BB Janne Käyhty

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mä olen aina kuullut joka lähteestä, että ihanteellinen rasvaprosentti miehille olisi 12%. Onko jengi vain nykyään niin yleisesti lihavampaa, että vaatimuksiakin lievennetään?

ite oon lukenut haarukan 10-15% jostain...

Onkos tosta Käyhdystä kuvia jostain noilla 2% rasvoilla? Kuulostaa aika hurjalta...
Jannen blogissa Fastin sivuilla ja kisakuvagalleriassa.

Tuo 2% on mitattu InBody-vehkeellä, enkä ainakaan itse kyllä luota siihen mitenkään 100%. Näyttää mielestäni alakanttiin.

Jannen blogissa Fastin sivuilla ja kisakuvagalleriassa.

Tuo 2% on mitattu InBody-vehkeellä, enkä ainakaan itse kyllä luota siihen mitenkään 100%. Näyttää mielestäni alakanttiin.

Juu, samassa käsityksessä olen noista vehkeistä. Mikä antaisi suhteellisen luotettavan tuloksen?

ois mukava tietää mihin perustuu, että ei syö yövuoroissa yöllä..
iteki kolmivuorotyötä tekevänä.

Yksi syy saattaa olla hormonaaliset tekijät, mun käsityksen mukaan jos syöt yöllä niin elimistö tuottaa normaalia enemmän insuliinia, olikohan neuropeptidi y´, en oo varma, ite kyl söisin mieluummin vaik kilon rahkaa yön aikana ku oisin kokonaan syömättä..

Onko kropalla hyvä olla vuorokaudessa jokin syömätön hetki. Siten ymmärrän, jos pitää sen aina samassa kohtaa. Mutta syökös Janne sitten aina päivisin kolmen tunnin välein (meinaan sillonkin kun nukkuu; niin herääkö syömään)?

Nostemittaus tai DEXA-skannaus. Molemmat keinot käytännössä tavisten ulottumattomissa.

Oliko tämä se mittaustapa, jolla Jerry mittautti rasvansa ennen viime vuoden kisoja? Jostain mittauksesta yliopistolla hän maksoi sen parisataa euroa...

Oliko tämä se mittaustapa, jolla Jerry mittautti rasvansa ennen viime vuoden kisoja? Jostain mittauksesta yliopistolla hän maksoi sen parisataa euroa...
Juu, Jerry pääsi mittaukseen muistaakseni valmennettavansa Ossi Riekkisen kautta. Riekkinen siis tutkii jotain luun tiheysjuttuja yms.

Onko kropalla hyvä olla vuorokaudessa jokin syömätön hetki. Siten ymmärrän, jos pitää sen aina samassa kohtaa. Mutta syökös Janne sitten aina päivisin kolmen tunnin välein (meinaan sillonkin kun nukkuu; niin herääkö syömään)?
Janne on sen verran rento tyyppi, etten kyllä voi millään ilveellä uskoa että hän nousis yöllä vain sen vuoksi että pitää syödä.

Sisäpiirihaastattelun tuloksena:
"Janne, mikset sä syö yöllä?"
"No nukun ennemmin, saatana!"

Riittävän yksiselittäistä? :D

ois mukava tietää mihin perustuu, että ei syö yövuoroissa yöllä..
iteki kolmivuorotyötä tekevänä.

Itsekkin tuota mietin sillä yövuoron päätteeksi menee noi päivät hyvinkin pitkälti nukkuessa.

Janne on sen verran rento tyyppi, etten kyllä voi millään ilveellä uskoa että hän nousis yöllä vain sen vuoksi että pitää syödä.

Sisäpiirihaastattelun tuloksena:
"Janne, mikset sä syö yöllä?"
"No nukun ennemmin, saatana!"

Riittävän yksiselittäistä? :D
Tosin muistaakseni joskus aikojen saatossa ilmestyneessä mainoslehtisessä (olisko ollut FASTin tai vastaava) Janne kertoi nauttivansa yöllisen vessareissun yhteydessä (bulkilla) jotain FASTin valmista protsku+hiilari -juomaa. Siitä on tosin vuosia, mutta kuitenkin :D

Juu, Jerry pääsi mittaukseen muistaakseni valmennettavansa Ossi Riekkisen kautta. Riekkinen siis tutkii jotain luun tiheysjuttuja yms.

riekkinen taitaa olla fyysikko. sitä luuntiheyttä tutkii taas lapsuuden kaverini, ja ossi oli sillä seurantaryhmässä, hieman muitakin aiheita sivuten. toki siinäkin luustoa kateltiin. itse kävin samassa mittauksessa viime talvena, juuri sillä kaverillani. mittaus antoi kuitenkin ainakin omalta osaltani mielestäni hieman liian positiivisen kuvan - rasva% oli himpan päälle 11, ja painoa oli kuitenkin yli kolme kiloa enemmän kuin nyt, ja nyt vasta olen suurin piirtein siellä 11 prosentissa. jos vieläkään. :rolleyes:

edit. hehee, faidra, nukkumista vartenhan ne yöt onkin keksitty. :lol2:

Yksi syy saattaa olla hormonaaliset tekijät, mun käsityksen mukaan jos syöt yöllä niin elimistö tuottaa normaalia enemmän insuliinia, olikohan neuropeptidi y´, en oo varma, ite kyl söisin mieluummin vaik kilon rahkaa yön aikana ku oisin kokonaan syömättä..

Nyt on kokeilu menossa. En syö yövuorojen aikana ollenkaan(siis yöllä).
Töihin mennessä muutama leipäpala ja hedelmä kahvin kanssa, muuten pelkkää vettä koko yö.
En tiiä onko mutuilua, mut tuntus että ei väsytä yöllä niin paljon.

Nyt on kokeilu menossa. En syö yövuorojen aikana ollenkaan(siis yöllä).
Töihin mennessä muutama leipäpala ja hedelmä kahvin kanssa, muuten pelkkää vettä koko yö.
En tiiä onko mutuilua, mut tuntus että ei väsytä yöllä niin paljon.

Tota, mä sain kyllä sen käsityksen, varsinkin Faidran kyssärin jälkeen, että Käyhty ei HERÄILE SYÖMÄÄN keskellä yötä. Saattanee siis kuitenkin syödä jos on hereillä tms... :)

Tota, mä sain kyllä sen käsityksen, varsinkin Faidran kyssärin jälkeen, että Käyhty ei HERÄILE SYÖMÄÄN keskellä yötä. Saattanee siis kuitenkin syödä jos on hereillä tms... :)

Jutusta taasen saa vähän eri kuvan?

Jatkuvaa kolmivuorotyötä tekevän lennonjohtajan pitää olla ammattinsa vuoksi tavallista tarkempi ruokailuissaan.

"Yöllä en syö", Käyhty sanoo.

Back
Ylös Bottom