BB Janne Käyhty

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

Mike

ATG
Pakkotoisto
Haastattelu: Janne Käyhty 23.9.2005

Käyttäjien esittämiä kysymyksiä Jannelle.

1. Olet kilpaillut suhteellisen harvoin SM-kilpailuissa. Miksi näin?

- Pitää paikkansa, viimeksi vuonna 1999. Olin kyllä lähdössä -97 ja -03 mutta erinäiset esteet sotkivat suunnitelmat. En ole viitsinyt kiivetä lauteille, jos en ole kehittynyt selkeästi edelliskerrasta, siinä kai suurin syy. Muutamat loukkaantumiset ja operaatiot ovat välillä vieneet kehitystä taakse päin.
Pitää toivoa, että tänä syksynä jää kipinä päälle kilpailla vähän tiheämmin. Faktahan on se, että jos haluat viedä kehitystä eteenpäin, niin kannattaa kilpailla joka vuosi.

2. Miksi päätit alkaa kilpailemaan kehonrakennuksessa?

- Seurasin läheltä hyvän ystäväni ja treenikaverini Samuli Koutajoen valmistautumista muutamiin nuorten SM -kilpailuihin. Vuonna -95 Tapani Valkonen sai sitten minutkin innostettua lavalle. Hän sanoi, että jos kerran mahdun vielä nuoriin, niin olisi tyhmää olla lähtemättä. Lisäsi vielä, että jos en lähde, niin hän kutsuu minua aina dorkaksi, kun näemme. Eihän se ole kivaa olla dorka, joten siitä alkoi ensimmäinen valmistautumiseni kilpailuihin ja sillä tiellä ollaan.

3. Miten olet pitkänä miehenä saanut parhaiten jalkoihisi massaa? Onko sinulla suosikkiliikkeitä tai erityisiä jippoja reisille, ja vältteletkö vastaavasti joitain tiettyjä jalkaliikkeitä?

- Niinpä niin, ja minulla se tuntuu olevan vielä erityisen vaikeaa. Pyrin tekemään kaikkia liikkeitä mahdollisimman monipuolisesti keskiraskailla painoilla. Toistot pyörivät vähintään kympin kieppeillä. Paikat eivät ikävä kyllä kestä samanlaista revittelyä, kuin nuorempana. Hach -kyykky on ehkä feivoritti.

4. Mitkä ovat kehosi heikoinpia lihasryhmiä/mitkä vahvuuksia.

- Pohkeisiin ja reisiin saisi tulla massaa lisää, samoin ojentajiin. Hauikset, selkä ja olkapäät puolestaan vastaavat treeneihin hieman paremmin.

5. Onko sinulla joku tietynlainen treenifilosofia?

- Pitää ehdottomasti kuunnella omaa kroppaa. Jos jotain paikkaa kolottaa, niin vaihda liikettä, tai jätä sen lihasryhmän treenaaminen hetkeksi kokonaan. Uskokaa pois, pitemmän päälle se kannattaa. Olen aina treenannut suht puhtaasti, mutta silti en ole välttynyt leikkauksilta. Järjen käyttö ehdottomasti sallittua!

6. Kuinka noin vastuullinen työ onnistuu dieetin loppuvaiheessa vähillä hiilareilla?

- Kalorini eivät mene alle 3200 KCAL muulloin, kuin tyhjennyksessä, joten kyllä niillä jaksaa. Tämä dieetti on ollut niin helppo, että oikein hävettää. Teen mielelläni työtä melkein kisoihin asti, en tosiaankaan tuhlaa lomiani kisoihin valmistautumiseen. Viimeisellä viikolla on vielä työmatka Maarianhaminaan ti- ke. Torstain ja perjantain maltan jo pyhittää kokonaan valmistautumiselle.
Väittäisin, että asenteellakin on paljon tekemistä dieetin helppouden/vaikeuden kanssa. Tosin useamman dieetin kokemuskin tuo varmuutta sen läpi viemiseen.

7. Mikä on treenijakosi ja monta treenikertaa tulee viikossa.

- Treenaan yleisimmin jaotuksella rinta/pohkeet, selkä/vatsa, reidet, hauis/ojentaja ja viimeisenä olkapäät/epäkkäät. Pari treeniä ja yksi lepo, riippuu myös duuneista, koska teen kolmivuorotyötä. Pohkeita treenailen 1-2 kertaa kierron aikana. Massakaudella saatan yhdistää rinta ja olkapää treenit ja ottaa epäkkäät selän kanssa. Näin olen edennyt jo monta vuotta. Saattaa olla, että kokeilen jossain vaiheessa tehdä taka- ja etureidet eri päivinä. Mutta kipeitä/arkoja lihasryhmiä en treenaa koskaan ennen täydellistä palautumista.

8. Mitä mieltä olet kehonrakennuksen suuntauksesta ammattilaisissa. Eli onko sinusta hyvä, että mitä isompi sitä parempi?

- Huh huh, pistit pahan. Totta kai isompi on aina näyttävämpi, mutta koon hankinta ei saa tapahtua estetiikan kustannuksella. Klassiset kehon linjat pitää pyrkiä säilyttämään.

9. Missä näet itsesi kymmenen vuoden kuluttua?

- Ja toinen kiperä heti perään. Kurkataanpa kristallipalloon... Näköjään jatkan samassa työssäni lennonjohtajana, eikä harrastuskaan ole vaihtunut. Eli aika stabiililta näyttää. Ei minulla älyttömän suuria haaveita ole tulevaisuuden suhteen, asiat ovat yleisesti ottaen nyt ihan kivasti. Terveenä vaan kun pysyisi, niin loppu on aika paljon itsestä kiinni.

10. Oletko koskaan kokeillut voimanostoa? Isot miehet liikuttaa isoja rautoja, päteekö sama sinuun?

- Olen käynyt läpi yhdet voimanostokisat vuonna -91, eli taisin olla silloin 19vee. Tuloksina oli kyykky n.200kg penkki 135kg ja veto 200kg. Penkkikisoja olen kiertänyt muutamat, viimeisin tosin vuonna -96 jolloin tulos oli 195kg tai 200kg, jompikumpi. Sarjapainot penkissä ovat olleet 6-8 toistoa 170kg, eli uskoisin ykkösen olleen silloin n.+210kg. Voimamieskisoja tuli junnuna kierrettyä ahkerasti joka kesä. Pienempiä kisoja tosin, mutta välillä tuli otettua erää Aholan Joken, Osalan Oskun ja Kinnusen Ilkan kanssa. Taitaa olla plakkarissa Kouvolan- Valkealan- ja Lahden vahvimman tittelit. Nykyisin jotuu pitämään painomäärät kontrollissa, että paikat kestäisivät paremmin ehjinä. Pitempää sarjaa ja lyhyempää palautumista. Kyllä ne lihakset silläkin kasvavat.

- Janne

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Onpas siinä kauniita naisia :kuola:

Olikos tämä se Fastin vihreämies tms?

Ihmemies! Hän on sekä huippukehonrakentaja sekä hyvässä työssä. Pelottavan kokoinen mies, pelottavaa on varsinkin hurja selkä! Ja tiukkuuttakin on... :)

Upeaa katseltavaa, wau!! :) Ja mielenkiintoinen pakkaus muutenkin, monessa mukana ja pää kylmänä porhaltaa elämässään eteenpäin... Niin sitä pitää:)

Onko joku tietoinen mikä oli Jannen vapaaohjelman taustamusiikki? Olis hauska päästä fiilistelemään tämän vuoden parhaan vaparin mukana:rock: Kasari rules! :D

edit:en ollu kännissä

Mä oon kanssa bongannut Käyhdyn livenä, ja totta että on kyllä ISO:worship: Meinasi ihan pienen tytönressukan pää mennä sekaisin tuollaisen "hunkin" nähdessään...

Heppu on käynyt muutaman kerran samalla salilla treenaamassa enkä minä tunnistanut kyseistä miestä ennen kuin SM-kisojen jälkeen. Kuitenkin, erään treenin jälkeen päivittelin avolle, että edessäni polki kuntopyörää _todella_ leveäselkäinen mies, muistan hehkuttaneeni sitä selän leveyttä oikein kunnolla :D Pikkasen nauratti kun SM-kisojen kuvia katsellessa tuli vastaan tutunnäköinen leveäselkäinen kuntopyöräilijä; Janne Käyhty :lol2:

Se on kyl hiton iso kaveri ja pitkä! Expossa näin ja siltä mittailtii rasvaprosettia jossain ihme mööpelissä siinä Kokkosen teltan tykönä. Jotain 3.4 se tais olla :D Ja kuulemma tarkka se kone millä ne mittaili

Janne ainakin vuosi sitten vielä treenaili turussa M&M:n salilla, tosin nykytilannetta en tiedä, kun itse en enää kyseisellä salilla ole käynyt pitkiin aikoihin. Mukava kaveri ja kyllä sitä kokoa löytyy :) Joskus ihan ihmettelee, miten nuo vaappuvat laitteet kestää miehen treenin... :D

Melko hurjan näkönen selkä! :rock: Eikä oo kyllä käsissäkään valittamista. :)

Back
Ylös Bottom