BCAA - Haaraketjuiset aminohapot

Meta title: 🔥 BCAA – AMINOHAPPOJEN PIKALATAUS 🔥

Meta description: Haaraketjuiset aminohapot, jotka tukevat palautumista, jaksamista ja treenin aikaista suorituskykyä.

6-8 master's tabua ennen reeniä ja kyllä havaitsin eron siinä, että jaksoin mielestäni vetää vielä lopputreeninkin täysiä, ja muutenkin rauta tuntui kevyemmältä vaikka tulokset bcaa/ilman olikin käytännössä samat. Taidan käydä hakee säkin kun noita nyt taas saa.

Kuinka monta grammaa tota BCAA'ta pitää dieetillä ottaa? Joku kirjoitti että leusiinia pitäisi ainakin saada 4g päivässä? Kuullostaa aika paljolta mun korviin, kun tossa mun BCAA purkissa lukee, että (annos) 4 nappii sisältää:

1100 mg l-leucine
550 mg l-isoleucine
550 mg l-valine

Purkissa neuvotaan ottamaan 2 nappii ennen ja treenin jälkeen. Eli jos haluu 4g leusiinia, pitäisi noita napsii aika runsaasti naamaan. Loppuu purkki nopeesti kesken sitä vauhtia. :) Niin, ja olen ajatellut ottaa aina ennen ja jälkeen treenin / aamuaerobisen.

eli tästä aineesta on kyse ja haluaisin kuulla tästä palautetta. ostin koska sain halvalla (25 euroa) menee pilalle syyskuussa mutta se ehtii loppua jo 10 treenipäivässä.. käyttöohjeistaki ois kiva saaha jotaki tietoa ku se teksti takana oli saksaksi niin en oikein saanu muuta selville ku että ottaa joko treenin jälkeen 5 tablettia tai sitten joku kova treeni ja se oli 3 x 5 tablettia mutta en oo varma onko se että joka päivä vai vain treenipäivinä.. itse veikkaan tuota treenipäiviä ja aattelinki kokeilla silleen että 5 aamulla, 5 treenin jälkeen ja 5 ennen nukkumaanmenoa.

Haaraketjuisista aminohapoista, leusiinista etenkin, on nyt paljon puhetta osaksi Anssin palkkaritutkimuksen ansiosta.

Mikä Anssi on sun suositus BCAAn annostelulle ja ajankohdille treeni- ja lepopäivinä? Leusiinin määrä lienee noista kolmesta olennaisin?

Pakko nostaa ylös ja kysästä jälleen tuosta annostuksesta.

T-nationin sivuilta (mainostavat tuotettaan, joten pitää vähän suodattaa):

Here's what Christian recommends:

5 servings of 5-10 grams per day (i.e. about 4 to 8 Biotest BCAA tablets):

1. Upon waking up (especially if you engage in pre-breakfast cardio).

2. Between breakfast and lunch.

3. Between lunch and supper.

4. Mid-evening.

5. Before going to bed.

"Each serving would ideally be 10 grams; that will give you the best gains by far..."

Eli parhaat tulokset heidän mukaan saisi jos ottaa 5 x 10g päivässä. Tämä annostus on kuitenkin korkea jos vertaa fastin bcaa:n ohjeisiin, jossa kehotetaan ottamaan 2 x (3-5)g päivässä.

Onko kukaan koittanut isoilla annoksilla?

Nehän on kuintenkin vaan haaraketjuisia aminohappoja, joten etköhän voi aika surutta niitä vedellä. Enemmän mua huolettais se rahanmeno mikä niist tulee.

Kuinka monta grammaa tota BCAA'ta pitää dieetillä ottaa? Joku kirjoitti että leusiinia pitäisi ainakin saada 4g päivässä? Kuullostaa aika paljolta mun korviin, kun tossa mun BCAA purkissa lukee, että (annos) 4 nappii sisältää:

1100 mg l-leucine
550 mg l-isoleucine
550 mg l-valine

Purkissa neuvotaan ottamaan 2 nappii ennen ja treenin jälkeen. Eli jos haluu 4g leusiinia, pitäisi noita napsii aika runsaasti naamaan. Loppuu purkki nopeesti kesken sitä vauhtia. :) Niin, ja olen ajatellut ottaa aina ennen ja jälkeen treenin / aamuaerobisen.

Osta sit vaikka pelkkää leusiinia jauheena, tai bcaa-jauhetta.

kokeillaan löytääkö kukaan enää tänne.. viime viestistä on kulunut kohta 4 vuotta ja vieläkin on bcaa:t kauheen kalliita! no päätin niitä silti koittaa, ihan niinkuin ne vähän piristäis ennen treeniä.

Vieläkin huvittavampaa on katsoa tuota threadin aloituksen päiväystä (vajaa 6 vuotta sitten), sillä muistan edelleen kirjoittaneeni tuon aloituspostin. Mihin helvettiin tuollaiset 6 vuotta yhtäkkiä hujahtaa? :D

Itse olen päätynyt käyttämään BioTech Ultimate Amino 137, koska siinä on tosi korkea määrä kaikkia aminohappoja.

Ravintosisältö/100g

Energiaa/360.2kcal/1502kj
Proteiini /81g
Hiilihydraatit /3g
Rasvaa /2g

Aminohappo profiili/100g
Isoleucine 4600mg
Leucine 7100mg
Valin 5100mg
Methionin 1800mg
Lysin 5300mg
Phenylalanin 4200mg
Threonin 4100mg
Tryptophan 1100mg
Histidin 1800mg
Alanine 3800mg
Aspartic acid 8400mg
Cystein 1300mg
Glysine 3200mg
Glutamin acid11700mg
Arginin 4700mg
Prolin 3600mg
Serin 4700mg
Tyrosin 3800mg

Itse olen päätynyt käyttämään BioTech Ultimate Amino 137, koska siinä on tosi korkea määrä kaikkia aminohappoja.

Ravintosisältö/100g

Energiaa/360.2kcal/1502kj
Proteiini /81g
Hiilihydraatit /3g
Rasvaa /2g

Aminohappo profiili/100g
Isoleucine 4600mg
Leucine 7100mg
Valin 5100mg
Methionin 1800mg
Lysin 5300mg
Phenylalanin 4200mg
Threonin 4100mg
Tryptophan 1100mg
Histidin 1800mg
Alanine 3800mg
Aspartic acid 8400mg
Cystein 1300mg
Glysine 3200mg
Glutamin acid11700mg
Arginin 4700mg
Prolin 3600mg
Serin 4700mg
Tyrosin 3800mg

Suosin erillisiä leusiini, glutamiini ja arginiini jauheita. Tota sekotusta joutuu vetelemään tosiaankin ton 100g ennenkun saa kunnon määrät edellämainittuja :)

Back
Ylös Bottom