Bluescreen tekemättä mitään

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mkinen
  • Aloitettu Aloitettu
Sellanen ongelma, että kone toimii hiukan hitaasti ja iskee välillä bluescreeniä, vaikka ainoastaan käytän selainta ja winamppia. Virheraportissa mainitaan ainakin tiedosto "sysdata.xml".

Koneena Fujitsu Siemensin läppäri, WIN XP, AMD Athlon 3700+, 1GT muisti, Service Pack 2, M-Audio FireWire Audiophile ulkoinen äänikortti.

Skannattu AVG Free editionilla ja Spybot S&D:llä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voipi olla monessa vika, itselläni on kaikenlaista ongelmaa kun näytönohjain ylikuumenee. Mutta tuo ongelma ilmenee vain pelatassa.

Onko se aina ollut tuollainen, vai mistä asti? Asensitko uuden ohjelman? Löitkö kiinni äänikortin? Ilmenikö se kun helteet alkoivat?

Voipi olla monessa vika, itselläni on kaikenlaista ongelmaa kun näytönohjain ylikuumenee. Mutta tuo ongelma ilmenee vain pelatassa.

Onko se aina ollut tuollainen, vai mistä asti? Asensitko uuden ohjelman? Löitkö kiinni äänikortin? Ilmenikö se kun helteet alkoivat?

En lyönyt kiinni äänikorttia, mutta ennen bluescreeniä äänikortti flippailee päälle ja pois. Memtest ei antanu erroria, mutta heti kun aloin testaamaan niin äänikortti taas flippas ja kone kaatu.

CPU:t muuten pomppii 20-50%, vaikka päällä on vain firefox.

Ei helvetti, tiedän jo että saan kauhean ryöpyn osakseni, mutta itse olen paininut nyt vastaavien ongelmien parissa about vuodesta -90. Nyt se sai riittää ja pistin Applen tilaukseen. Kun koneella ei tule pelattuakaan niin sama käyttää mäkkäriä.

Ei helvetti, tiedän jo että saan kauhean ryöpyn osakseni, mutta itse olen paininut nyt vastaavien ongelmien parissa about vuodesta -90. Nyt se sai riittää ja pistin Applen tilaukseen. Kun koneella ei tule pelattuakaan niin sama käyttää mäkkäriä.

tätä olenkin jo odottanut :D

Juu, eipä tuosta jaksa vääntää kyllä, mut ei sitä varmaan tarvii joka thrediin tulla kertomaan kuinka mac ei olekaan pc. Pitäisköhän munkin mennä jokaiseen mac-threadiin kertomaan miten sillä ei voi pelata uusia pelejä.

Itse asiassa mäkin voisin nykyisellä tietokoneen käytölläni hommata macin, mutta en näe tarvetta maksaa yli 1k€ koneesta pelkästään sen takia että se on mäkki, varsinkaan kun kaikki tarvitsemani jutut pystyn tekemään windowsissa ja tarvittaessa enemmänkin. Vistan kanssa ei ole ollut myöskään mitään ongelmia, ja suurin osa aikaisemmista windowsin ongelmista johtui ihan omasta säätämisestä.

Aika usein blue screen johtuu jostain viallisesta ajurin asennuksesta. Nuo ongelmat äänikortin kanssa voisivat viitata siihen, että vika on äänikortin ajureissa. Kokeile asentaa äänikortin ajurit uudelleen tai mieluummin päivittää ne, jos uudempi versio ajureista on saatavissa.

Tää kone toimii todella tahmeasti. CPU:t on 0, jos ei mitään tee, mutta kun esim. firefoxin avaa niin pomppaa jonnekki 80%.

Ei viruksia tai spywarea. Skannattu avg:llä symantecillä ja spybotilla. Memtest ei löytäny virheitä. C-asema defragmentoitu. Mitä vielä?

Suositut

Back
Ylös Bottom