissa 24 venttiiliseksi.
 
e34_02.jpg


Faijalla on just tollanen 525 24V E34-koppanen (tosin valkoinen), jonka hain sille sakuista 2003.

Tehoa on 192 hv, joka riittää tuonkin kokoisen auton liikuttamiseen ihan tyydyttävästi. Faijan auto kelasi 235km/h mittariin aika köykäisesti autobahnilla. Vaikkei tuo mikään raketti olekaan (jotain ~9,5s nollasta sataan), niin tuntuu riittävän.

Kulutus on aika paljon kiinni varpaan asennosta, mutta menee 8-9 litralla tien päällä, kaupungissa menee sitten kymppiä ja päälle.

Kannattaa ehdottomasti ottaa joko 2,5 tai 3,5 litraisella koneella, toi 520 on melko mopo. Kasillakin ton saa, mutta menee kulutus ja osien hinta jo vähän reilummalle tasolle.

Viidellä-kuudella tonnilla saanee jo kelpo yksilön yli 2,5l koneella, nahoilla ja ilmastoinnilla. Saksantuonnit on yleensä terveempiä pelleistä.
 
Zone-sarja -42%
12v kone on kestävempi ja halvempi korjata. ;)
Ja samaa mieltä kuin Nakkeli. Ehdottomasti vähintään 2.5sella koneella. Ei vie yhtään enempää keittoa, on mukavempi ajaa ja taatusti helpompi myydä eteenpäin.

Jos vaimolle tarvitsee perustella auton hankintaa, TMssä oli esitelty vuonna 90 tai 91 E34sen kolaritesti. Oli testin ykkönen, joskin mersu ja volvo "tuli ihan imussa". Bmw ei tuo turvallisuutta niin paljon esille kuin Volvo, mutta on ainakin E34sen osalta oman aikakautensa parhaimmistoa.
 
Kiitokset vastanneille. Enköhän ala etsiä 525i Ja unohdetaan toi 520 kokonaan, jos kerran on "mopo".
 
Kyllä 15v vanhaankin kannattaa harkita jakoketjun uusimista, joka on työläämpi vaihtaa kuin hihna. Että en nyt niin hirveän panarissa jakohihnaa pelkäisi. Jos ei osaa jakohihnaa tai öljyjä autoon ite vaihtaa, niin ei kannata 15 vuotta vanhaa harkita.

Se mikä 24v mallissa vähän askarruttaisi, on se, kun niistä tuppaa menemään ne puolat 6kpl rikki, jos ei just ole uusittu. Taitavat olla yli 50e kipale. (jollain btcf:llä tais mennä muutaman vuoden sisään kahdesti, tosin varmaan joku muu vika ollut koneessa myös)

Parempi vääntö kyllä 24v mallissa on, että jos saa sellaisen joka käy pehmeästi, ketju ja puolat uusittu, niin kannattaa kyllä ostaa. Jos taas moottorissa vanos joka lievästi jo kilkattaa ja ketjua eikä puolia ole koskaan vaihdettu, niin vaikka tuska ois kuinka kova ja hinta halpa, ei kannata.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
12V on varmaan halvempi huoltaa, mutta siinä on potkua aika paljon vähemmän kuin 24V:ssä.

Yksi tärkeä asia kannattaa muistaa. Jos löytää vähän ajetun yksilön, jossa on alkuperäinen vesipumppu, se_pitää_vaihtaa_heti. Muovisiipisten yksilöiden vuoksi on menetetty lukuisia kansia ja tarvikepumppu on halpa hinta siitä, ettei tarvitse odottaa koska se orkkis laukeaa. Kun pumppu on kerran uusittu, se normaalisti kestää auton käyttöiän loppuun.
 
ittellä on 535i pienillä lisäjutuilla: kattoluukku, nahkapenkit, hellan takaspoileri jne. Bensaa menee maantie ajossa about 9-12 l riippuen nopeudesta. Ihan näppärä on kiihtyyn ja väännön ansiosta ajaminen on muutenkin tosi nastaa.
Jos kestää vakuutusmaksut, bensankulutuksen ja kalliit osat niin ei kyl löydy parempaa peliä.
 
En nyt ihan tahallani intä, mutta kuitenkin. static, mikä siinä on kalliimpaa ylläpitää kuin jossain muussa autossa?
Vesipumppu/jakohihna/yms maksaa saman ku vaikka 1.2 litran opeliin. Bensaa vie vähemmän kun vaikka 2 litranen vanha volvo. Ja muutkin alustan osat saa poimittua motonetiltä samaan rahaan kuin muihinkin jo hyvin yleistyneisiin autoihin.
 
meikäläisen mielestä se on kalliimpi pitää ku esim. gtd golffi pakuksi rekisteröitynä.. mutta jos verrataan saman kokoluokan autoihin niin ei se varmasti yhtään kalliimpi oo pitää ku muutkaan..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom