Bertuzzi vs. Moore - reilu peli on perseestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ilmari
  • Aloitettu Aloitettu
Onkos jollain sitä Mooren taklausta Näslundille? :kuvia:
Ei niin, että se tekisi tosta Bertuzzin tempusta oikeutetun, mutta hänen puolustuksekseen on sanottava, että ei se nyt ihan kirkkaalta taivaalta tullu se lyönti. Bertuzzihan peesasi Moorea koko vaihdon ja yritti hakea sitä "oikeutettua" kostoa haastamalla matsia.
Huvittavat nyhnyhnyyhkytykset veti siinä lehdistötilaisuudessa jossa pyysi anteeksi Moorelta (ja koko maailmalta siinä sivussa..) .. erittäin uskottavaa :thumbs:

ilmari sanoi:
Näin! Missään oikeassa kontaktilajissa kaverit eivät ala nyrkein hakkaamaan toisiaan, puhumattakaan raukkamaisesta takaraivoon iskemisestä. Ylipäänsä vituttaa tuo jääkiekkoilijoiden rähinöiminen, kun jokainen 50 kiloinenkin piirikunnallisissa otellut nyrkkeilijä tietää, että ilman pitoa jaloissa ei voi nyrkkeillä. Vaihtaisivat vaikka puhelinnumeroita ja tapaisivat kehässä seuraavana päivänä. Onnetonta räpeltämistä - ja muka viihdettä. :down:
Veikeä kommentti sinänsä. Kun kiekkoilijoilta palaa hermo niin se on silloin tappelemista se. 3 promillen humalassakin nyrkkeily voi olla vaikeaa, mutta kyllä tappelu onnistuu. Ja tarkoitushan ei ole vetää mitään suora-koukku-uppari-sarjaa vaan ottaa paidasta kiinni ja pistää soimaan. Se on sitten periaatteessa häviäjä joka on ensin jäässä (tuomarit tulee väliin). Kaikki lähtee yleensä pienestä tönimisestä esim. maalin edessä

Mize sanoi:
Tuo oli silkka vahinko, että loukkaantui noin pahasti. Teko oli todella tyhmä, mutta vastaavia sattuu aika useastikkin.

Eihän niitä tosiaankaan satu useasti. Moinen puuntakaa iskeminen on kaikkea muuta kuin jokapäiväistä touhua NHL:ssä.
Mulle tulee mieleen samantasoisia tapauksia vain kaksi lähihistoriasta(voi olla että muitakin on tapahtunu, mutta ei kyllä noin typeriä tempauksia kuin ko.)
1.Marty McSorley keihästi Brashearia(muistaakseni) mailalla päähän ja 2. Tie Domi antoi koukun Ulf Samuelssonin leukaan yhtäkkiä.

Ja mitä tuohon Mooren taklaukseen tulee, niin sehän oli kai ihan puhdas avojäätaklaus, joka osui kohilleen.(en ole nähnyt, muttä näin mulle kerrottiin)
Ja vaikka olisikin ollut jotain pahempaa, niin kyllä rehti tappelu olisi ollut se oikeampi tapa ratkaista asia kuin moinen suckerpunch.

Bertuzzi tais intoutua vähän liikaa ja minusta sai aivan oikeutetun rangaistuksen. En kyllä ihmettelis vaikka se joutuiskin oikeudessa vastuuseen teostaan. Moiset tempaukset ei yksinkertaisesti kuulu jääkiekkoon.

Vaikka en NHL:llää seuraakkaan niin on toi mun mielestä jo niin raukkamainen teko että huhhuh. Jos haluaa noin kovasti piiskata toisia niin lajin vaihto on ihan ok ratkaisu. Mutta se on vaan mun mielipide.

Sanokoon kuka mitä tahansa, niin takaa päin lyöminen ja taklaaminen on minun mielestä täysin raukkamainen teko. Ei ole mitään väliä mitä toinen on tehnyt, mutta jos tollaista raukkamaista "takaapäin tappelua" harrastaa niin on jo jotain vikaa päässä!

oon mixun kanssa 100% samaa mieltä. Jenkit tykkää siitä että kiekossa tapellaan, hitto, tuomarit antaa pelaajien tapella vapaasti! Joukkueet palkkaa "tappelijoita" jne. Niin kauan on kivaa kun mitään ei käy. sitten alkaa tuo naurettava jenkkityylinen dramatisointi. Siis kamoon, vankeustuomio? Give me a break. Ei voi mennä läpi. Jos bertuzzi saa tuosta vankeustuomion, kaikkien taklaajien ja tappelijoiden tulisi saada jonkinlainen rangaistus pelin ulkopuolella.
Minun mielipide on, että pelikieltoa ja rahallinen sakko ja that's it. jokainen pelaaja tietää vaarat, ja NHL-kiekko on sitä, mitä pelaajat ja katsojat ovat siitä tehneet.

Jääkiekon ongelmana on nimenomaan nämä likaisen pelin pelaajat, jotka hakkaa mailalla ja tekee muita inhoja temppuja. Tappeluja on haluttu vähentää ja niiden aloittajaa rankaistaan entistä enemmän. Tästä johtuen enää ei tarvitse vastata huutoon rehellisen tappelun muodossa. Kaukalosta on kadonnut kunnioitus toista pelaaja kohti. Siksi sikailut joudutaan kostamaan sikailemalla takaisin. Näissä tilanteissa tulee herkästi loukkaantumisia ja ne nousee heti otsikoihin. Normaalissa 1 vs. 1 tappelussa harvemmin syntyy vakavia loukkaantumisia.

Voi helvetti, kyseisen kuvan oon enneki nähny mut on se julmettu sentään liika rankka jäynä toiseenkin kertaan nähtynä :urjo: :urjo:

...Kiitos.

Siinä etsittiin sitä reilua peliä. :urjo:

Joo olipa kiva jäynä laitta goatset urlin tilalle.

Back
Ylös Bottom