bjj vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja remain
  • Aloitettu Aloitettu
Niista tekniikoista loytyy youtubesta vastaavia, mutta paremmin kerrottuna. Videon laadusta kertoo jo se etta yhta tekniikka kasitellaan 1-2 minuuttia, kun taas laadukkaammat opetuspatkat kestavat 5-10 minuuttia per tekniikka. Ja aloittelijan tulisi tarkastella perustekniikkaa, eika sellaisia joissa onnistumisprosentti on alhainen.

Tämä on kyllä hyvä pointti. Olen katsellut mm. Maian videoita ja niissä todellakin selitetään paremmin ja yksityiskohtasemmin.

Ne kerrohan nyt että miksi tällaisen aloittelijan ei kannata niitä katsoa?

Submission101 tekniikoista useimmat on niitä Eddien "out of the box" kikkoja, jotka voi hyvinkin toimia, mutta joilla on yleensä aika alhainen toimintaprosentti... Kun vihu on hyvä, ja estää ns. normaalin pakenemisen, niin joku noista kikoista voi hyvinkin vielä pelastaa tilanteen. Aloittelijan kannattaisi omasta mielestäni ehdottomasti keskittyä ensiksi perustekniikoihin, ja opetella noita kikkoja siihen päälle vähänniinkuin backupiksi.

Vielä kun lisätään että jokaikiselle tekniikalle bjj:ssä on olemassa vastatekniikka, ja monet submission101 tekniikoista perustuvat juurikin siihen että vihu osaa blokata perinteisen tekniikan, jonka jälkeen pystytkin yllättämään noilla kikoilla.

No nythän löyty sopiva threadia, eli kysymys:

Hakusessa tekniikka, sen nimi jotta voisin löytää videon tai kuvasarjan tän suorittamiseen. Tilanne jossa oon päällä sivupositiossa aidanjuoksija asennossa (vai mikä onkaan), otan otteen vastustajan miun puoleisesta kädestä ja koitan saaha sen miun jalkoihin trapattua josta sitten tehdään jalkoja/lantiota apuna käyttäen joku versio kimurasta tähän käteen. Oon nähny monta kertaa tän liikeen käytössä ja on miullekki se opetettu mutten vaa dementiaani muista enää miten se toimi. Joltain apuja? kiitoksia.

Hakusessa tekniikka, sen nimi jotta voisin löytää videon tai kuvasarjan tän suorittamiseen. Tilanne jossa oon päällä sivupositiossa aidanjuoksija asennossa (vai mikä onkaan), otan otteen vastustajan miun puoleisesta kädestä ja koitan saaha sen miun jalkoihin trapattua josta sitten tehdään jalkoja/lantiota apuna käyttäen joku versio kimurasta tähän käteen. Oon nähny monta kertaa tän liikeen käytössä ja on miullekki se opetettu mutten vaa dementiaani muista enää miten se toimi. Joltain apuja? kiitoksia.

Vilkaseppas vaikka tubesta jos kyseessä sattuis olemaan omoplata.

Kuulostaisi vähän scarf hold käsilukolta tai mikä ton nimi nyt sitten onkaan.. tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=tsBjOCw0bWw

offtopik: can openerilla kun kaveri alkaa puolustamaan triangelia niin kannattaa taputtaa.

nimim. niska aivan vitun jumissa ja kipeä. vitun vittu.

Back
Ylös Bottom