BitTorrent ja alhainen DL-rate

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mou
  • Aloitettu Aloitettu

Mou

Ikä
42
Eli miksi tuo DL-rate on niin alhainen, vaikka lataamaani tiedostoa olisi jaossa todella paljon. Clientti on siis BitTornado ja tuossa latausikkunan alareunassa on teksti "Tip: your download rate is proportional to your upload rate". Eikä mulla oo mitään mielenkiintoista jaettavaa... Eli onko jotain clienttia, joka ei vaatisi mitään tuollaista, vai oonko mä taas käsittänyt jotain väärin. Yhdessä kohtaa lukee myös, että "connected to 5 peers with an average of 26,8 % completed (average speed 224 kb/s)" ja varsinainen latausnopeus on 0 kb/s. Upload-slottien määrää tai ul-kaistaa en ole rajoittanut.

Eli tiivistettynä: millä mä saan tota kaistaa laajemmalti käyttöön?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voisi kuvitella että nopue nousee ajan myötä, eli vaikka hetken olisi hidas yhteys niin jossain vaiheessa se saattaa nousta. Kannattaa ainakin aluksi katsoa käykö näin.

Ja eikös BT jaa vain sitä samaa tiedostoa mitä olet lataamassa?

Itsellänihän ei tällaisista ohjelmista käytännön kokemusta ole, kaverit ovat kertoneet.

Mou sanoi:
Eli tiivistettynä: millä mä saan tota kaistaa laajemmalti käyttöön?

Upload-kaistaa kannattaa rajoittaa, liian korkea uppi syö pahasti imutusnopeutta. Nyrkkisääntö on että uppi tulisi säätää n. 75-80% maksimista.

Mou sanoi:
"Tip: your download rate is proportional to your upload rate". Eikä mulla oo mitään mielenkiintoista jaettavaa... Eli onko jotain clienttia, joka ei vaatisi mitään tuollaista
Eli se mitä lataat niin sitä myös jaat, et tarvi mitään muuta mielenkiintoista jakoon. Kaikki clientit jakavat sitä mitä lataat, se on tuon bittorrentin idea.
Jos sun status valo on aina keltainen oot ilmeisesti palomuurin takana ja sun täytyy avata palomuurista oikeat portit bt:lle. voit myös kokeilla nostaa asetuksista Max peer connections korkeammaksi.

Kiitoksia kaikille. Keltaistahan tuo status näyttää, mutta ei se tunnu mitään estävän.

Mä luulin, että BT olis dc++:n tyylinen, eli että kaikki jakais kovalevynsä sisältöä, mutta ei kai sitten. Eli parhaiten pärjännee, kun imuttelee "ajankohtaisia" tiedostoja.

Mou sanoi:
Kiitoksia kaikille. Keltaistahan tuo status näyttää, mutta ei se tunnu mitään estävän.

Siis kun status on keltainen, niin silloin et saa lähellekkään sitä mitä oikeasti yhteysnopeudellasi "ansaitsisit", kuitenkin toki tavaraa tulee ja menee, mutta hitaasti.. eli palomuuriin+NAT:in pitää puhkoa reiät.

Shamrock sanoi:
Siis kun status on keltainen, niin silloin et saa lähellekkään sitä mitä oikeasti yhteysnopeudellasi "ansaitsisit", kuitenkin toki tavaraa tulee ja menee, mutta hitaasti.. eli palomuuriin+NAT:in pitää puhkoa reiät.

Ok, kiitos tiedosta. Osaisikohan joku vielä valaista, että onko tuo ylipäätään mahdollista, kun kyseessä on oppilaitoksen langaton verkko ja jos, niin miten. Joskus dc:llä sain imuroitua ihan koko kaistanleveydeltä (yli 500 kt/s ainakin), eli sitä se muuri ei rajoittanut. Oon aika käsi näissä hommissa.

Tuo rate taitaa tarkoittaa sitä mikä on jakamisesi suhde lataamiseen esim. jos lataat 4G tiedoston jota jaat 2G niin rate on 0.5 jos taas jaat 4G niin rate on hyvä 1.0 eli jaa samanverran mitä lataat niin rate on kohillaan. Tai sitten puhun ratiosta :hyper:

Toi tip tarkoittaa sitä että mitä enemmän sulla on sen torrentin palasia jaossa ja mitä paremmin niitä jaat, sitä useammalta kaverilta sä saat myös niitä palasia imettyä. Toi on ihan sitä varten että estetään käyttäytyminen jossa vain roikutaan torrentissa kiinni, imetään peereiltä mutta jollain rajoittimella estetään muiden imeminen itseltä. Käytännössä toi toimii niin että muut clientit mielummin vaihtavat filen palasia kuin pelkästään jakavat sitä. Eli mitä enemmän (=suuremman osan filestä ja nopeammin) jaat, sitä mielummin toiset peerit ottavat yhteyttä sinuun, ja toisinpäin. Kaikki siis voittavat kun data liikkuu aina siihen suuntaan mihin nopeus on suurin, ja alkuperäinen file kopioituu nopeasti uusille jakajille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom