BF Tuulikki Kare

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
No nyt oltiin erikoisessa paikassa kuvaamassa. Aikaisemmin on kuvattu metrovarikolla vaunun sisässä, laiturilla ja nyt sitten itse metrotunnelissa, jonne ei ihan joka ukko kuvaamaan pääse.

Tuulikki kisaa kevään kisassa masterssissa ja tässä taas yksi kovakuntoinen äiti galleriaan. Kiitoksia kovasti Tuulikille ja etenkin Jokelle kuvauspaikasta. Samoin thanks Jannelle assarina olosta, Vilmalle maskeerauksesta sekä Hennalle ja Anulle biksujen duunaamisesta.

Tekninen puoli on tuolla vähän haastavampaa, valoja kun ei voi miten sattuu laittaa, kuvasimme nimittäin ihan keskellä päivää kun metro kulki kokoajan vierestä.

Galleriaan

VG7G3523.jpg

Aika paljon oot/ootte saannu varmaan ruinata, että tollanen kuvauspaikka järjesty, tai lähinnä ajankohta jos kesken vaunujen ajoa ootte kuvaillu?

Minkäs ikänen tää mamma mahtaa olla;)?

Ensinnäkään en halua dissata Mikeä mitenkään, musta se on hyvä kuvaaja, mut voisi miettiä noita kuvauspaikkoja ja aiheita vähän lisää. Tässä oli kuvattu metrotunnelissa joku posettelemassa. Vähän tylsä idea. Vaikka kuvat teknisesti olikin hyviä, ne olisivat olleet paljon mielenkiitnoisempia pienellä mietinnällä. Olisit luonut siitä mallista jonkun Superwoman tai CrimeFightress X tai Ass Kicker Chick-tyyppisen supersankarin toiminnassa jäljestämässä tai taistelemassa jotain supervillain-tyylistä pahista. Vauhtia ja hengenvaarallsisa tilanteita molemmille (välillä toinen on saamassa osumaa metrojunasta ja välillä metrojuna on antaa sille toiselle kiss of deathin). Ja nuo metalliristikot saisi varmaan sähköistettyäkin silleen leffatyyliin 100 000 voltin tappavalla jännitteellä. Eli pikku vinkki, ennen kun suunnittelet seuraavaa kuvausta. Kato joku sun lempileffa inpiraatioksi (vaikka pelkästään visuaaliseksikin) ja sitten lähde kasaamaan omaa juttuas siitä eteen päin. Ei siis matkimista, vaan inspiraatioo. Toki mä ymmärrän, että resurssit on rajalliset, eikä kaikkea haluamaansa pysty toteuttamaan, silti actionia ja vauhtia näihin kuviin, niin avot! Olis kuuma kamaa!

Kyllä tulee vielä kaikenmoista, mutta aina ei voi toteuttaa kaikkea. Nyt kun mallin mies sattui olemaan se, joka meille todella hankalan kuvauspaikan hommasi, niin malli oli samalla määrätty. Eikä Tuulikille nyt välttämättä olisi sopinut mikään noista teemoista.

Mutta mutta, nappasin taustakuvan tuolta toiseen proggikseen, jossa sitten jotain muuta, käytin siis samalla tilaisuuden hyväksi.

Leffoja katon kokoajan ja niistä keksin ideoita, hyvin monet kuvat ovat jostain leffasta peräisin osaltaan. Kovinkaan montaa kuvausta ei ole, johon en olisi inspiroitunut jostain näkemästäni. Hyvä vinkki, mutta otettu käyttöön jo vuosia sitten.

Mitä tulee törmääviin metroihin, niin se menee vähän liian pitkälle. En usko, että ihan kamalasti HKL diggaisi jos alkaisin jotain katastrofia vääntämään noista.

Toi ensimmäinen kuva on ihan helvetin hyvä, ei siinä mitään erikoisia virityksiä ja tarinoita tarvitse jos mallin ilme ja simppeli tausta luo sen "tarinan".

Itse luulin että pointti on niissä bodykuvissa eikä missää tarinoissa.

Onko se nyt kauheesti mallilta tai kuvaajalta pois, jos katsoja näkee jotain eloa mallin kasvoilla ja kuva vaikuttaa olevan jostain tilanteesta, ei vain random body-kisaaja jossain?

Mun mielestä mikä tahansa kuva muualla kuin studiossa kangasta/seinää vasten antaa jonkun tarinan, että miksi ollaan siinä paikassa. Jos kuva on hyvä, ei sitä tarvitse mitenkään miettiä että mitäs vittua tässä nyt on. Kunhan kirjasin auki oman fiiliksen kuvasta.

Itse luulin että pointti on niissä bodykuvissa eikä missää tarinoissa.

Heh, tuskimpa asiakas joka maksaa bodykuvaus setin haluaa jotain catwoman asua päälle ja 10 000 voltin photari salamoja ympärille. Taitaa porukoilla mennä sekaisin nämä bodykuvat ja Miken omat revittelyt Bisleyn ja kumppaneiden kanssa.

Makee kunto ja siistit kuvat...

Juu, aina ideat eivät ole mun käsissä. Osa kisaajista kun tilaa kuvaukset, niin silloin mennään pitkälti heidän toiveiden mukaan ja tommoisessa paikassa vielä pitää ottaa huomioon missä ollaan. Mut noita revittelyjä tulee kyllä. Pistäkää mun Q/A ketjuun ideoita, koska Marius Graatrud on tulossa toukokuussa kuvauksiin ja mies suostuu kaikkeen hulluun.

Ja onhan noita erikoisia kuvauksia tehty jo vaikka kuin ja lisää tulee, kuin myös tavallisempia.

Back
Ylös Bottom