Benji-hyppy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ander
  • Aloitettu Aloitettu
Hyppäsin vuonna -89 kun Skybreakers aloitti toiminnan Suomessa. Sen verran hintaa pitävät hypyillä ettei ole sen koommin tullut fiilistä että homma pitäisi toistaa. Minusta tuo ei kovin ihmeelliseltä tuntunut, mutta eipä sitä tietäis jos ei olisi kokeillut. Vapaan pudotuksen alku tuntuu aika makealta, mutta saman efektin saa ilmaiseksi uimalan hyppytornista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse loikkasin pari vuotta 50 m:stä. Ihan mukava kokemus. Muutama tyttönen veti samoilla festareilla ns. uimahyppy-tyylillä, eli kun ei meinannut uskaltaa niin hyppäsivät jalat edellä.:D Komean näköisesti retkahti kun köysi kiristyi.

Kolmisen vuotta sitten RMJ:ssä loikattu...ja vielä selvispäin. Korkeutta oli 65 meetriä. Ihan kiva kokemus, mutta ilo ohi aivan turhan nopeaan.
Juuri ennen meikäläisen vuoroa oli joku tytteli menossa hyppäämään ja ennen valjaiden pukemista naikkonen alkoi riisua vaatteitaan pois..lähti housut..lähti paita...lähti kalsarit..lähti kaikki. Tytteli ilmeisesti näki pienoisen(??) kyttäämiseni ja sanoi: "Kaverit maksoi, mut oli pieni ehto.." :whip: Eli ei kait siinä..kukin tyylillään...jälkeenpäin ajateltuna olisi tietenkin voinut ehdottaa tandem-hyppyä :jahas:

Joskus legendaarisessa rantarokissa tuli pompattua... vuosi tais olla -98

Ei siinä hypyssä miltään tunnu se roikkuminen ja edes takas hyppiminen narun varassa vaan se päätös, että nyt kaadun pää edellä tonne maahan, irrotan kädet ja annan mennä. Tietyllä tavalla se on kuin "itsemurha" ainakin tällaiselle korkeapaikan kammoiselle. Päätön idea irrottaa kädet. Selvinpäin se pitää kuitenkin tehdä, että siitä saa edes sen ilon irti mitä siitä voi saada. Niin nopeasti se on ohi.

Xon-puistossa oon katapulttia kokeillut. Sattui se olemaan sielä juuri silloin, joten benji jäi väliin. Vuoroviikoin kuulemma vaihtelevat. Siisti kokemus oli ja ilmassa todella pyörii aika holtittomasti. Videolta kun katsoo kyseistä tapahtumaa, niin ei ollut kaukana, ettei olisi sopiva hirttosilmukka olisi muodostunut köydestä ja huonolla tuurilla se olisi voinut tulla sopivasti kaulan ympärille. Tiedä vaikka jollekin olisi niin käynytkin.

En ole Macaussa hypännyt, mutta viime kesänä Kaivarissa 110m. Korkean paikan kammo mulla on kova, ja se fiilis mikä tulee, kun seisoo siinä korin ulkopuolella on aika kamala. En nauttinut tosta juurikaan, ja se kerta sai jäädä viimeiseksi. Ja vaikka kuka sanoo, mun mielestä toi 110 metriä oli huomattavasti pelottavampi kuin mitä ois ollut puolet alempana. Ikuiset traumat jäi :(

Etelä-Afrikassa, Kapkaupungissa, lomailemassa ollessa piti hypätä Bloukrans-sillalta, mutta aikapulan takia hyppy jäi tekemättä. Koska pidin kaupungista paljon matkustan varmasti vielä uudestaan sinne ja hyppään myös hypyn. Hyppykorkeus on 216m ja hyppy 160m. Youtubista näkee joitakin videoita hypyistä. Hienon näköinen paikka.

No jopas, itsekin oon aivan mieletön akrofoobikko ja se 110 kaivarissa pari vuotta sitten oli aivan uskomattoman siistiä :D uudestaan menisin jos ei olisi niin perhanan kallista.

Jeps, olen hypännyt, vuosi oli muistaakseni 2005 ja paikka PilotPromotions:in nostokurki DBTL:ssä. Kivaa oli, suosittelen kaikille fyysisesti terveille! Ehdottomasti selvinpäin hyppäämään, niin saa kaikki irti siitä fiiliksestä! Pieni adrenaliininarkkari on asustellut mussa hypystä lähtien....
Onhan se aika villi fiilis kaatua kädet niskantakana tyhjyyteen...

Nostetaanpas tämä. Onko kukaan käynyt testaamassa Macau Towerista maailman korkeinta benjiä 233m:stä? http://www.youtube.com/watch?v=P8Wr8JsSOWg

Ihan pakko kyllä käydä joku päivä hyppäämässä tuo. ~150€ taitaa olla hintaa, mutta varmasti saa enemmän vastinetta rahalle kuin jollakin 50€:n festarihypyllä.

Olen käynyt pari vuotta sitten. Muistaakseni oli halvempi tuolloin. Jos lennätte vaikka Bangkokkiin Honkkarin ja Macaun kautta niin tuo kannattaa käydä kokeilemassa. Tornilla muitakin aktiviteetteja mahdollista tehdä. Ja joo pelotti ihan helvetisti. :)

Oulun torinrannassa hyppäsin muistaakseni 2005, 50m korkealta. Oli kyllä hienoa.

Noniin, olihan täällä tällanen ketju. Kävin maanantaina kaivarissa hyppäämässä tän 150m/110m hypyn 85e hintaan. Oli kyllä mieletön kokemus, vaikka se on sekunneissa ohi niin jäähän tästä mukava muisto. Parasta kyllä koko hypyssä on ne ensimmäiset 10 sek, se fiilis kun tiput alas, ja vielä vähän alemmas<3 eka köyden kiskaisu vetää kropan takaisin ylös, itselläni tuli tyylinäyte meritähti taivaalla. Johtuneeko siitä, että olen melko kevyt, rupesi hypyn jälkeen kieputtamaan tosi paljon. Ehtinyt siinä kieppuessa edes maisemia katsella. Luulin, että ois enemmän kädet tärissy hypyn jälkeen, edes nosturissa ei puntti vipattanut (outoa kun on pienemmästäkin asiasta tärisyttänyt). Yllättävän painava se köysi oli, huomasin kun ylhäällä korjasin jalan asentoa, työntekijä sanoi että se on reilu kilo per metri, että onhan siinä jo kuminauhaa kerrakseen. Ei vilahtanut elämä silmien ohi, hyvä kun horisonttia edes ehti nähdä.

Me want more, ensi kesänä uudestaan!

Itselläni on tavoitteena ensi kesänä hypätä benji-hyppy. Paikkaa ei ole vielä tiedossa, mutta suomessa on kuitenkin tarkoitus hypätä. Tälläiselle korkeanpaikankammoiselle on aikamoinen haaste tuo viedä loppuun asti mutta siihen pyritään!

2005 hyppäsin kaivarissa 155m, ja pirun siistiähän sen oli. Silloin päätin että kokeilen joskus myös laskuvarjohyppyä, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi. Benjiä olisin varmaan käynyt hyppäämässä useamminkin ellei hinnat tosiaan olisi niin suolaisia, hyppy ei kuitenkaan kauaa kestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom