bitraten muuttaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja animal1
  • Aloitettu Aloitettu
terve...millähän ohjelmalla pystyy kätevästi muuttamaan valmiiden mp3 tiedostojen bitrateja? Etsin foorumilta, mutta ainoastaan löyty ohjelmia joilla voi ripata cd levyjä mp3 tiedostoiksi jne...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Teet ensin MP3sta AIFF tiedoston jollain soveltuvalla ohjelmalla ja sen jälkeen muunnat takaisin MP3 haluamallasi bitratella. Ja arvaat varmaan mitä äänenlaadulle tapahtuu...

Jep, eli ylöspäin et voi bitratea enää nostaa, ainoastaan laskea. Tai no voithan sä tietty nostaa sitä, mutta ei siitä mitään hyötyä enää ole kun bitrate on jo alempana.

mm. easy CD-DA Extractorilla voi muuttaa valmiiden mp3:n bitratea, mutta kuten yllä sanottiin ei ns. "löyhempään" pakkaukseen muuttamisesta ole apua, ainoastaan jos laskee bitratea niin on hyötyä. Itse olen tota välillä käyttänyt kun on pitänyt saada musiikkia pienempään tilaan, esim mp3-soittimeen.

Itse olen käytellyt 4Musics MP3 Bitrate Changer -ohjelmaa, joka löytyy täältä. Ohjelmaa saa kokeilla ilmaiseksi 15 päivän ajan, jonka jälkeen täytyy maksaa tuo 17 dollarin lisenssimaksu. Ajoi kyllä hyvin asiansa, kun piti siirtää mp3:sia koneelta soittimeen.

ok...kiitti vastauksista. Tosiaan tarkoitus ois laskea bitratea, jotta tohon kannettavaan mp3 soittimeen sais hieman enemmän kappaleita, vaikka kyllähän tohon gigaseen mahtuu ihan kivasti. Ja äänenlaadulla ei nyt niin hirveesti ole väliä kannettavassa, kun kuitenkin tota taustamelua on kuitenkin salilla ja lenkillä. Mikähän ois alin bitrate jolla ääni ois vielä suht kohtuullinen? Mielipiteitä...

ok...kiitti vastauksista. Tosiaan tarkoitus ois laskea bitratea, jotta tohon kannettavaan mp3 soittimeen sais hieman enemmän kappaleita, vaikka kyllähän tohon gigaseen mahtuu ihan kivasti. Ja äänenlaadulla ei nyt niin hirveesti ole väliä kannettavassa, kun kuitenkin tota taustamelua on kuitenkin salilla ja lenkillä. Mikähän ois alin bitrate jolla ääni ois vielä suht kohtuullinen? Mielipiteitä...

Mun mielestä alle 160 kbitin ei kannata mennä. Se 160 kbittiä on siinä rajoilla, että herkempikorvaista voi ruveta haittaamaan.

Ja easy cd-da extractor on todella hyvä ohjelma. Ja vielä halpa ja kotimainen.

Mun mielestä alle 160 kbitin ei kannata mennä. Se 160 kbittiä on siinä rajoilla, että herkempikorvaista voi ruveta haittaamaan.
Onnekseni en ole herkkäkorvainen. MP3-soittimeen rippaan biisit 96-128 variable bitratella. Kannattaa ripata kokeeksi yksi kappale vaikka 96, 128 ja 160kbps ja vertailla. Testaamalla se oikea laatu/määrä -suhde kyllä löytyy :)

ei siinä kultakorva tarvitse olla... alle 160kbps bitratella matalat äänet on aika puuroa ja korkeet on sitten puolestaan leikattu pois... se että huomaako tuollaisia asioita riippuu tietysti kovasti siitä minkä tasoisilla laitteilla ämpsyjä kuuntelee. Parin euron nappikuulokkeiden äänenlaatu on senverran kehno että niiden kanssa tuskin on niin suurta merkitystä, mutta melkein millä tahansa muulla äänilähteellä eron huomaa kyllä selvästi.

192kbps bitrate on suht passeli, mut henk.koht en suosi kuin 224 tai suurempia... mielellään VBR 1 tai 0... pitäähän sen tuplabasson hakata kunnolla ja skittasoolojen pienimmätkin vingahdukset kuulua selvästi. :rock:

kyllä näin, mutta tässähän haettiin softaa jolla muuttaa mp3siä, niin että niitä mahtuu enemmän mp3-soittimeen, joten olettaa saattaa että musiikkia kuunnellaan napeilla.

Itse mä muutan musiikin aina lossless .flac muotoon...

Oon tässä käännellyt macillä Switch nimisellä softalla CD-levyjä USB-tikulle autoa varten. Meni vaan hivenen överiksi, kun ensin raapaisin ne 320bitratella, mutta mitään ei erota tuolla laitteistolla ja auton käyntiäänien/kohinoiden yli onko 320br vai 192br.... ainoa, että toisia mahtuu tuplamäärä ;)

Kännykkään olen tehnyt soittoääniä mp3:sista. Känny mainostaa 44kHz hifi-stereo-äänentoistoa. Mutta parhaan äänenlaadun olen saanut kun tiputetaan eka taajuus 22kHz monoksi, sitten koodaus jonnekin 50kbs tienoille ja sen jälkeen suodatetaan kaikki 300-1kHz ulkopuoliset pois :D Että se siitä hifistä. Tuostakin saisi varmaan vielä puolet pois.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom