Biljardi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CTi2
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kenelläkään kokemusta karamboli biljardin peluusta? Itse en karmboli-pöytää ole koskaan nähnyt joten eipä ole tullut pelattuakaan. Mutta käsittääkseni peli on kaikista biljardilajeista teknisin.

bilis

Laji on hieno ja aikaa saa kyllä menemään. Viime kesänä sain ostettua murreyn pöydän ja kyllä siellä ilta autotallissa poikien kans äkkiä vierähtää... :kippis1:

ilonaaino sanoi:
Laji on hieno ja aikaa saa kyllä menemään. Viime kesänä sain ostettua murreyn pöydän ja kyllä siellä ilta autotallissa poikien kans äkkiä vierähtää... :kippis1:

Mitä maksoit pöydästä ja missä hinnoissa nuo pöydät muutenkin edes liikkuu?

Itse pelaan baareissa 3-5x viikko. Tuntuu olevan spurgut hyvin halukkaita pelaamaan rahasta ja maksamaan pelit, joten mikäs siinä ku jää vaan voitolle (on tosin takkiinkin lukemattomia kertoja tullut).

Biljardihan on loistavaa ajanvietettä rennolla kaveriporukalla. :kippis1: Joskus tulee tosin ihan kunnolla treenattuakin erilaisia lyöntejä, mutta yleensä tulee vaan pienellä porukalla huvikseen pelailtua. Nykyään bodailu ja työasiat vie niin paljon aikaa, että ei jaksa kovin usein lähteä pelaamaan, mutta yhtenä harrastuksena sitä kuitenkin pidän.
Kisoissa oon sen verran käynyt, että 16 hlön pubi-kisoissa oon parhaimmillaan ollut kerran 2. ja kerran 3.

Stailivirhe sanoi:
Samaa mieltä. Kauppisen Akia parempaa snooker selostajaa saa hakea!
Olen osittain samaa mieltä. Kauppinen tosiaankin tuntee pelin, mutta viimeisimmissä turnauksissa, joita mies selosti, alkoi jo vähän ärsyttää se puheen vähyys. Ei toki koko aikaa tarvisi äänessä olla, mutta kun välillä tuntui menevän montakin minuuttia (tai ainakin monta mielenkiintoista tilannetta) ilman kommentin kommenttia. Mielestäni Eurosportin brittikommentaattoreita on ilo kuunnella, ja kun paikalla on kaksi miestä, niin juttukin tuntuu luistavan.

Omat biliskokemukset ovat vielä varsin vähäiset, ja ehkä viime vuodenvaihteesta asti on tullut enemmän tosissaan perehdyttyä pelin hienouksiin. Stadissa olen pelaillut lähinnä Coronassa, jossa näköjään saa treenailla yksikseen päiväsaikaan muutamalla eurolla tunnissa. Chaplinia kävin kanssa kokeilemassa kaverin kanssa viikko sitten, mutta suunnilleen vannoin, etten mene enää ikinä. Pöydät liian liki toisiaan ja halli täynnä kännisiä teinejä ja keski-ikäisiä irstailijoita. Ritz on käymistäni paikoista varmasti paras, vaikka harvemmin tulee Töölöön asti nykyisellään lähdettyäkään. Ritziin olisi kuitenkin perjantaina tarkoitus lähteä kokeilemaan snookerin saloja ensimmäistä kertaa. Kertokaahan tietävämmät, miten helposti snookerpöydän saa. Onko mestassa jotain vakiovuoroja tai saako pöytiä varailla ennakkoon?

drone sanoi:
Olen osittain samaa mieltä. Kauppinen tosiaankin tuntee pelin, mutta viimeisimmissä turnauksissa, joita mies selosti, alkoi jo vähän ärsyttää se puheen vähyys. Ei toki koko aikaa tarvisi äänessä olla, mutta kun välillä tuntui menevän montakin minuuttia (tai ainakin monta mielenkiintoista tilannetta) ilman kommentin kommenttia. Mielestäni Eurosportin brittikommentaattoreita on ilo kuunnella, ja kun paikalla on kaksi miestä, niin juttukin tuntuu luistavan.
Olihan Akillakin viimeisessä selostamassaan turnauksessa joku toinen heebo siellä kommentoimassa...

Sama se on kuunnella niitä britti selostajia. Vaikka joku sanoi Akia asiantuntevaksi, niin melkein vois uskoa brittien tietävän lajista enemmän.

Ding voitti Stevenin Kiinan avoimissa, ja 30.000 puntaa palkintorahaa, ei paha 18 vuotiaalta...

Poolilla on tullut aloiteltua. Snooker on herrasmiesten peli (en sitten tiedä, minkä helvetin takia minä sitä pelaan...) Snooker on tällä hetkellä ainut kiinnostuksen kohde. Tavoite olisi kehittyä lähinnä taktiikkapuolella. Pussitukset ei pääsääntöisesti aiheuta probleemaa, joskus tosin sattuu katastrofaalisia virheitä. Kaisaa on tullut kerran pelattua. Sain heti pari säkitystäkin. Siinä pitää vaan lyödä niin seitanin kovasti, hiljaset lyönnit mee mihinkään...

Kaisa on meikäläisestä rasittava peli, ei vaan iske. Eläkeläismiehet Oulun keilahallilla on aivan hulluna siihen, ja veikkaan, että eläkeläismiehet muutenki. Yks niistä kommentoi osuvasti, että näkee ne isot pallot paremmin ku tulee vanhaksi :) .

Meikäläisen pitkäkestoinen unelma, jonka toteuttamiseen tehdään yhä ankarasti töitä on iskeä ees kerran elämässä 50 breikki snookkerissa. En vaan osaa :( .

Raskolnikov sanoi:
Ding voitti Stevenin Kiinan avoimissa, ja 30.000 puntaa palkintorahaa, ei paha 18 vuotiaalta...

Ei valitettavasti saanut rahoja, sillä oli mukana turnauksessa villillä kortilla. Jos olisi pelannut karsintakierrokset, olisi rahat olleet Dingin, mutta koska hyväksyi villin kortin jäi ilman.
Eli palkintorahoja ruhtinaalliset 0 puntaa.. :D Hyvin pelasi kuitenkin.

Auts... No sittehän Hendry keräs sen isoimman potin 15.000 £ Oli kyllä ihan mukavaa katteltavaa se finaali, uskomattomat hermot täytyy kiinalaispojalla olla. Oli vissin ekaa kertaa finaalissa isommassa turnauksessa.

Dinghän voitti 15-vuotiaana alle 21-vuotiaiden maailmanmestaruuden, eli kyllä pojalla tuntuu taitoa riittävän. Aika uskomaton turnaus oli kyllä kiinalaiselta. Voitto Hendrystä finaalissa ja 6-0 voitto semeissä entistä maailmanmestaria Dohertyä vastaan ovat kyllä erittäin kovia tuloksia keneltä tahansa.
Itse pelailen enemmänkin 9-palloa, mutta snookeria on kyllä aina mukava seurata TV:stä. Nykyään tulee pelattua enää 1-2 kertaa viikossa, mutta aiemmin tuli käytyä pelaamassa paljon enemmän. Tuntuu, että ne vähäisetkin taidot ovat päässeet rapistumaan. Ostaisin kyllä oman pöydän heti jos saisin sellaisen johonkin mahtumaan. :(

Raskolnikov sanoi:
Sama se on kuunnella niitä britti selostajia. Vaikka joku sanoi Akia asiantuntevaksi, niin melkein vois uskoa brittien tietävän lajista enemmän.
:anssi:
Harmi että Hendry meni häviämään, tykkään hänen pelityylistään joka on erittäin hyökkäävä ja katsojaystävällinen. Ronnien ohella minun toinen suosikkini ylitse muiden :)

Pattismurffi sanoi:
Ei valitettavasti saanut rahoja, sillä oli mukana turnauksessa villillä kortilla. Jos olisi pelannut karsintakierrokset, olisi rahat olleet Dingin, mutta koska hyväksyi villin kortin jäi ilman.
Eli palkintorahoja ruhtinaalliset 0 puntaa.. :D Hyvin pelasi kuitenkin.

Saa sentään huimat 400 ranging-pistettä :). Normaalisti saa 4000, mutta tämä 400 villinkortin ansiota :). Eiköhän tästä rautanaamasta kuulla vielä. Heti heräsi mieleen otetaanko MM-kisoihin villinkortinpelaajia? Eli Junhui varmaan saisi sen vai oikeuttikohan tämä kisanvoitto osallistumisen sinne suoraan? MM:t taitaa olla seuraava kisa jo.

CTi2 sanoi:
Saa sentään huimat 400 ranging-pistettä :). Normaalisti saa 4000, mutta tämä 400 villinkortin ansiota :). Eiköhän tästä rautanaamasta kuulla vielä. Heti heräsi mieleen otetaanko MM-kisoihin villinkortinpelaajia? Eli Junhui varmaan saisi sen vai oikeuttikohan tämä kisanvoitto osallistumisen sinne suoraan? MM:t taitaa olla seuraava kisa jo.

Ei pääse tuonne. En tiedä tarkkaan miksi, mutta kai se oli kämmännyt World-karsinnassa tai jotain (?). Tämä voitto ei oikeuta turnauspaikkaan.

drone sanoi:
Kertokaahan tietävämmät, miten helposti snookerpöydän saa. Onko mestassa jotain vakiovuoroja tai saako pöytiä varailla ennakkoon?

Muistaakseni Ritzissä oli vain kolme snooker-pöytää, kova tuntitaksa ja aikalailla kokoajan varattuja pöydät..
Melkeen mainostukseksi menee mutta suosittelen ehdottomasti Tikkurilasta löytyvää Merliniä jos haluaa pelata kohtuullisilla hinnoilla ja vitun hyvin huolletuilla pöydillä.

Raskolnikov sanoi:
Kaisa on meikäläisestä rasittava peli, ei vaan iske. Eläkeläismiehet Oulun keilahallilla on aivan hulluna siihen, ja veikkaan, että eläkeläismiehet muutenki. Yks niistä kommentoi osuvasti, että näkee ne isot pallot paremmin ku tulee vanhaksi :) .

Eläs nyt, pelaa sitä kaisaa muutkin kun elkkiset :) . Itellä vierähtää monet tunnit viikossa ku kaisaa siel pelailen. Ja nuo isot pallot ei paljon helpota, kun pussit on niin perkeleen tiukkoja. Kaisa on mun ehdoton suosikki, vaikka snookekkeriakin tulee paljon pelailtua.

p.s otetaanko Harde20 joskus matsia snookerissa? ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom