SUPERCARB 1kg -40%

BFL-treeni?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aliisa
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
61
Onko teistä kukaan kokeillut BFL:n treeniohjelmaa? Itse olen käynyt ihan hiivatin kauan puntilla ja se homma on tuttua. Ajattelin tässä syksyn ajaksi vähentää punttia, lisätä aerobista ja katsoa miten muijan käy. Ihan huvikseni olen kokeillut muutaman kerran BFL:n salitreeniä ja voi sika, että olen tullut siitä kipeeksi.
Siinä ei ole mitään uusia liikkeitä mulle mutta nähtävästi mun entisen treenityylin tehot on ollut vähän niin ja näin?

Eli oletteko kokeilleet ja mitä mieltä olette? Onko mielestänne ihan huuhaata? Minä suhtaudun aina vähän pitkin hampain näihin "jenkki-ihmeisiin" mutta tämä puoli kyllä yllätti.

:)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Joo, olen kokeillut. Eli niille jotka eivät tunne BFL-ideaa niin siinä tehdään 3 punttitreeniä viikossa, kroppa jaettu ala- ja yläosan lihaksiin. Suositaan perusliikkeitä ja tehdään 5 sarjaa kutakin liikettä, aina painoja lisäten ja toistoja vähentäen. Välipäivinä 3 kertaa aerobista, intervallitreeninä VAIN 20 min. kerrallaan.

Mä tein sen 12 viikon jakson mitä BFL-kirja suosittelee vuoden 2000 alussa ja tulokset oli ihan kivoja. Rasvaa putosi reippaasti ja lihakset kasvoivat vähän. Tein kyllä monesti pidemmän aerobisen kuin suositukset sanoo ja ei ihan niin täysillä, kun nyt satun pitämään juoksemisesta, spinning-tunneista jne. Lihakset on kyllä tosi tukossa tuon harjoittelun kanssa, varsinkin jos samalle viikolle osuu 2 jalkatreeniä ja ne 3 aerobista!

Tärkeintä kuitenkin (jos haluaa kirjan mainostamia tuloksia) on se ruokavaliopuoli. Söin ihan tasan tarkkaan ohjeiden mukaan (6 ateriaa päivässä, osa niistä proteiinijuomina) vaikka ei se ihan helppoa ollut. Asiaa auttoi kyllä se että olin USAssa silloin ja lisäravinteita ja rasvatonta ruokaa oli halvemmin/helpommin saatavilla.

Eli, oli ihan positiivinen kokemus ja suosittelen sitä vaihtelua haluaville tai aloitteleville saliharrastajille. Mutta pitemmän päälle olen saanut parempia tuloksia (lihakset ja voima) 3-4 jaetulla ohjelmalla. Mutta enpä ole kyllä niin tiukassa kunnossakaan kun tuon BFL-jutun jälkeen...

Nyt luen ohjelmasta ekaa kertaa... Kyllähän tuo voi olla ainakin aloittelijoille ihan hyvä ohjelma. Aika hurjalta kuitenkin kuulostaa tuo kaksi jalkatreeniä ja kolme (kovaa) aerobista samalla viikolla :eek: Olen itse muutaman kerran kokeillut "spurttailua" eli varmaan noin 15-20 min kestävää juoksuharjoittelua, jossa välillä vedetään todella täysillä pätkiä. Minulle (tottumattomalle) tuo tarkoittaa monen päivän kipsiä jalkoihin ja jalkatreeniä ei taatusti tuollaisella viikolla tarvita.

BTW, olen viimeaikoina tullut entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että nuo lyhyehköt, kovat aerobiset harjoitteet ovat erittäin tehokkaita myös rasvanpolttoa ajatellen. Aiheesta on ollut viime aikoina yhä enemmän keskustelua ja kirjoitukset rasvanpolttosykkeestä ja vähintään tunnin kestävistä lenkeistä alkavat olla taka-alalla alan lehdissä. Mikä olisikaan vaivattomampi(?) tapa kuntoilla kuin aamulla ennen aamiaista polkaista kroppa ja päivä käyntiin 15 minuutin kovalla juoksulla! Kun nyt joku vain potkaisisi minut sinne lenkille... :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom