BB Jussi Forsgren

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mike on hehkuttanut Dave Hilliä oikein urakalla, ja olenkin jo odottanut missä vaiheessa kuvat alkavat olla samaa tasoa. Tässä jo lähennellään sitä nimittäin, hieman pienemmässä mittakaavassa tosin, mutta anyway.
Tosi vangitsevia kuvia!

Elcaco, suunnattomasti kiitoksia. En yritä imitoida Hilliä, mutta olen löytänyt Hillin töitä tutkiskellessa uuden työnkulun, jolla saan teknisesti omaa silmää varsin paljon miellyttäviä kuvia. Taustojen muokkaaminen on vielä työn alla, se vaatii jo kuvatessa erilaisen lähestymistavan valaisussa. Tämän tyylin saavuttaminen on paljon paljon vaikeampaa ja työläämpää kuin simppelit potretit, joita olen aikaisemmin tehnyt. Olen väljentänyt rajauksia kovasti ja käytän paljon myös Sigman 12-24 lasia. Pakko varmaan vaihtaa jossain vaiheessa Sigma Canonin parempaan laajikseen, vaikkakin Sigma on yllättävän hyvä jopa printtikoossa tarkastellessa.

En kauheammin tykänny kahdesta aiemmasta kuvasarjasta (Lindroos & Nyyssölä), molemmissa tosin joku yksittäinen kuva mistä pidin, mutta nyt on kyllä koko sarja todella hienoja kuvia:rock: näitä lisää:worship:

Näissä on kyllä todella kova meininki, sopii tuo paja kuvauspaikaksi kuin nyrkki silmään :rock::rock:
Jussi on kyllä kovassa kunnossa ja uskottava, varsinkin toi etusivun kuva on loistava :5:

Jos jotain kritiikkiä pitäisi antaa, niin mulla kans pisti silmään noi farkut, jos puvustus on mahdollista niin vois välillä olla äijillä muutakin jalassa.

Upeita kuvia jälleen! Mike on selkeesti panostanu nyt näihin kahteen viimisimpään sen yhden negatiivisen palautteen jälkeen. ;) Oot saanu itkuraivari-inspiraation ja tulos on megalomaanisen fantastista. :kissass:

sopivan surrealistinen tunnelma, pointsit siitä. Kuinkas kauan yhen kuvan käsittelyyn menee aikaa?

olen löytänyt Hillin töitä tutkiskellessa uuden työnkulun, jolla saan teknisesti omaa silmää varsin paljon miellyttäviä kuvia.

Kuvaako suomessa joku muu tällä tavalla? Sanoit, että kukaan ei oikein tiedä miten Hill tarkalleen ottaen duunaa kuvansa, mutta onhan tuossa nyt jo ihan selkeästi havaittavissa samaa tyylisuuntaa kuvissa ainakin näin ummikon silmin. Todella siistiä tietokonegrafiikkamaista jälkeä - oletko ajatellut yrittää kaupallistaa tuon tyylistä kuvauspalvelua vähän laajemmassa mittakaavassa?

Heitäpäs hatusta joku hinta esim. hääkuvaussessiolle, joka on kuvattu ja työstetty tuohon tyyliin?

Verrokkina googletuksella 6h hääkuvaukset >900e.

edit:

tässä esimerkki tuon hintaluokan työnjäljestä:

KSAL-0025.jpg

http://www.haakuva.com/H2008/KSAL_Web/slides/KSAL-0025.jpg

Vittu että näyttää nykysin noi Miken napsimat kuvat hyviltä:rock:

Ei sillä että ne ennenkään ois mitään paskoja ollu:D

parhaat kuvat tähän mennessä, vaikka rauta ei kovin kuumaa tainnut ollakaan:)

Kyllä se oli ihan tulikuumaa, mutta tulipahan tuossa todettua, ettei se hohto näy kun kuvataan salamoilla. Tuo oli avonainen sepän paja ja tullessa siellä oli helvetin kylmä. Sitten vain tulet kehiin ja rautaa sinne. Siksi tuossa ämpärikuvassa tulee savua kun se rauta todellakin hehkui, mutta eipä näy kuvissa.

Kuvaako suomessa joku muu tällä tavalla? Sanoit, että kukaan ei oikein tiedä miten Hill tarkalleen ottaen duunaa kuvansa, mutta onhan tuossa nyt jo ihan selkeästi havaittavissa samaa tyylisuuntaa kuvissa ainakin näin ummikon silmin. Todella siistiä tietokonegrafiikkamaista jälkeä - oletko ajatellut yrittää kaupallistaa tuon tyylistä kuvauspalvelua vähän laajemmassa mittakaavassa?

Heitäpäs hatusta joku hinta esim. hääkuvaussessiolle, joka on kuvattu ja työstetty tuohon tyyliin?

Verrokkina googletuksella 6h hääkuvaukset >900e.

edit:

tässä esimerkki tuon hintaluokan työnjäljestä:

KSAL-0025.jpg

http://www.haakuva.com/H2008/KSAL_Web/slides/KSAL-0025.jpg

Olen kieltäytynyt varmaan noin 20:stä hääkuvauksesta, koska en tykkää sitten niin yhtään kuvata häitä.

ps. 900 euroa tommoisista kuvista on kusetusta(tai ei nyt sentään kusetusta, mutta vaikka tuntiliksalla ollaankin, niin voisi tarkentaa edes johonkin kuvassa). Ei millään pahalla, mutta jos haluaa oikeasti kunnolliset hääkuvat, niin maksaa sitten tuplahinnan jollekin mainoskuvaajalle. Mainoskuvaajat käsittelijöineen ovat kovimpia kuvaajia IMO, mielettömiä ideoita ja toteutuksia, mutta toki niissä on budjetitkin sitten isoja.

Jos mun häitä pitäis kuvata, niin siellä se vajaassa tonnissa liikkuisi/päivä. Mieluummin itse kuvaisin vain kirkon ja virallisen hääkuvan ja säästäisin pariskunnan rahoja kertomalla heille, että ostakaa kertakäyttökameroita hääpaikka väärälleen, saavat vieraat ammuskella niillä, kiva sitten katsella mitä filmeille tuli.

Vastaus omien kuvauksien kaupallistamiseen, en ole aktiivisesti tarjonnut itseäni kuvaamaan mihinkään, vaan tykkään ihan mahdottomasti kuvata Pakkotoistolaisille matskua. Olen toki kaikenmoisia projekteja rahasta kuvannut, mutta en siis mitenkään vakituisesti. Ja huomiona vielä, etten minä edes kelpaisi mihinkään kuvaamaan, mulla ei ole valokuvaajakoulutusta. Ja sitten vielä ne taidot, paremmaksi on tultava. Olisi tosin mielenkiintoista nähdä, jos mulle annettais muutama tuhat euroa/kuvaus budjettia, sitten voisi kehitellä vaikka mitä.

On aivan huikean hienot kuvat. Jopa tämmöinen taiteesta mitään ymmärtämätön juntti tykkää. Toi teema on helvetin hyvä ja tuo kuvan laatu!

Kuvat paranee kerta kerralta :rock: Värimaailmat ja taustat on tosi upeita. Mii laik! Ja kuvattavatkin ovat loistavia, eläytyvät kuviin hyvin. Mitäpä tässä muuta vois sanoa? Jatka Mike samaan malliin, oot tehny tosi huippua työtä. Jussi nyt rulettaa muuten vaan :D

Pari viime settiä oli toki hienoja, mutta kyllä tää hakkaa asenteellaan ne 100-0:rock:. Todella tyylikkäitä kuvia ja kunnon asenne mukana.

Nyt tuli taas loistokuvia. Niin keskiajan fiilis, mies ja rauta. (Kyllä ne farkutkin sopii).
On malli niin tykkikunnossa ja tausta tosiaan kuin tietokonepelistä.

Ja vielä tulitte tänne Lempäälään kuvaan, nyt ei oikein osaa odottaa mitä vielä teemoja voisi tulla. Näitä katselee kyllä pidempäänkin...

Back
Ylös Bottom