Basironista oikeasti pelkkää haittaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja raipat
  • Aloitettu Aloitettu
Lueskelin noita akne-theardeja jonkin aikaa ja ihmetytti vähän, kun joka toisessa sanottiin että basironia kun käyttää niin naama on kolmantena päivänä punainen ja toisilla taas auttanut pysyvästi. Onko tuo nyt sitten ihmisestä kiinni vai? Oon ostanut nyt tuota lactasydiakin, kun jossain theardissa suositeltiin sellaistakin finneihin. Olisko fiksumpaa kokeilla muutama päivä tätä Basironia vai käytänkö esim. lactasydia, clearisilia, kasvavettä ja yövoidetta kaikkia kerralla?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
raipat sanoi:
Lueskelin noita akne-theardeja jonkin aikaa ja ihmetytti vähän, kun joka toisessa sanottiin että basironia kun käyttää niin naama on kolmantena päivänä punainen ja toisilla taas auttanut pysyvästi. QUOTE]

Vitun ätäkkää tavaraa tuo Basiron AC- geeli on. Toivon mukaan puhun samasta tavarasta mistä sä :D

Mulla ainakin kuivi iho aina välillä ja sit punoitustakin oli. Kyllähän se iho tottuu siihen aineeseen ennen pitkää...

Niinkuin sanoin - se on melko rajua tavaraa. Otti muun muissa lakanoista värit, esim. eräissä sinisissä lakanoissa on nykyäänkin semmoset värittömät alueet.Sama tapahtu pyyhkeissä.

Eipä siinä kumminkaan mitään, kunnes kevät tuli. Olin pitkään pelaamassa kavereiden kanssa avoimella paikalla footbaggiä. Aurinko paisto ja oli ensimmäiset vähä lämpimämmät kelit. Sit meen kotiin niin naaman iho on ihan ruskee ja karhee sen geelin takia. Kuin olisin saatana käyttäny jotain rusketus ainetta. Kyllä vitutti vähä. Ohjeessa käskettiin välttää solariumissa käyntiä, mut en arvannu et kevät auringolla ja tolla aineella olis tommonen yhteis vaikutus. Kun tämä tapahtui, niin päätin lopettaa aineen käytön, varsinkin kun lämpimämmät ilmat oli vasta tulossa :lol2:

Mut ei Basiron sitä ennenkään toiminu mulla sen ihmeellisemmin....Varmaan riippuu ihmisestäkin ja ihon kunnosta. En tiiä sit että onko tuota jotenkin muuteltu tai mitään, mutta sinuna ainakin lopettaisin sen käytön hyvissä ajoin ennen kevättä.

Tapahtumat sijoittuu arviolta 4 vuoden päähän.

Jin sanoi:
raipat sanoi:
Lueskelin noita akne-theardeja jonkin aikaa ja ihmetytti vähän, kun joka toisessa sanottiin että basironia kun käyttää niin naama on kolmantena päivänä punainen ja toisilla taas auttanut pysyvästi. QUOTE]

Vitun ätäkkää tavaraa tuo Basiron AC- geeli on. Toivon mukaan puhun samasta tavarasta mistä sä :D

Mulla ainakin kuivi iho aina välillä ja sit punoitustakin oli. Kyllähän se iho tottuu siihen aineeseen ennen pitkää...

Niinkuin sanoin - se on melko rajua tavaraa. Otti muun muissa lakanoista värit, esim. eräissä sinisissä lakanoissa on nykyäänkin semmoset värittömät alueet.Sama tapahtu pyyhkeissä.

Eipä siinä kumminkaan mitään, kunnes kevät tuli. Olin pitkään pelaamassa kavereiden kanssa avoimella paikalla footbaggiä. Aurinko paisto ja oli ensimmäiset vähä lämpimämmät kelit. Sit meen kotiin niin naaman iho on ihan ruskee ja karhee sen geelin takia. Kuin olisin saatana käyttäny jotain rusketus ainetta. Kyllä vitutti vähä. Ohjeessa käskettiin välttää solariumissa käyntiä, mut en arvannu et kevät auringolla ja tolla aineella olis tommonen yhteis vaikutus. Kun tämä tapahtui, niin päätin lopettaa aineen käytön, varsinkin kun lämpimämmät ilmat oli vasta tulossa :lol2:

Mut ei Basiron sitä ennenkään toiminu mulla sen ihmeellisemmin....Varmaan riippuu ihmisestäkin ja ihon kunnosta. En tiiä sit että onko tuota jotenkin muuteltu tai mitään, mutta sinuna ainakin lopettaisin sen käytön hyvissä ajoin ennen kevättä.

Basiron AC 5%

Tarkotus olis käyttää nyt jonkin aikaa ja katsoa miten auttaa. Ellei ens viikolla näy mitään muutosta niin käyn lääkärillä niinkuin pakkauksessa suositellaankin.

Itsellä tulee aina joskus ihan hämyjä näppyjä kaulaan niin kokeilin joskus syksyllä tuota basironia (tuossahan on sama vaikuttava aines kuin brevoxylissa, tosin vahvempana jos 5%?). Näpyt se kyllä hoiti osittain pois mutta tilalle tuli kutiava punoitus joka oli hikoillessa ihan kauhea. Luin tarkemmin paketista niin tuo ja esim. Avitcid aiheuttavat AFAIK valoallergiaa eli jos levität sellaiseen paikkaan mikä valon kanssa kosketuksissa niin aiheuttaa usealla punoitusta. Tuosta kerrotaan tosiaan paketissa ja eikö siinä vielä lue ettei saisi laittaa kasvoille varsinkaan kesäisin. Acne.org myös neuvoo tuon käytössä ja siellä kerrotaan että punoituksen pitäisi laantua kunhan pistää jotain kosteutusrasvaa päälle aina. Tosin itse heitin koko purkin roskiin kun olin punainen kuin sian **ttu pakkasella:|

Tuttu hoitsu suositteli tuon tilalle resorsinoli (?)-liuosta jonka ei pitäisi olla yhtä ytyä. Jos on pahassa kunnossa niin salisyyliliuosta kannattanee myös kokeilla.

Tuo aine tosiaan myös syö värit tummista kuteista.

Ei ainakaan minulla toiminut, poisti kyllä värit lakanoista, tyynyliinoista, paidan kauluksista jne. mutta jouduin tuota ainetta käyttäessäni hirveeseen Basiron - Kosteusvoide - Basiron - oravanpyörään kun kuivatti ihoa niin perhanasti ja ihohuokoset meni kait sitä kautta tukkoon ja hyöty oli melko mitätön. Voi toimia eri ihotyypeillä paremmin, minulla ei pelannut.

rocky6 sanoi:
Avitcid aiheuttavat AFAIK valoallergiaa eli jos levität sellaiseen paikkaan mikä valon kanssa kosketuksissa niin aiheuttaa usealla punoitusta. Tuosta kerrotaan tosiaan paketissa ja eikö siinä vielä lue ettei saisi laittaa kasvoille varsinkaan kesäisin.

Ei ainakaan noihin aikoihin ohjeissa ollu mitään mainintaa kesä käytöstä. Sanottiin vaan, ettei kannata solariumissa käydä. Eikä ihme :lol2: Jos tuo on lisätty sit myöhemmin, kumminkin mun kokeiluista on jo 4 vuotta...

Ja joku kosteusvoide auttoi heti mulla ihon kuivamiseen. Iholla oli tapana kuivaa, mutta punoitus oli itellä vähäistä.

Ihme homma, mulla toimi intissä ihan saatanan hyvin. Sääli, että loppui mutta eipä niitä näppyjä enää ihmeemmin ole ollutkaan.

Siis wtf? Luulin ton olevan joku intin oma lääke. Saako niitä ihan apteekista ilman respaa?

Saa ilman reseptiä. Sitä on kai myös 10% mutta sitä en ole apteekeissä nähnyt.

Ai hitto. Tulee muuten saaatananmoinen vitutus, vaikka pääsiski eroon, kun sivuvaikutusket tollasia. Kokeilen nyt miten toimii, kun laitan ensin lactasydia naamariin, jonka pesen pois. Sitten Kasvovettä pumpulilla ja lopuksi basironia vielä. Mitähän kosteusrasvaa kannattais ostaa, Nivealta tai Garnielta varmaan?

rocky6 sanoi:
eli jos levität sellaiseen paikkaan mikä valon kanssa kosketuksissa niin aiheuttaa usealla punoitusta.

Ihan hauska, kun lähinnä naamariin tätä käytän :D

Mä en kyllä pistäis tota naamariini. Testaa vaikka Aco salisyyliliuosta, se kuivattaa mutta ei pitäisi pitäisi punottaa paikat.

Ei varmaan väliä mitä kosteusvoidetta pistät, varmaan joku öljytön paras ettei tuki paikkoja jos nassusi muutenkin kukkii.

Kyllähän toi basiron on kovaa tavaraa(varsinkun se pesuaine-versio). Itelle ihotautiläkäri määräs tuon akneen jokunen vuos sitte. Oli ilmeisest sen joku oma hevoskuuri, kun käytin tuota ainetta niin, että ekaks basironilla naamanpesu ja sit toista ainetta yöks(missä joku vastaava vaikuttaja-aine). Tulos oli finnitön ja kuumottava punainen naama(mikä tosin hellitti parin viikon totuttelun jälkeen). Yhen vaaleensinisen pyyhkeen oon tolla värjänny vaaleenpunaseks :D +useisiin tyynyliinoihin naamankuvat :jahas:
Tämä kuuri oli siis talvisaikaan. En menis kokeileen auringonottoo ton kuurin kera, varsinkin jos iho reagoi noinkin rankasti kuuriin(sehän siis kuorii ja hapottaa ihoa aikalailla).

Njaha. Eilen tätä laitoin jo, sama tänään. Finnit kadonnut aika ilosesti, eikä mitään merkkiä punottamisesta vielä. Toivottavasti ei tule ollenkaan. Ihan ihmisestä se taitaa olla kiinni, miten noi vaikuttaa. Teiniä-iässä riittää periaatteessa clearasil, mutta mulla tuntuis ärsyttävän vaan ihoa enemmän. Jos huomenna tosissaan alkaa punottaa, niin mitä kannattaa tehdä? Otanko suoraan ihotautilääkäriin yhteyttä ja pyydän neuvoja? :)

edit: "(mikä tosin hellitti parin viikon totuttelun jälkeen)"

Hellitti, siis meni ohi vai totuit siihen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom