BB Jarno Virtanen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Taisin ymmärtää väärin, luulin että laitat näitä kuvia esille saadaksesi palautetta. Tai ehkä laitatkin mutta kuulut siihen koulukuntaan joka uskoo, että vain positiivinen palaute auttaa kehittymään vielä paremmaksi ;)
Ymmärsit juu väärin, en en pistä kuvia koskaan arvosteltavaksi, vaan pelkästään visuaaliseksi sisällöntuotoksi Pakkotoistolle + toki muualle tuoden vähän erilaisissa skenaarioissa kisaajia esille.

Mitä salikuviin tulee, niin käsi ylös joka luulee, että kisaajat itse haluaisivat mun kuvauksissa salikuvia, eivät todellakaan halua. Ja noin niinkuin valokuvaajan kannalta, olisin idiootti jos kuvaisin vain salilla jotain posekuvia, siinä ei paljoa kehitystä tulisi.

Sun täytyy varmaan pistää kissankokoisilla kirjaimilla etusivulle että kuvia ei saa arvostella kun niin tuntuu vituttavan..

Näitä keskusteluja selanneena tuntuu vähän huvittavalta kun otat herneen nenään jokaisesta negatiivisesta lauseesta..Ymmärrän kyllä että rakentavia kommentteja on aika harvassa mutta silti.. :)

Näitä keskusteluja selanneena tuntuu vähän huvittavalta kun otat herneen nenään jokaisesta negatiivisesta lauseesta..Ymmärrän kyllä että rakentavia kommentteja on aika harvassa mutta silti.. :)
No sehän on hyvä, jos kuvat ei nappaa, niin saat hupia niihin liitetystä keskustelusta. Jos keskustelua ei kuvista avata ollenkaan, niin silloin en halua minkäänlaista arvostelua. Mutta niinkauan kuin sille avataan keskustelu, niin siitä vain porukalla arvostelemaan, ei se kuitenkaan meinaa, että minä jotenkin muuttaisin kuvia jälkeenpäin tai pitäisin mitenkään kehittävänä palautetta.

Tähän väliin on varmaan hyvä paljastaa, että se sama viiden pennin valoefekti on Japen takana, koko taivas on vaihdettu lopullisessa kuvassa, eikä vaihdetussa taivaassa ole aurinkoa. Jengi lienee nyt ihan vitun äimänä!

oon kyl aika äimänä. japen takan oleva aurinko näytti ainaki kymmenen pennin auringolta. niin ne silmät vaan voi pettää.

Ei tässä nyt loukkaannu, vaan enemmän vain vituttelee kun näissä on mun oma kädenjälki aina. Visiot tulevat aina päähän ja ne muuttuu snadisti aina matkan varrella olosuhteiden mukaan, mutta pyrin tekemään alkuperäisen päässäni näkemäni idean semmoisenaan, en voi ajatella mitä joku muu haluaisi nähdä. Se on aina puhtaampi ja rehellisempi kuva kun se on täysin mun päästä kehitetty.

Joojoojoo. Ei kyse ollut siitä, että sun visioihin haluttas kajota. Toi valoefekti on vaan niin eri planeetalta muun kuvan kanssa. Heitä kuvas galleriaan äläkä avaa keskustelua, jos kommentit alkaa itkettämään.

No Nyyssis lohduttaa.:itku:

Tehdään mieluummin niin, että annan Jape Virtasen puhelinnumeron ja jokainen käy tekemässä oman versionsa. Suurimmalla osalla ei ole edes photoshoppia, joten ei viitsi antaa paintilla raiskattavaksi kuvia. Ja suurin osa ei olisi edes älynnyt tuota aurinkoa, ellei Basso olisi katsonut tarpeelliseksi kolmen viestin verran siitä toitottaa, vaikka sanoin aika selkeästi, ettei vittuakaan kiinnosta jälkeenpäin kuunnella jotain parantelua.

Pyydän vielä anteeksi, toimin täysin hyvin ajatuksin ja yllätyin vain siitä kun vastaanotto oli näin aggressiivinen kun en ollut tietoinen kannastasi palautteeseen. Sanoit tosiaan selvästi ettei sinua kiinnosta joten pysyn tästedes vaiti ja tyydyn maalailemaan omia kuvia. Voitaisiinko jo unohtaa koko episodi, sillä minuakin harmittaa että tästä tuli tälläinen numero. :(

Right. Mäkin pidän sitten naamani kiinni jatkossa näissä kuvatopikeissa. Mielestäni selkääntaputteluviesteistä ei ole hyötyä, itse en ainakaan saa sellaisesta mitään irti. Jos kuvassa on mielestäni parannettavaa, niin toki annan palautetta. Jos et halua kuin positiivista palautetta, niin ei väkisin. Ehkä sen voisi mainita aloitusviestissä.

Oma asenteeni on, että aina voi parantaa. Siksi otan kyllä kritiikin ihan tosissani vastaan kaikesta. Toki pitää filtteri olla päällä, mutta takajaloilleen nouseminen on turhaa. En oletakaan, että kukaan valmista työtään tai päävisiotaan kommentin vuoksi muuttaa, ei pidäkään. Palaute kannattaa kuitenkin pitää mielessä, niin siitä on hyötyä myöhemmissä töissä.

Ei sinulle kukaan vittuile, turha ottaa sellaista asennetta. Ei maailma ole sinua vastaan, jos jengi ei diggaa yhdestä auringosta. Vaikeahan se on tehdä mitään, jos pitää jokaista vittuilijana, joka ei anna ainoastaan positiivista kommenttia.

Joidenkin on varmaan kovin vaikea hyväksyä ja käsittää, että mua nyt vain ei yksinkertaisesti kiinnosta jonkun mielipide miten kuva voisi olla parempi. Saa sen silti tänne kirjoittaa, mutta saan minäkin vastaa niihin. 9 viestin verran kuitenkin saman auringon hokeminen alkaa olemaan jo aika väsynyttä.

Ja mitä tulee kehittymiseen kuvaajana, niin en ole vittuakaan välittänyt ikinä muiden kommenteista, enkä tule välittämään. Jengi aina luulee, että negatiivinen oma mielipide jotenkin mystisesti kehittää kuvaajaa, voi se jotain kehittää, mutta mun kehitystä ei ole jarruttanut yhtään se, etten koskaan muiden mielipiteistä välitä, päin vastoin, omaa juttua vedän ja homma rullaa kokoajan paremmin. Joku toinen kuvaaja voi muuttaa kuvaamistaan jokaikisen kommentin mukaan ja pyrkiä miellyttämään kaikkia, minä en.

Joten jatkossa, niin kauan kuin tänne avataan kuvista keskustelu, niin niistä saa heittää mitä tahansa kommenttia, vaikka haukkua läpipaskaksi, mutta turha sitten itkeä jos vastaan. Näin on aina ollut ja tulee olemaan niin kauan kuin keskustelu sallitaan.

Eihän toi valo mitenkään tekisi kuvasta vakuuttavampa kun kuitenkin tossa kuvassa missä näkyy parrasvalot niin valo tulee suoraan hiusrajaan, se on hyvä lisäys, että katsoja ei jää tuijottamaan mistä hitosta toi valo tulee tohon hiusrajaan.

Salikuvista hieman kommenttia. Tässä ensi kuussa ulkomailta Suomeen lentävä vartavasten kuvattavakseni haluavan kommentti minkälaisia kuvia haluaa.

I have looked on your site and thats just what i want, no gym shoots just play around with cloths, gear and places.

Salikuvissa ei enää mielestäni ole mitään annettavaa, niitä on pallo väärällään. Tyylini takia ulkomaiset kisaajatkin haluavat kuvattavaksi, joka on mulle parasta kiitosta sen lisäksi, jos fanit täällä pitävät kuvista.

Salikuvia tulee harvakseltaan mun tekeminä, ei niitä kokonaan pois jätetä. Mutta se on varmaa, että jos olisin kuunnellut kaikkia ja kuvannut vain salikuvia, niin en olisi valokuvaajana kehittynyt tähän pisteeseen jossa nyt olen. Olisin vain yksi kuvaaja muiden joukossa, jonka kuvat olisivat samaa massaa mitä kaikki genren muut kuvat.

Ja mitä tulee kehittymiseen kuvaajana, niin en ole vittuakaan välittänyt ikinä muiden kommenteista, enkä tule välittämään. Jengi aina luulee, että negatiivinen oma mielipide jotenkin mystisesti kehittää kuvaajaa, voi se jotain kehittää, mutta mun kehitystä ei ole jarruttanut yhtään se, etten koskaan muiden mielipiteistä välitä, päin vastoin, omaa juttua vedän ja homma rullaa kokoajan paremmin. Joku toinen kuvaaja voi muuttaa kuvaamistaan jokaikisen kommentin mukaan ja pyrkiä miellyttämään kaikkia, minä en.

Valokuvauksessa kritiikin merkitys kieltämättä on pieni. Mutta jos laajemmin mietitään kritiikin parantavaa vaikutusta niin esim. piirtämisessä ja maalauksessa se on tärkeää taitelijan kehityksen kannalta. Taiteilija ei usein itse huomaa virheitään ja siksi tarvitaan joku huomauttamaan näistä virheistä, tämän jälkeen taiteilija osaa kiinnittää niihin itsekin huomiota ja näin hänen taitonsa paranevat. Ei se mitään sen kummempaa mystiikkaa ole.

Näillä virheillä tarkoitan epäkohtia kuvassa jotka eivät käy yhteen tosimaailman realiteettien kanssa. Eli siis sellaisia asioita joilla ei ole mitään tekemistä vision, näkemysten tai mielipiteiden kanssa. Tälläisiä virheitä ei valokuvauksessa voi oikein tehdä koska kamera tallentaa todellisuuden. Mutta esimerkiksi jos maalaisin keskipäivän auringon iltahämärään niin se painisi fysiikan lakeja vastaan, ja joku voisi kritisoida siitä aiheellisesti. Mutta jos sanoisin että tämä kuva sijoittuu vuoteen 3000 milloin pöly on peittänyt ilmakehän mikä aiheuttaa taivaan tummenemisen niin silloin siitä ei enää voisi kritisoida, koska se käy järkeen. Aika jännä juttu.

Yritän vain sanoa sitä että kritiikki ei ole aina mielipide, joskus se on myös oikeasti hyödyllistä, sellaista mistä taiteilija voi oikeasti ottaa oppia. Valokuvauksessa vaan harvemmin. Mielipiteillä niin kuvaaja kuin maalarikin voi heittää vesilintua, siitä ollaan kumpikin samaa mieltä. :rock:

Edelleen, kuvassa ei ole realistinen valo muutenkaan. Tai on, jos mietitään, että tuossa takana yläviistossa on vaikka katulamppu.

Virhe on täysin eri asia, kuin valinta. Saan tuon auringon mihin vain haluan, saan sen pois, saan taivaalle kuun, saan Japen pois, saan tilalle hirven, saan hirven pois, saan tilalle tyhjän maiseman. Saan tehtyä mitä haluan ja nyt tehty kuva on oma kuvani, siinä ei ole virheitä omassa visiossani. Elokuvissa on usein myös ihan päättömiä valaistuksia, esim kun jengi nukkuu sängyssä, valo muuttuu todella erikoisesti kun valot sammutetaan. Ei sekään ole virhe, vaan se on ohjaajan näkemys siitä skenestä.

Nytkään en oppinut mitään tästä auringosta, laitan sen samaan paikkaan jos teen vastaavanlaisen kuvan jos visioni sellainen on.

Aikaisemmin kukaan ei ole valittanut valaistuksesta, vaikka se ei todellakaan ole realistinen monessakaan mun kuvassa. Haluan tuoda kuvaan epärealistisuutta, jo ihan kuvankäsittelyssäkin, kuten varmaan moni on jo huomannutkin.

Ensi kuussa tullee mitä ilmeisimmin kuvasarja, jossa on tietokoneella tehdyt taustat. Pieni kokeiluproggis osaavan rendaajan kanssa skenaariosta, jota ei vain voi ilman rendauksia tehdä.

Toivottavasti nyt kuitenkaan ei tule tavaksi tämä "opettaminen", koska en kuvia siksi tänne laita, että jokainen tavallinen jantteri pääsisi opettamaan isäänsä nussimaan. Mutta useasta kuvasta koostettuja kuvia tulee näkymään jatkossa enemmän, niissä on enemmän haastetta ja se kiinnostaa itseäni. Niissä voi myös tehdä jotain, mitä ei yhdellä kuvalla voi.

Kuvia tulee jatkossakin, se on satavarmaa ja aina pyrin parempaan, niitä saa haukkua, niitä saa kehua, mutta jos kuvien julkaisuissa muutama nimimerkki alkaa vetämään ketjuja tahallisesti kuraan hakemalla kuvista vain virheitä ja siitä tehdään itseisarvo, niin silloin pistän vähän järjestykseen keskustelua.

Daniel Hillin kuvat.

No joo, onhan noi 'uniikkeja', mut wtf!?! Noi kuvat vaan ei yksinkertasesti toimi, imo.

Videot on nyt tollasta sisäpiirimukahauskaa..

Mut kuvat - Mitä vittuu!? Mikä noiden pointti on? Koko setissä yks mielenkiintonen/onnistunut kuva , imo.

Voisitko Mike yrittää avata noita kuvia. Miks ne on noin mitään sanomattomia? Joo, jykevä reisi - jykevä tolppa. Jep-jep, reeni kuvia perkele! Mis o verisuonet!?!?

Ei sillä, onpa 0200052 jopa tykännyt joistain kuvista. Jankuttaminen samassa ketjussa samasta asiasta kuitenkin haiskahtaa vähän tarkoitushakuiselta provolta.

Tosiaan, tietoinen valinta on oma asiansa. Se taas muuttaa asioita eri suuntaan. :)

Mutta joo, en nyt halunnut enää puhua varsinaisesti tästä kuvasta vaikka aurinkoesimerkkiä käytinkin vaan valottaa sitä ajatusta miksi kritiikkiä yleensä annetaan ja voiko se olla hyödyllistä. Rauhaa. :piis:

Yleensä joo, mutta välttämättä ei. Yleisesti varmaan kuvaajat muuttavat kuvauksiaan, esimerkiksi tässä. Seuraavalla kerralla he miettisivät päänsä puhki, mihin se aurinko pitäisi laittaa, että se varmasti kelpaa kaikille. Minä pistän seuraavalla kerralla auringon taas sinne, jonne sen näen omassa päässäni, en todellakaan kelaa, onko se nyt kaikkien mielestä oikeassa paikassa. Kuten sanottu, jos pitäisi kaikkia miellyttää, niin voisi lopettaa kuvaamisen.

Nytkään en oppinut mitään tästä auringosta, laitan sen samaan paikkaan jos teen vastaavanlaisen kuvan jos visioni sellainen on.

Aikaisemmin kukaan ei ole valittanut valaistuksesta, vaikka se ei todellakaan ole realistinen monessakaan mun kuvassa. Haluan tuoda kuvaan epärealistisuutta, jo ihan kuvankäsittelyssäkin, kuten varmaan moni on jo huomannutkin.

Itseä ei kuvassa häirinnyt niinkään epärealistisuus (auringon paikan tai valon tms.) vaan kuvankäsittelyn huono taso. Se näyttää vähän heikolta muuhun kuvan tasoon nähden. Itselläni pisti silmään etenkin tuo auringon valon uloin rinkula, josta tulee todellakin mieleen markan photoshopit :)

En siis ota kantaa itse ideaan tai visioon mitä tuossa yrität toteuttaa vaan tapaan jolla se on tehty. Sen voisi tehdä paremminkin ja ehkä seuraava juttu mihin kannattaa illalla tunteja käyttää on photarin kanssa leikkiminen, jos tyylisi tulee olemaan sellainen, että se vaatii paljon jälkikäsittelyä.

Mites Mike noissa lehdissä mihin kuvaat, suunnitteletteko lehden tekijöiden kanssa kuvat kimpassa? Kuvaisitko kokonaan kuvan uudestaan jos kuvan tilaaja niin vaatisi?

Mites Mike noissa lehdissä mihin kuvaat, suunnitteletteko lehden tekijöiden kanssa kuvat kimpassa? Kuvaisitko kokonaan kuvan uudestaan jos kuvan tilaaja niin vaatisi?
Ideat rakennetaan Fightsportissa yhdessä päätoimittajan kanssa, minä sitten viilaan teknisesti ne kohdalleen ja kehitän mausteita. ProBodyssä vastaan täysin vapaasti ideoinnista ja toteutuksesta. Tatuoinnissa vastaan kuvankäsittelystä sekä muutamien kuvien toteuttamisesta, liikekuvat menevät samalla kaavalla kaikki.

Back
Ylös Bottom