Onko tuo ero huippulevelin kamojen ja alkupään kamojen välillä suuri vai olenko mä oikeasti vaan näin paska?
Aloitin pelaamisen vasta pari päivää sitten ja tulee kuivana kakkoseen vähän joka servulla, vihdoin kun saa jonkun jyvälle niin ukkoon ei tule naarmuakaan...:(
Mulla kesti aika kauan että aloin pärjäämään, tuli myöskin alussa kuivana kakkoseen joka servulla. Nykyään olen usein serverin paras ja K/D on melkein aina plussalla. Itsellä on käytössä M416, haulikoista Saiga 12, konekivääreistä AWS. Kaikkissa on joku holo-tähtäimen tyylinen, se tähtäin on minusta aika tärkeä. Rautatähtäimistä ei oikein näe mitään. Ei mun mielestä se ase niin paljoa ratkase, tottumuskysymys ja aika hyvin ne on tasapainossa. Ne tähtäimet yms. kyllä pitää saada auki ja medipakit/ammoboksit. Esim. haulikoista se eka semiauto-haulikko on varsin hyvä lähitaistelussa. Ite käytän noita mini kranaatteja, kun saa 3 kpl. Ne kun viskaa tarpeeksi kaukaa, niin vihu ei kerkeä reagoida. Seinän kautta kimmoke on yks hyvä, tällöin vihu ei välttämättä edes näe sitä ja kranaatin ajastin kerkeää mennä melkein loppuun, kunnes se on jo vihun jaloissa. Kranaatit tulee usein viskottua peräkkäin vähän eri heittokulmilla ja sitten hyökkään itse.
Omat vinkit pärjäämiseen:
- Opettele mapit :D Aika iso homma. Rushissa oppii helpommin koska mapit tulee pienissä paloissa ja aina samasta suunnasta, Conquestista en välttämättä aloittaisi itse.
- Liity isoihiin squadeihin. Katso scoreboardilta ketkä on parhaat pelaajat ja liity niiden squadiin. Jos oma squadisi kädettää koko ajan tai siitä lähtee pelaajia pois, vaihda heti squadia.
- Jos olet viimeinen elossa squadissa, älä hyökkää vaan piiloudu ja odota että kaverit spawnaa sun luo.
- Vilkaise epävarmoissa tilanteissa minimappia. Siitä näkee usein paljon paremmin kokonaistilanteen ja missä viholliset on.
- Spottaa aina ja koko ajan. Helpompi osua kun näkyy se merkki vihun päällä, usein ei välttämättä ihan näe mitä ampuu mutta merkin alle kun losottaa, niin aika usein sieltä fragi tulee.
- Ota tankki/LAV tai attack boat aina jos on tarjolla, tai mene sellaseen ampujaksi. Näistä tulee kovimmat tappomäärät itsellä. Käytä vuorotellen secondary asetta, niin pääase ehtii jäähtyä/ladata. Hitsipillillä korjailua.
- Tankilla ei kannata mennä liian aggressiivisesti vihollisen keskelle. Sopiva etäisyys, josta ylettää ampua mutta omia on ympärillä, eikä vihollisia.
- Jos pelaat combat medicillä niin heitä medipäkkejä joka välissä. Itsellä usein heltti menee melkein nolliin kun tapan jonkun, sitten vaan healaan itseni nurkan takana.
- Kolmen R:n sääntö, eli repair, revive, resupply. Näistä saa paljon pisteitä, vaikkei saisikaan tappoja.
Itellä on auttanu pärjäämisessä myös se, että löysin hiljattain vakisquadin missä pelataan joskus, tällöin en kyllä ole serverin paras pelaaja :D Satuin ihan vitun hyvien pelaajien kanssa samaan squadiin kerran (K/D oli parhaalla heistä yhdessä matsissa 14/120 :D) ja aloin heittää niiden kanssa läppää, niin ne ottivat mut mukaan vaikka olen paskin pelaaja. Jokasella squadissa on K/D ratio vähintään aina 3-4 paitsi mulla. Itse olen heikoin lenkki tossa porukassa, mutta hauska niiden kanssa pelailla. Panoksia, repairia, revivee ja healthia saa aina, kaikki spottaa koko ajan ja kommunikoi.