Sopimusten yksityiskohdista on tietenkin vaikea sanoa mitään, mutta minun on vaikea kuvitella, etteikö Fedor olisi varakas mies, oli se omaisuus sitten 2 miljoonaa, 10 miljoonaa tai 30 miljoonaa.
Hänellä on kuitenkin laskentatavasta riippuen 20-30 korkean profiilin matsia, joissa on ollut vähintään sadoissa tuhansissa mitattavat ottelupalkkiot ja sponsoritulot vielä siihen päälle. Ja lisäksi hän on ollut viime vuodet korkea urheilujohtaja Venäjällä, mikä ei varmasti ole huonopalkkainen homma sekään. Rahaa on siis aivan varmuudella tullut sisään miljoonakaupalla, vaikka joku muu taho vetäisikin välistä esim. puolet.
Toki rahaa voi tuhlata, mutta ei ole mitään viitteitä siitä, että Fedor tuhlaisi niitä viinaan, autoihin ja naisiin tai edes vedonlyöntiin. Bisneksillä voi tietysti myös hankkia velkoja, mutta onko kukaan kuullut mistään Fedorin bisneksistä? Hyvin tai huonosti menevistä. Onhan se toki mahdollista, että rahat on menneet johonkin, mutta kuulostaa epätodennäköiseltä.
Itse uskon, että Fedor ei treenaa enää läheskään niin kovaa kuin huippuaikoinaan, mutta yksinkertaisesti pitää ottelemisesta. Sekä itse kehässä olemisesta että huomion keskipisteessä olemisesta. Ei hän olisi ensimmäinen eikä taatusti viimeinen kamppailu-urheilija, joka on koukussa ottelufiiliksiin. Ottelihan Dan Severnkin 54-vuotiaaksi ja kirjautti rekordin 101-19-7, kyse on vain sopivien vastustajien valinnasta. Fedorhan oli ennen Mitrione-matsia viiden ottelun voittoputkessa. Nyt vain yliarvioitiin oma iskukyky.