Before The Dawn - Deadlight

Pro-Pain

Ylileveä kuljetus
Mode
BEFORE THE DAWNIN neljäs albumi masteroitiin muutama päivä sitten ja albumin ensisingle "Deadsong" ilmestyy helmikuun 14. päivä. Helsinkiläisen Stay Heavy Recordsin kautta ilmestyvä täyspitkä "Deadlight" rantautuu kauppoihin 4. huhtikuuta.

Kappaleeseen "Deadsong" tehty video nähdään televisioensiesityksenä 12.2. SubTV:n Rautaryhmä-ohjelmassa, jossa yhtye myös vierailee.

"Deadsong" -singlen biisilista: Deadsong / Gehenna (päivitetty versio BTD:n 1. omakustanne-minin nimibiisistä) / Bitter End (PLACEBO-cover)

"Deadlight -albumin biisit: Wrath / Faithless / Fear Me / Eternal / Morning Sun / Deadsong / Guardian / Star of Light / Reign Of Fire / ...

Sinkku ja levy on äänitetty SoundSpiral-studiolla BTD:n soolokitaristi Juho Räihän toimesta ja miksattu edellisen "The Ghost" -levyn tavoin Villvox-Studiolla Aleksanteri Kuosan hellässä huomassa. Levyn tuotti Tuomas Saukkonen itse.

Lähteet. www.beforethedawn.com ja www.imperiumi.net

deadsong_cover.jpg

Kuva: www.beforethedawn.com

-Tuomas on ehdokkaana "vuoden muusikko" gatekoriassa Finnish Metal Award palkinto kiikarissa ja kaikki 5 ehdokasta:
Esa Holopainen (amorphis)
Tuomas Saukkonen (before the dawn etc.)
Pekko Olkkonen (Stam1na)
Kai Hahto (wintersun)
Jari Mäenpää (wintersun)
Esivalinnat ovat tehneet Imperiumi.netin, Inferno-lehden, Miasman, YleX:n Metalliliiton, Yle X3M:n Metallväktarnan, Radio Helsingin Takomon, Subtv:n Rautaryhmän sekä Helsingin Sanomien edustajat. Äänestys osoitteessa www.imperiumi.net/fma2006/

-Tuomas sai 2000€ SOMNIUM stipendin 2006 Spinefeastissa periksiantamattomuudesta, työstä, jääräpäisyydestä yms musiikkini eteen. Palkinnon takana on ELMU ry, Spinefarm ja edesmenneen Finntroll kitaristi Teemu Raivorannan perhe.

-2006 vuoden aikana kriitikoiden hehkuttaman "The Ghost" album lisäksi eurooppaa ja suomea mm. Moonspellin, Swallow The Sunin, Insomniumin etc kanssa kiertänyt BTD julkaisee 4 levynsä "DEADLIGHT" 4.4.2007 ja sitä edeltää sinkku "DEADSONG" 14.2.

-DEADSONG sinkusta tehty video saa maailman tv ensi-illan subtv:llä 12.2. Rautaryhmä ohjelmassa jossa myös BTD on vieraana.

-DEADSONG sinkun julkaisua juhlistetaan keikan merkeissä FME:ssä 17.2.
www.fme.fi

-Tuomas on YLEX:n vieraana to 11.2. TodistajaX ohjelmassa ja soittaa samalla biisejä lapsuusajoilta tähän hetkeen mitkä ovat vaikuttaneet kehitykseen vaippahoususta tatuoiduksi hevimieheksi.

-BTD on myös ehdokkaana Bubbling Underground Awardsin voittajaksi www.noise.fi sivustolla jonkä toimittajat ovat rankkanneet Tuomaksen toisen bändin ja BTD synkän kaksoisveljen "DAWN OF SOLACEN" debyytin "The Darkness" vuoden 8.parhaaksi kotimaiseksi levyksi.

---------------------------------------------------------------------

Ja tässä uunituoretta samplea, en voi enempää ylistää Deadsong biisiä, aivan hypnoottisen kova. Larsin laulu on parantunut viime levyltä uskomattomasti ja levy on sanalla sanoen KOVA!

Deadsong
Morning sun
Wrath

tuomas.jpg

lars.jpg

juho.jpg

Kuullostaa pirun hyvältä :rock: . Levy menee hankintaan. Pakko päästä Finnish Metal Expoon tsekkaamaan bändiä.

En tästä bändistä koskaan ollut kuullut, mutta nyt kun noita sampleja tuolta sivulta kuuntelin, niin kuulosti kyllä kieltämättä pirun hyvältä :eek: Varsinkin tuo laulu tekee itseeni vaikutuksen. Pitänee lähtä levykaupasta jokin vanhempi levy ostamaan bändiltä ja kuunnella :)

todella hyvältä kuulostaa tuo deadsong.on kyllä hieno orkesteri edelleen :rock:

Mulla on jostain syystä toi The Ghost - albumi jääny kokonaan väliin. Ehkä sen takia, että se kakkoslevy 4.17 oli aikamoinen pettymys suht hyvän debyyttilevyn jälkeen. Toissa kesänä näin bändin livenä, eikä silloin napannu yhtään.

Mut nämä sämppelit kyllä kolahti! Täytynee jostain tuo Ghost kaivella kuunteluun.

Sori vaan kaverit, mutta mä en ymmärrä mikä tässä on niin hienoa... Kakkossamplessa oli ihan tarttuva riffi, mutta muuten ei sytyttänyt ollenkaan. Toivottavasti olen yhtä väärässä kuin olin The Dead Eyen kanssa...

Sori vaan kaverit, mutta mä en ymmärrä mikä tässä on niin hienoa... Kakkossamplessa oli ihan tarttuva riffi, mutta muuten ei sytyttänyt ollenkaan. Toivottavasti olen yhtä väärässä kuin olin The Dead Eyen kanssa...
Ihan paskahan tää on, jengi vaan nuolee ylläpidon peppua.

NOT. Riippuu ihan mistä tykkää, en mäkään ymmärrä miksi jengi hypottaa jotain uutta teknobiisiä. :david:

Bändi matkii ehkä hieman disturbedia. Ton bändin kannattais muuttaa ehkä hieman tyyliä niin että erottuis vähän enemmän, sitten vois olla toivoa erottua 1000 muun hevibändin joukosta :rolleyes:

Bändi matkii ehkä hieman disturbedia. Ton bändin kannattais muuttaa ehkä hieman tyyliä niin että erottuis vähän enemmän, sitten vois olla toivoa erottua 1000 muun hevibändin joukosta :rolleyes:
No nythän meillä on varsinainen metalliasiantuntija. Oletkohan koskaan edes kuullut Disturbedia, nimittäin se ei ole lähelläkään BTD:n tuotantoa. :D

Ja jos sattumoisin kuulostaisi, niin kerroppa kaikille nyt miten bändi voi erottua enemmän? Onko Disturbed joku referenssi metallimusiikissa? Nykypäivänä on mahdoton tehdä musiikkia kuulostamatta joltain toiselta artistilta. Jos bändi muuttaisi musiikkiaan ja eroaisi siten jostain bändistä, niin sitten se kuulostaisi taas joltain toiselta jne jne.

Suomeksi, olet aika pahasti pihalla metallista.

No nythän meillä on varsinainen metalliasiantuntija. Oletkohan koskaan edes kuullut Disturbedia, nimittäin se ei ole lähelläkään BTD:n tuotantoa. :D...

...Suomeksi, olet aika pahasti pihalla metallista.

Ei Masturbed ole metallia. Kaukana siitä!

The Ghost oli ehdottomasti yksi vuoden 2006 levyistä. Lupaavalta kuulostaa tämä uusinkin. Eiköhän tää oo pakkohankinta. Aika kova julkaisutahti Tuomaksella muuten, en kyllä odottanut uutta levyä näin pian.

Ihan jees, mutta ei mitään tajuntaa räjäyttävää IMO. Maailmassa on iso määrä huomattavasti parempaakin musiikkia. Ei tuota kuitenkaan voi missään tapauksessa verrata Disturbediin, joka on aivan hirveää kuraa.

Back
Ylös Bottom