"Another nutritional mistake I made in the past was spending my money on isolated BCAA. It's amazing how you can get taken in by the hype of certain things, and I'm certainly not immune to it. BCAA is one of the most hyped supplements in the last decade, of course with an emphasis on leucine. The thing is, no one wants to accept that they're already taking down an ass-ton of BCAA if they consume the high amount of protein typical of bodybuilding diets. Anyway, I experimented with dumping my supplemental BCAA and slightly increasing my overall protein intake. Whaddaya know, progress never ceased, and I've been saving a lot of cash that would have literally gotten pissed down the drain."
http://www.alanaragon.com/interview-with-alan-aragon-by-lyle-mcdonald.html
Tuossa se teksti mistä varmaan puhutaan. Ei kauhean tieteellisiä perusteluita, mutta voi olla oikeassakin. Tosin moni arvostettu valmentaja kyllä suosittelee bcaa käyttöä ja niin monella firmalla noita on myynnissä että tuskin sitä rahan takia suosittelevat.
Itse olen niin laiska syömään että haluaisin kyllä uskoa että pienellä määrällä bcaa nappaamisia voisi korvata osan jatkuvasta syömisestä.
Ovat vaan niin perkeleen kalliita, että en ihmettele miettimistä ennen ostopäätöstä. Budjettiratkaisu voisi olla vähän lisä leusiinia palkkariin ((5g)tosin on rasittavaa avata yksi purkki lisää palkkariin ja noi bcaa maistuu jauheena ihan paskalta ja pilaa muuten hyvänmakuisen palkkarin) ja kerran päivässä leusiinia/bcaa ruokailujen välillä (3-6g).
http://www.alanaragon.com/interview-with-alan-aragon-by-lyle-mcdonald.html
Tuossa se teksti mistä varmaan puhutaan. Ei kauhean tieteellisiä perusteluita, mutta voi olla oikeassakin. Tosin moni arvostettu valmentaja kyllä suosittelee bcaa käyttöä ja niin monella firmalla noita on myynnissä että tuskin sitä rahan takia suosittelevat.
Itse olen niin laiska syömään että haluaisin kyllä uskoa että pienellä määrällä bcaa nappaamisia voisi korvata osan jatkuvasta syömisestä.
Ovat vaan niin perkeleen kalliita, että en ihmettele miettimistä ennen ostopäätöstä. Budjettiratkaisu voisi olla vähän lisä leusiinia palkkariin ((5g)tosin on rasittavaa avata yksi purkki lisää palkkariin ja noi bcaa maistuu jauheena ihan paskalta ja pilaa muuten hyvänmakuisen palkkarin) ja kerran päivässä leusiinia/bcaa ruokailujen välillä (3-6g).