bjj vyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja remain
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Joku yhteinen linja vöiden myöntämiseen pitäisi saada. Tässäkin ketjussa joku sanoi sinisen saamisen kestäneen jopa 2,5 vuotta, omalla salillani aktiivisimmat ovat saaneet sen järjestään alle vuodessa. Myös kovilta kisaajilta purppuran panttaaminen on saanut paikoin naurettavia piirteitä, on se kummaa kun ihmiset eivät saa kilpailla omalla tasollaan. Joku varmaan syö elävältä, mutta mielestäni vyökokeet vaan kaikille, sopi lajin henkeen tai ei.

mua ainaski v****taa se että kun kaverit kysyy et mikä vyö on ja täytyy vastata valkoinen vaiks on harrastanu jo vuoden. :D (ja kuulostaa mielestäni typerältä sanoo jotain natsoja perää :D)

Jos harrastais muita lajeja esim. hjj, karate, taekwondo nii olis jo oranssi kädessä...

No höpöhöpö, ei ne kaverit tajua kumminskaan mitään siitä lajista. Kyllä on maailmankirjat sekasin jos tarvii hävetä sitä omaa vyöarvoa KAVEREIDEN kysellessä...

Bruno, ei todellakaan mitään helvetin vyökokeita. Ei kai se ole pois keneltäkään muulta kun itse siltä henkilöltä joka ei saa vyötä. Ja sillon voi varmaan vaihtaa seuraa jos se tuntuu niin tärkeeltä. Toki, se on naurettavaa miten jotkut tyypit ei oo saanu vöitä, mutta minkäs teet. Ei se oo lajin pointti kumminskaan. Ite olen mielummin hyvä alemmalla vyöarvolla kun huono ylemmällä.

No hei mun yks frendi sai mustan vyön muutamas vuodes ja voitti mailmanmestaruudenki samoihi aikoihi.. et kovaa reenii vaa ni mikä vaa on mahollist..

*EDIT* No okei ei se nyt iha mun läheisimpii ystävii kuulu, mut tiiätte varmaa sellasen kaverin ku B.J Penn..

Oho, että oikein jo oranssi. Kannattanee ehkä vaihtaa lajia jos nopeasti saadut vyöt kiinnostaa. Sinisen saa nykyään melko nopeasti, purppura onkin sitten jo sellainen vyö jota ennen useimmat lopettavat. Ruskeasta ja mustasta puhumattakaan. Vöillä on väliä lähinnä kisaamisen takia, mutta mikäli ei kisoissa pärjää hyvin edes valkovöisissä, on aika turha lähteä kisailemaan sinisiinkään.

No hei mun yks frendi sai mustan vyön muutamas vuodes ja voitti mailmanmestaruudenki samoihi aikoihi.. et kovaa reenii vaa ni mikä vaa on mahollist..

*EDIT* No okei ei se nyt iha mun läheisimpii ystävii kuulu, mut tiiätte varmaa sellasen kaverin ku B.J Penn..

No hei, mun yks hyvä valkovöinen kaveri Overeemin Alistairi giljotiinasi Priden aikoihin erään mustavöisen Belfortin. Et kovaa treeniä vaan niin kaikki on mahdollista jopa valkovöisenä. :puntti:

No höpöhöpö, ei ne kaverit tajua kumminskaan mitään siitä lajista. Kyllä on maailmankirjat sekasin jos tarvii hävetä sitä omaa vyöarvoa KAVEREIDEN kysellessä...

Bruno, ei todellakaan mitään helvetin vyökokeita. Ei kai se ole pois keneltäkään muulta kun itse siltä henkilöltä joka ei saa vyötä. Ja sillon voi varmaan vaihtaa seuraa jos se tuntuu niin tärkeeltä. Toki, se on naurettavaa miten jotkut tyypit ei oo saanu vöitä, mutta minkäs teet. Ei se oo lajin pointti kumminskaan. Ite olen mielummin hyvä alemmalla vyöarvolla kun huono ylemmällä.

En itsekkään kannata vyökokeita jotka sisältävä esim. ip-tekniikkaa. Pitäisi keksiä joku järkevä, ja kaikille tasapuolinen systeemi. BJJ on kuitenkin laji jonka suurin osa aloittaa vasta parikymppisenä, onko mitään järkeä kilpailla parhaita vuosiaan jossain sinivöiden kyläkisoissa? Eihän Sm-liiga tasoinen lätkäpelaajakaan hae "kokemusta" mestiksestä 30-vuotiaaksi asti. Pelleily vöiden kanssa jarruttaa vaan turhaan kehitystä ja estää jossain tapauksissa menestymisen. Lajin ulkopuolella ihmisiä ei kiinnosta vähääkään joku valko/sinisten maailmanmestari. Mutta makunsa kullakin ja silleen, itse katson asiaa puhtaasti urheilullisen menestymisen kannalta.

Itse sain siniseni (Luciolta) kun takana oli kolmisen vuotta vaparia ja noin vuosi bjj:tä puvun kanssa.

Treenasin tuolloin seurassa joka oli ensisijaisesti vapaaotteluun keskittyvä seura. Nykyään kun treenailen vaparia puhtaasti bjj/sw seurassa, niin on kyyti aika kylmää matossa. Tosin käyn kyllä nykyään melkein pelkästään vaparia/pystyä reenailemassa, satunnaisesti lukkopainia.

Salikohtaisia juttuja.

mua ainaski v****taa se että kun kaverit kysyy et mikä vyö on ja täytyy vastata valkoinen vaiks on harrastanu jo vuoden. :D (ja kuulostaa mielestäni typerältä sanoo jotain natsoja perää :D)

Jos harrastais muita lajeja esim. hjj, karate, taekwondo nii olis jo oranssi kädessä...
No sano niille vaikka että harrastat lukkopainia. Samalla kertaat hieman Lancashire wrestlingin ja Catch wrestlingin historiaa, niin johan kuule alkaa respectiä tippua. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vyösysteemin hyvä puoli on se, että se madaltaa kynnystä lähteä kilpailemaan.

Pääset ainakin alkuvaiheessa kilpailemaan omantasoisten seuraan. Itselle tämä on ainakin iso plussa kun aloitin bjj:n vasta 18-vuotiaana. Muutenhan se menee niin että treenata pitää vähintään 10 vuotta ennenkuin edes kansallisen tason kisoihin on asiaa.

Vyösysteemin hyvä puoli on se, että se madaltaa kynnystä lähteä kilpailemaan.

Pääset ainakin alkuvaiheessa kilpailemaan omantasoisten seuraan. Itselle tämä on ainakin iso plussa kun aloitin bjj:n vasta 18-vuotiaana. Muutenhan se menee niin että treenata pitää vähintään 10 vuotta ennenkuin edes kansallisen tason kisoihin on asiaa.
Tämähän se on ihanteellisimmillaan juuri se vyösysteemin tarkoitus. Valitettavasti vaan näin se ei mene BJJ:ssä. Tälläkin hetkellä näen tulevien Finnish Openeiden listalla usean pitkään harjoitelleen valkovyön. Treenivuosia siis useita takana. Vyön väri ei siis kerro tasosta välttämättä.

Tämähän se on ihanteellisimmillaan juuri se vyösysteemin tarkoitus. Valitettavasti vaan näin se ei mene BJJ:ssä. Tälläkin hetkellä näen tulevien Finnish Openeiden listalla usean pitkään harjoitelleen valkovyön. Treenivuosia siis useita takana. Vyön väri ei siis kerro tasosta välttämättä.

Tää on ihan totta, varmasti vähän kylmää kyytiä saa alkeiskurssin jälkeen tollaselta mutta sille nyt ei mitään voi. Oon tosin itsekkin reenannut n. vuoden tosin vähän vähemmän aktiivisesti välillä, enkä meinaa kyllä kisoihin lähteä kun varmaan ens kesänä jotkun salikisat katsomaan. Ketä kaikkia lähdössä katsomaan? Mä on tulossa serkun kisaa seuraamaan.

Komppaan täysin. Itse olin kevään SM-kisoissa ensi kertaa kisaamassa ja treenikuukausia oli kertynyt kaikki neljä. Hämmästyin hieman, kun siellä oli valkoisella sellaistakin jengiä joilla treenivuosia kolme tai ylikin. Onhan se tietty jokaisen oma asia hakeeko sitä vyötä vai ei.. Samaa jengiä näyttää olevan nyt myös Finnish Openeissa. Itse en valitettavasti pääse loukkaantumisen vuoksi, kisavietti olisi ollut kova.

Osa porukasta saa vyön suhteilla, osa saa vyön ku maksaa leirityksen. Taso vaihtelee kovasti. Ite tykkään et painoluokat on parhaita, kuitenkin pitää jaotella aloittelijat ja kokeneemmat. Vyö saattaa antaa väärän kuvan henkilön todellisesta tasosta.

Keitäs noita pidempään harjoitelleita valkovöitä sitten on? Ei ainakaan omaan silmään sattunut ketään arvokisoissa mitalisijoilla olleita, joten mistään säkityksestä lienee turha puhua...

Keitäs noita pidempään harjoitelleita valkovöitä sitten on? Ei ainakaan omaan silmään sattunut ketään arvokisoissa mitalisijoilla olleita, joten mistään säkityksestä lienee turha puhua...
Elikäs sinun mielestäsi kaikki pitempään harjoitelleet ovat automaattisesti olleet mitallisijoilla arvokisoissa? Säkittämisestä täällä ei kukaan ole puhunut mitään, kritisoitu ainoastaan sitä että valkovöiden sarja ei välttämättä tarkoita alottelijoiden sarjaa, vaikka näin luullaan.

Elikäs sinun mielestäsi kaikki pitempään harjoitelleet ovat automaattisesti olleet mitallisijoilla arvokisoissa? Säkittämisestä täällä ei kukaan ole puhunut mitään, kritisoitu ainoastaan sitä että valkovöiden sarja ei välttämättä tarkoita alottelijoiden sarjaa, vaikka näin luullaan.

No jos ne ei siellä ole olleet mitalisijoilla, niin eikö he ole silloin olleet ihan oikeassa sarjassa. Eli toisinpäin sanoen, taidot on vielä alottelijoiden tasolla ja kilpailevat saman tasoisten kanssa? Voisiko tuo myös olla syy siihen ettei ole sitä värivyötä saanut? Alottelija mielestä määritetään paremmin sen mukaan mitä osaa, eikä sen kuinka kauan on harrastanut.

No jos ne ei siellä ole olleet mitalisijoilla, niin eikö he ole silloin olleet ihan oikeassa sarjassa. Eli toisinpäin sanoen, taidot on vielä alottelijoiden tasolla ja kilpailevat saman tasoisten kanssa? Voisiko tuo myös olla syy siihen ettei ole sitä värivyötä saanut? Alottelija mielestä määritetään paremmin sen mukaan mitä osaa, eikä sen kuinka kauan on harrastanut.
Onko siis niillä sinivöisillä tai purppuravöillä tai jopa ruskeavöisillä taidot alottelijoiden tasolla jotka ovat vyönsä saaneet ilman mitään näkyviä kilpailumeriittejä? :)

Onko siis niillä sinivöisillä tai purppuravöillä tai jopa ruskeavöisillä taidot alottelijoiden tasolla jotka ovat vyönsä saaneet ilman mitään näkyviä kilpailumeriittejä? :)

Ei, vaan se vöiden myöntäjä on katsonut heidän taitojen olevan kyseisen vyön tasolla.

Edit: Selvennetääs vielä. Varmasti osalla pitkään treenanneilla on taidot ylemmän vyön tasolla, mutta ehkä he eivät ole käyneet leireillä tai seurassa ei ole ketään kuka niitä vöitä myöntäisi.

Värivöiden kohdalla ketkä eivät ole kisoissa käyneet, on katsottu esim. leireillä osaavan teniikat ja pärjäävän sparreissa ylempivöisille tarpeeksi hyvin ja se vyö on annettu.

Valkovöiset jotka ovat treenanneet pitkään, mutta eivät ole pärjänneet kisoissa, eivät ilmeisesti ole sitten saanut niillä leireillä tai harjoituksissa vakuutettua valmentajiaan taidoistaan ja näin ollen eivät ole saaneet sitä vyötä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom