Biisien löytö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lurppa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sain kunnianhimoisen idean ja ihmettelen miksei tällaista ole aikaisemmin keksitty:
Yksi thread jonne lukijat voivat dumpata mielenkiintoisia biisi- tai artistilöytöjä ja vastaavasti bongata uusia tuttavuuksia muiden jäljiltä. Kappaleiden/artistien ei tarvitse olla mitään undergoundeinta kellarimatskua josta tietää vain kourallinen ihmisiä. Riittää kun ne ovat itsellesi uusia ja mielenkiintoisia.

Vähään aikaan ei ole ollut mahdollista löytää kuin kauniita balladeja tai rankkaa heviä. "Mikä biisi on juuri nyt in" threadin jättämälle aukolle pitää mielestäni saada jotain entistä parempaa täytettä. Jotta vältyttäisiin yksitoikkoiselta luettelolta, lisätkäämme postiin myös kuvaus kappaleiden tai artistien tyylistä ja ehkä tarina siitä miten löysimme ne.

Aloitan Powerman 5000:lla. Tämän bändin löysin viitisen vuotta sitten paremman tekemisen puutteessa etsiessäni animemusiikkivideoita kazaa-ohjelmalla. Ensimmäinen kappale jonka kuulin oli Supernova Goes Pop. Biisi kuvaa hyvin yhtyeen koko tuotantoa, joka on menevää raskasta rokkia ilman turhaa järkeä.

Toinen mielenkiintoinen löytö oli Scorpionsin Sails of Charon. Tämä löytyi sattumalta youtubea selaillessani. Hyvin erilaista Scorpionsia, kuin mitä yleensä radiosta kuulee.

Jesse Cook on artisti johon alunperin tutustuin WoW fanielokuvan World of Roguecraftin kautta. Mario Takes a Walk oli ensimmäinen kappale jonka kuulin. Cook soittaa espanjalaistyylistä, nopeaa, akustista kitaramusiikkia.:thumbs:

Ps.Toivottavasti threadi lähtee käyntiin. Älä mieti liikaa ovatko löytösi tarpeeksi hyviä postattavaksi tai onko postisi tarpeeksi huoliteltu. Ilmoita vaikka hetken mielenjohteesta mihin olet törmännyt. Pääasia että saadaan jaettua musiikkitietoutta lukijoiden kesken:)

Jaaa multahan löytyy kanssa toi Mario takes a walk. Se tuo jostain syystä biisinä mieleen Philip Glassin Reverend's walkin. Ei siis musiikkilajinana niinkään vaan biisinä. Noita voi sitten kuunnella jos on itsemurhafiilis ja haluaa mennä sitä ennen kävelylle. he he he.

Jep eli tollanen amerikkalainen bändi ku Sicmonic. Nimi on kai ollut joskus myös (sic)monic muodossa. Löysin bändin muutama vuosi sitten ku he julkaisivat ensimmäisen levynsä.

Musiikki tyyli on jotain progressiivista metallia/nu metallia. Mut jos esim. System of a down on liian lepsyä niin tää ainakin toimii.

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendID=6702839

Tuolla Myspacessa voi kuunnella niitten uusimpia biisejä... Ehkä on uusi levykin tulossa jossain vaiheessa mut ton vanhan levyn nimi on Look to the skies. Suomalaisesta kaupasta voi olla et levyä on aika vaikea löytää mutta internetin ihmeellisestä maailmasta se voisi löytyä.

Kannattaa käydä testaamassa ainakin tuolta myspacesta miten toimii.

Morcheeba/ Skye Edwards

Törmäsin tähän bändiin vuonna 2001 ja olin myyty.Trip hop, rock, rhythm & blues ja pop on bändin tyyli..Sky Edwardsin " Silkkinen, tumma, suklainen ja äärettömän puhdas" ääni vei mennessään. Alkupään tuotanto siis kysymyksessä. Sky lähti musiikillisten erimielisyyksien takia bändistä vuonna 2003. Mutta on jatkanut (luojan kiitos) uraansa soolona. Musiikkia on kuultu mm. Grayn Anatomia sarjassa ja toinen albumi on tulossa.

Tässä aluksi. ON SE NIIN NAMIA...Metallimieskin herkistyi....:nolo:

Morcheeba - Rome Wasn't Built In A Day
http://www.youtube.com/watch?v=7FmognvrztU

Soolomateriaalista tunnetuin.

Skye - Love Show
http://www.youtube.com/watch?v=T1uGbh96y-4

Brent Mason En muista minkä sattuman kautta törmäsin kyseisein hepun tuotantoon pari vuotta sitten, mutta iski/iskee todella kovasti. Kaveri vie kantrin ihan uudelle tasolle, luulen että moni kantria inhoava muuttaa mielipiteensä kuultuaan hepun kitarointia, itsekin kiinnostuin kantrista enemmän kuultuani Masonin soittoa. Musiikin tarkkaa lajia en osaa määritellä, koska ihan peruskantrista ei tämä kama käy. Hyviä kappaleita mm. Don´t try this at home ja Hot wired

http://www.youtube.com/watch?v=oeJHnkUKg_M

^oon ollut aikoinaan bändini kanssa Machine Menin lämppärinä :D

jatkakaa....

Viime aikoina on eniten potkinut hc.

Walls Of Jericho on hyvä paketti eli sopivasti mättöä, kovaa huutoa, lievää melodisuutta havaittavissa ja huutamassa ihana mimmi tatskoineen ja kivoine haboineen <3 www.myspace.com/wallsofjericho
The new ministry on esimerkiksi yksi mallikas WOJ-veto. Ittellä mulla on albumi All hail the dead, josta pidän kovasti.

www.myspace.com/illshardcore
Tää vaan potkii ja toimii livenä mainiosti. Bändin jäsenten aiempia tai nykyisiä muita bändejä ovat Satura Lanx, Caitline ja Cold Inside. Henk. koht. kolahtaa myös asenne, joka välittyy huutajan eleistä ja välispiikeistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Noniin, itsällä tuli tässä pieni aika sitten todella mahtava metallibändi esille.

Olen pitkään panostanut ja oikeastaan kuunnellut pelkkää räppiä, yhtäkkiä teki mieli jotaki raskaampaa. Jotain melko raskasta ja synkkää. Eräällä toisella foorumilla sitten löytyi semmonen helmi kun Lifelover. Kuuntelin kaksi veisua youtubesta ja olin myytyä. Pitkään aikaan en ole mihinkään näin ensikuulemalla, rakastunut. Tiesin, että tällä bändillä tulee toimimaan muutkin kappaleet.

Lifelover on siis ruotsalainen depressive black metal bändi? Vittuako mä näistä tajua, eikä mua noi genret oikeesti edes kiinnostakkaan, jos iskee niin iskee! Yhtye on melko tuore, sillä se on perustettu kaiketi vuonna 2005, ainakin näin wikipedia kertoo. Lifeloverilla on kolme levyä; Pulver (2006), Erotik (2007) ja Konkurs (2008). Näistä omistan Erotikin ja Konkursin tällä hetkellä aitona, Erotikin myös LP:nä. Pulveria on tullut metsästettyä jo jonkin aikaa, mutta ilman tärppiä. Ebayssa kerran meni, mutta sen hetkinen budjetti ei sitä kestänyt joten jäi sitten huutamatta.

Ja kuten arvelinkin, kun tutustuin yhtyeen kaikkiin levyihin, niin ne oli täyttä kultaa. Itselleni mahdollisesti parhaiten kuitenkin kolahti Lifeloverin toinen tekele; Erotik. Ruotsissa kyllä taidetaan tämä melankolia vähintäänkin yhtä hyvin kuin suomessa.

Kaikenkaikkiaan Lifelover on kaikessa hämmentävyydessään ja synkkyydessään ehdottomasti tutustumisen arvoinen yhtye kaikille vähänkin raskaamman musiikin ystäville. Suosittelen kokeilemaan.

Tässä pari kappaletta maistiaiseksi;

Lifelover: MS Salmonella (Pulver levyltä)
http://www.youtube.com/watch?v=c18FBVqF49U

Lifelover: Sweet Ilness Of Mine (Erotik levyltä)
http://www.youtube.com/watch?v=3mWnGo-k-Gc

Lifelover: Twitch (Konkurs levyltä):
http://www.youtube.com/watch?v=SpjQUkGG9Oo

Lifeloverin kotisivut: http://www.lifelover.se/

Kill Bill kakkosen soundtrackilta löysin sellaisen biisin kuin Goodnight Moon. Itse leffasta en tätä muista. Kappaleessa itseeni vetoaa naislaulajan ääni. Esittäjällä Shivareella on enemmänkin samantyylisiä biisejä. Tyyliä kuvailisin ultrakevyeksi ja herkäksi punk/surffirokiksi, mutta kuuntelemalla itse saat paremman käsityksen:thumbs:

Pakkis ei ollut vielä valmis, kun pystytin threadin, mutta kokeillaan jos ajat olisivat muuttuneet. Genreille ja skeneille omistautuneet varmaan löytävät uudet ilmiöt nopeasti, mutta genrerajojen välillä harhailevat satunnaiskuuntelijat saattavat kuulla hyvät biisit vasta jälkijunassa.
Tästä esimerkkinä Justice -ranskalaista housemusiikkia edustava duo, jonka tuotanto uppoaa varmasti myös monelle mainstream diskomusaa kuutelevalle:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tänään Dream Theateria kuunnellessa törmäsin pitkästä aikaa bändin vanhan kosketinsoittajan, Kevin Mooren "uuteen" tuotantoon. O.S.I:lta oli tullu näköjään ihan vasta uus levy ja olin ihan myyty jo ekan kappaleen jälkeen. Ei varmaan uppoa moneen, mut toivottavasti joku osais arvostaa.

Tässä vielä Mooren toisen bändin, Chroma Keyn parasta antia:

Löytyhän täältä tämmöne threadi ei tarvi uutta alkaa tekee :p

Kuuntelin tänään ylex:ää ja sieltä soi tää biisi, osu ja uppos :)

Back
Ylös Bottom