BB Jarno Virtanen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tosi hieno kuva taas kerran. :) Mutta jos jotain pitäisi kritisoida niin minäkin olisin jättänyt valoefektin kokonaan pois sillä aurinko on jo huoltsikan takana alkup. kuvassa ja nyt näyttää vähän siltä että taivaalla olisi kaksi aurinkoa kun toinen pilkistää oikealla pilven takaa. Pilvien valaistus olisi täysin erilainen jos aurinko olisi vasemmassa yläkulmassa. Ks. tämä.

Pikkujuttu sinänsä, eipä tuotakaan varmaan useimmat huomaa.

Vain pilvet heijastavat valoa, joten jos ei ole pilviä, niin ei voi auringonvalo heijastua ja kuvan keskiosassa on pilviä. Valokuvissa ei aina ole tai ei useastikaan kovin realistista valaistusta jos keinovaloilla tehdään kuvaa. Mistä esim tässä kuvassa japen varjopuolella voisi olla valoa kun aurinko on toisessa suunnassa?

ei helvetti on kyllä nykyään hyvät naurut saanut näitä uusia kuvia lueskellessa kun porukalta tulee niin tietäviä neuvoja:D

Vain pilvet heijastavat valoa, joten jos ei ole pilviä, niin ei voi auringonvalo heijastua ja kuvan keskiosassa on pilviä. Valokuvissa ei aina ole tai ei useastikaan kovin realistista valaistusta jos keinovaloilla tehdään kuvaa. Mistä esim tässä kuvassa japen varjopuolella voisi olla valoa kun aurinko on toisessa suunnassa?

Juu, toki kyllä ymmärrän että valaistus ei ole aina realistinen valoja käytettäessä, ja tämä korostuu sinun tyylisi kanssa mikä on kieltämättä toimiva ja helvetin siisti. Tässä kuvassa minun mielestäni vain olisi ollut toimivampi ratkaisu jättää aurinko omalle paikalleen huoltsikan taakse että taustan valaistus olisi realistinen vaikka etualan ei olisikaan, ja silmä hakisi myös kirkkaan auringon sijasta kuvan kohteeseen eli mieheen. Tein tuossa nopean paintoverin kuvastamaan ajatuksiani: http://img390.imageshack.us/img390/8715/paintoverrz8.jpg

Mutta ei todellakaan mitään muuta sanottavaa. Iso käsi. :thumbs:

ei helvetti on kyllä nykyään hyvät naurut saanut näitä uusia kuvia lueskellessa kun porukalta tulee niin tietäviä neuvoja:D

Hyvä jos naurattaa, mutta minä ainakin taiteilijaihmisenä haluan kuulla kuvistani kritiikkiä ja oletan että Mikekin sitä kuuntelee ellei sitten kyseessä ole Jore Puusan kaltaiset tapaukset jotka puhuvat paljon mutta eivät varsinaisesti sano mitään. :arvi:

Ei mua kyllä kauheasti kiinnosta kuunnella jälkeenpäin neuvoja. Ei niillä ole mitään funktiota. En edes tajua koko ideaa, että valmista kuvaa ruoditaan miten se olisi parempi. Toisen mielestä pitäisi olla kuu ja toisen mielestä aurinko. Kolmas haluaa jalat näkyviin ja neljäs pitää tästä rajauksesta. Alussa kun kuvailin, en saanut mitään parannusehdotuksia, mitä enemmän kehityn ja mitä vaativampia kuvia teen, sitä enemmän niissä näyttää olevan korjattavaa. Enemmän vain vittuunnun kun teen oman visioni näköisen kuvan ja sitten valmista kuvaa joku menee ronkkimaan ja tuunailemaan oman visionsa näköiseksi. Tehkää mieluummin omia kuvia ja tuokaa esille omia näkemyksiänne tilanteista ja ihmisistä.

Tämä sama juttu käydään läpitte jo ties monettako kertaa ja taas kohta joku tulee sanomaan, etten kestä kritiikkiä. Mielipiteet eivät ole kritiikkiä ja mielipiteitä on niin monta, etten koskaan ala kuviani tekemään niiden perusteella. Tulisiko siitä edes valmista jos nyt muuttaisin kuvaa ja tekisin sen toisin? Sitten joku sanoisi, että alkuperäinen oli parempi. Sitten jos reverttaan sen takaisin, niin toinen sanoo, että muutettu oli parempi.

Ihan sama mulle, mutta noin niinkuin triviana, mua ei joo kauheammin kehitä tai vie eteenpäin jälkeenpäin kuvan parantelu omien visioiden mukaan, enemmän otan mielipiteitä ja näkökulmia vastaan kuvatessa mukana olevilta ihmisiltä. Silloin kuvaan voi vaikuttaa ja siitä jää hyvä fiilis kun joku oivaltaa jonkun nasevan jutun kuvaan. Jälkeenpäin se on aika turhaa.

Ei mua kyllä kauheasti kiinnosta kuunnella jälkeenpäin neuvoja. Ei niillä ole mitään funktiota. En edes tajua koko ideaa, että valmista kuvaa ruoditaan miten se olisi parempi. Toisen mielestä pitäisi olla kuu ja toisen mielestä aurinko. Kolmas haluaa jalat näkyviin ja neljäs pitää tästä rajauksesta. Alussa kun kuvailin, en saanut mitään parannusehdotuksia, mitä enemmän kehityn ja mitä vaativampia kuvia teen, sitä enemmän niissä näyttää olevan korjattavaa. Enemmän vain vittuunnun kun teen oman visioni näköisen kuvan ja sitten valmista kuvaa joku menee ronkkimaan ja tuunailemaan oman visionsa näköiseksi. Tehkää mieluummin omia kuvia ja tuokaa esille omia näkemyksiänne tilanteista ja ihmisistä.

Tämä sama juttu käydään läpitte jo ties monettako kertaa ja taas kohta joku tulee sanomaan, etten kestä kritiikkiä. Mielipiteet eivät ole kritiikkiä ja mielipiteitä on niin monta, etten koskaan ala kuviani tekemään niiden perusteella. Tulisiko siitä edes valmista jos nyt muuttaisin kuvaa ja tekisin sen toisin? Sitten joku sanoisi, että alkuperäinen oli parempi. Sitten jos reverttaan sen takaisin, niin toinen sanoo, että muutettu oli parempi.

Ihan sama mulle, mutta noin niinkuin triviana, mua ei joo kauheammin kehitä tai vie eteenpäin jälkeenpäin kuvan parantelu omien visioiden mukaan, enemmän otan mielipiteitä ja näkökulmia vastaan kuvatessa mukana olevilta ihmisiltä. Silloin kuvaan voi vaikuttaa ja siitä jää hyvä fiilis kun joku oivaltaa jonkun nasevan jutun kuvaan.

Pyydän anteeksi, ei ollut todellakaan tarkoitus loukata kuten ilmeisesti onnistuin tekemään. En myöskään tarkoittanut että kuvaa pitäisi enää muuttaa kun se kerran on valmis, vaan että tälläisiin asioihin voisi kiinnittää huomiota sitten tulevissa kuvissa. Se on yleensä se idea valmiin kuvan ruotimisessa vaikka se onkin turhaa kyseisen kuvan kannalta.

Ymmärrän kyllä pointtisi. Ennemmin minäkin olisin mukana kuvauksissa apulaisena kuin jälkiviisastelemassa netissä jos se vain olisi mahdollista. Ei jooko ajatella pahalla, sori vielä että menin sorkkimaan kuvaasi. :)

Ei tässä nyt loukkaannu, vaan enemmän vain vituttelee kun näissä on mun oma kädenjälki aina. Visiot tulevat aina päähän ja ne muuttuu snadisti aina matkan varrella olosuhteiden mukaan, mutta pyrin tekemään alkuperäisen päässäni näkemäni idean semmoisenaan, en voi ajatella mitä joku muu haluaisi nähdä. Se on aina puhtaampi ja rehellisempi kuva kun se on täysin mun päästä kehitetty.

nätti!

Mut taivas ois vakuuttavampi ilman tota vasemman yläkulmän valooo..

joo oon kyllä samaamieltä, tuo yläkulma valo kusee, se ku ois pois niin aiaiai! :)

e. en lukenut kun 1 sivun kommentit joten jos tästä on puhuttu niin gj =)

Ei tässä nyt loukkaannu, vaan enemmän vain vituttelee kun näissä on mun oma kädenjälki aina. Visiot tulevat aina päähän ja ne muuttuu snadisti aina matkan varrella olosuhteiden mukaan, mutta pyrin tekemään alkuperäisen päässäni näkemäni idean semmoisenaan, en voi ajatella mitä joku muu haluaisi nähdä. Se on aina puhtaampi ja rehellisempi kuva kun se on täysin mun päästä kehitetty.

Tottakai, ja näinhän sen pitääkin mennä. Muiden mielipiteiden ei pidä mennä taiteilijan omien visioiden edelle, ikinä.

Tiedän vain että arvostat kovasti kuvankäsittelyä ja tekniikkaa, ja tekniikastahan tässä vain olikin kyse. Ehdotin ensin että auringon olisi jättänyt paikalleen kuten alkuperäisessä kuvassa oli mutta sen sijaan että visioon olisi kajottu ja haluttu asettelu olisi romutettu niin olisi voitu myös hioa "tekoaurinko" vielä hienommaksi. Kysyit varsin niukkasanaiselta 0200052:lta miten se olisi onnistunut. Ei siinä olisi oikeastaan olisi kovin paljoa tarvinut tehdä, ilta-aurinko vain on paljon alempana ja keltaisempi. Kun aurinko on noin ylhäällä niin taivashan olisi täysin kirkas.

Mutta ilmaisit jo varsin selvästi että jälkiviisastelu ottaa sinua päähän, joten en nyt nillitä tämän enempää. Jatka hyvää työtä, mä tulen seuraamaan sun projekteja aina innolla. :)

Kuva on aivan helvetin siisti.

Toi feikkiaurinko on vähän huono kun varjot ei oikein täsmää sen paikan kanssa. Se pois niin avot, ei fox mulderkaan huomaisi feikiksi.

Tehdäänkö oma ketju tälle auringolle? Vai kiskastaanko etusivun uutinen, musta tuntuu, ettei tämä ole vielä ihan selvä?

Imo, hyvin onnistunut yhdistäminen vaikka aurinko näyttääkin vähän epäilyttävältä

Mut taivas ois vakuuttavampi ilman tota vasemman yläkulmän valooo..

Niin tai ilman tota 5:n pennin valoefektiä

Mutta jos jotain pitäisi kritisoida niin minäkin olisin jättänyt valoefektin kokonaan pois

Tässä kuvassa minun mielestäni vain olisi ollut toimivampi ratkaisu jättää aurinko omalle paikalleen

joo oon kyllä samaamieltä, tuo yläkulma valo kusee

haluttu asettelu olisi romutettu niin olisi voitu myös hioa "tekoaurinko" vielä hienommaksi.

Toi feikkiaurinko on vähän huono kun varjot ei oikein täsmää sen paikan kanssa.

feikkiaurinko tosiaan tuo vähän semmosta viiden pennin tuntua tuohon kuvaan.

Näytä toki miten se paremmin tehdään.

Hieno kuva, ja hyvin käytetty tekniikkaa hyväksi. Kannattaisiko muuten heittää jostain kuvastasi, kuten esimerkiksi tästä raw-kuvat (tai mitkä lieneekään, itse en valokuvauksesta tiedä mitään, mutta kuitenkin ne kuvat josta muokkaat lopullisen version) semmoisenaan jakoon, niin nähtäisiin mihin pakkotoiston valokuvaajat kuvanmuokkauksessa pystyvät. Heitä esimerkiksi mistä tahansa itse valitsemastasi kuvastasi ennen ja jälkeen versiot, ja laita samasta kuvasta ns. puhdas raw-versio jakoon, niin katsotaan millaisiin muokkauksiin täällä pystytään. Tällä tavalla saataisiin mielestäni mahdollisesti vastaus näihin lukuisiin parannusehdotuksiin, kun kaikilla olisi sama pohja vapaasti muunneltavana, sillä juuri tätä kuvankäsittelyähän nämä kuviasi koskevat parannusehdotukset käsittelevät.

Hieno kuva, ja hyvin käytetty tekniikkaa hyväksi. Kannattaisiko muuten heittää jostain kuvastasi, kuten esimerkiksi tästä raw-kuvat (tai mitkä lieneekään, itse en valokuvauksesta tiedä mitään, mutta kuitenkin ne kuvat josta muokkaat lopullisen version) semmoisenaan jakoon, niin nähtäisiin mihin pakkotoiston valokuvaajat kuvanmuokkauksessa pystyvät. Heitä esimerkiksi mistä tahansa itse valitsemastasi kuvastasi ennen ja jälkeen versiot, ja laita samasta kuvasta ns. puhdas raw-versio jakoon, niin katsotaan millaisiin muokkauksiin täällä pystytään. Tällä tavalla saataisiin mielestäni mahdollisesti vastaus näihin lukuisiin parannusehdotuksiin, kun kaikilla olisi sama pohja vapaasti muunneltavana, sillä juuri tätä kuvankäsittelyähän nämä kuviasi koskevat parannusehdotukset käsittelevät.
Tehdään mieluummin niin, että annan Jape Virtasen puhelinnumeron ja jokainen käy tekemässä oman versionsa. Suurimmalla osalla ei ole edes photoshoppia, joten ei viitsi antaa paintilla raiskattavaksi kuvia. Ja suurin osa ei olisi edes älynnyt tuota aurinkoa, ellei Basso olisi katsonut tarpeelliseksi kolmen viestin verran siitä toitottaa, vaikka sanoin aika selkeästi, ettei vittuakaan kiinnosta jälkeenpäin kuunnella jotain parantelua.

Tähän väliin on varmaan hyvä paljastaa, että se sama viiden pennin valoefekti on Japen takana, koko taivas on vaihdettu lopullisessa kuvassa, eikä vaihdetussa taivaassa ole aurinkoa. Jengi lienee nyt ihan vitun äimänä!

Nyt kun tämä tiedetään, niin jauhetaas pari sivua siitä. Oikeesti tämä on naurettavaa, joten eiköhän se olisi parempi olla kaikki vain tyytyväisiä, että ylipäätänsä tuutista tulee kuvaa, ne kun ei maksa mitään katsoa eikä niitä pakkokaan ole katsoa. 9 viestin verran saman auringon hokeminen alkaa lopussa kuulostamaan jo ihan puhtaalta vittuilulta.

Tähän väliin on varmaan hyvä paljastaa, että se sama viiden pennin valoefekti on Japen takana, koko taivas on vaihdettu lopullisessa kuvassa, eikä vaihdetussa taivaassa ole aurinkoa. Jengi lienee nyt ihan vitun äimänä!

Nyt kun tämä tiedetään, niin jauhetaas pari sivua siitä. Oikeesti tämä on naurettavaa, joten eiköhän se olisi parempi olla kaikki vain tyytyväisiä, että ylipäätänsä tuutista tulee kuvaa, ne kun ei maksa mitään katsoa eikä niitä pakkokaan ole katsoa. 9 viestin verran saman auringon hokeminen alkaa lopussa kuulostamaan jo ihan puhtaalta vittuilulta.

Taisin ymmärtää väärin, luulin että laitat näitä kuvia esille saadaksesi palautetta. Tai ehkä laitatkin mutta kuulut siihen koulukuntaan joka uskoo, että vain positiivinen palaute auttaa kehittymään vielä paremmaksi ;)

Ja jos tolla asenteella mennään niin voin sanoa, ettei itseä kiinnosta tällaiset kuvat ollenkaan. Treeni ja posekuvia kiitos...

Back
Ylös Bottom