Bas Ruttenin opetusviedoita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rovasti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vorggu sanoi:
esimerkiksi?
Harrastelijat eivät saa neuvoa aseestariisumisessa, varsinkaan keskustelupalstalla. Koska kuitenkin Bassin video on saatavilla, siitä puuttui näyttäessä aseen painaminen suoralla kädellä ja omalla painolla alas ennen turpaan vetämistä. Tällöin kun alkaa lyödä, ei voi toinen vain vetäistä asetta pois ja ampua. Samaten ei kiinnitetty huomiota kummalta puolen ase sormista irroitetaan. Väärä puoli osoittaa piipun suoraan omaan mahaan. En muista kerrottiinko siinä että revolveri ampuu sormet paskaksi jos pidetään piipusta kiinni. Mitään ei puhuttu myöskään sivullisten suojaamisesta piippua heiluttaessa.

Tää on muistista kun ei ole Bassin videota enää itellä.

AndyS sanoi:
Mitenköhän tämä tapahtuu, jos ote on nimenomaan piipusta? Ohipuhalluksen eteen, jos käden laittaa, niin varmaan sattuu. Eri asia sitten, kuka sen käden pystyy niin tarkkaan asettelemaan.
En ole revolveriexpertti mutta minulle sanottiin että sormille voi käydä ikävästi. Kokeile itse.

Ei tarvitse olla ekspertti. Ihan revolverin perustoimintojen tunteminen riittää kyllä. Revolverissahan on rullan ja piipun välissä pieni rako. Siitä pukkaa jonkin verran kuumia kaasuja ulos ammuttaessa ja ne sattuvat varmasti käteen. Miten paljon, riippuu revolverin kaliiperista. En aio kokeilla. Piipusta pitäessä ei tapahdu mitään - se ei yhdellä laukauksella edes lämpene niin paljon, että tulisi palovammoja. Automaattipistoolia jos tarttuu piipusta, voi lähteä nahkat käsistä, kun luisti käy takana vauhdilla. Samalla aikaansaadaan varmasti syöttöhäiriö, mikä on erittäin hyvä juttu. Yleisesti ottaen molemmat lienevät melko pieniä ongelmia verrattuna luotiin mahassa.

Ei kannata uskoa kritiikittä kaikkea, mitä sanotaan,tuli se sitten Bas Ruttenin tai krav magaohjaajan suusta.

AndyS sanoi:
Automaattipistoolia jos tarttuu piipusta, voi lähteä nahkat käsistä, kun luisti käy takana vauhdilla.
Muuten olen samaa mieltä, mutta tuohon lisäisin että pistoolia voi tarttua luistista kiinni siten, että kädelle ei käy mitään (vaikka ethän sinä sanonut, että nahkat välttämättä lähtevät; kunhan täydennän). Eli vahva puristus estää luistin menemisen taka-asentoon. Ei, en ole kokeillut, mutta olen nähnyt (filmillä).

vorggu sanoi:
opetusvideoista paras on kieltämättä bas rutten's lethal street fighting, mutta en tiedä mistä näitä saa ostettua.
Kuten monet ovat jo kommentoineet, kyseinen filmi ei ole kovin hyvä. Parasta filmissä on asenne, eli missään vaiheessa ei unohda että nämä ovat nimenomaan itsepuolustusjuttuja; eivät kamppailulajihommia.

Filmiä voi tilata vaikka Amazon.com:sta (jos uskoo sen olevan hintansa väärti).

YJT sanoi:
lisäisin että pistoolia voi tarttua luistista kiinni siten, että kädelle ei käy mitään (vaikka ethän sinä sanonut, että nahkat välttämättä lähtevät; kunhan täydennän). Eli vahva puristus estää luistin menemisen taka-asentoon. Ei, en ole kokeillut, mutta olen nähnyt (filmillä).

Tämä riippuu täysin pistoolin kaliiperista. Kaverini teki kerran vaimenninkokeita ja piti pienoispistoolinsa luistia edessä pelkällä peukalolla takaa päin. Sen sijaan jos aseena on .50AE-kaliiperinen Desert Eagle, saa olla melkoinen rautakoura, joka sen luistin pitelee paikoillaan paljain käsin.

Onneksi täälä Itä-Stadissa törmää useammin pienoispistooleihin kuin 50EA-kaliiperisiin Desert Eageleihin. Mistä sitten kannattaa ottaa kiinni kun tällainan Aavikko Enkeli on tungettu esim. suuhun tai hanuriin? Vai oliko se niin että näitä aseistariisuntatekniikoita ei saanut täällä foorumilla levitellä? Vituttais vaan jos vaikka huomenna joku tulis tökii Dessulla enkä tietäis mistä pitää tarttuu...

Jasse Junkkari sanoi:
Onneksi täälä Itä-Stadissa törmää useammin pienoispistooleihin kuin 50EA-kaliiperisiin Desert Eageleihin. Mistä sitten kannattaa ottaa kiinni kun tällainan Aavikko Enkeli on tungettu esim. suuhun tai hanuriin? Vai oliko se niin että näitä aseistariisuntatekniikoita ei saanut täällä foorumilla levitellä? Vituttais vaan jos vaikka huomenna joku tulis tökii Dessulla enkä tietäis mistä pitää tarttuu...

Molemmissa tapauksissa kannattaa tarttua nilkkoihin. Äijä nurin ja leg warin kautta mounttiin, jossa voikin sitten aloittaa rummutuksen normaalisti.

Kuten Krav Magassakin opetetaan, sitä ennen on tietysti syytä suorittaa ns. hämäys ja vaihto. ("Hei älä nyt sitä kallista asetta mun suuhun/hanuriin tunge, kun me molemmat tiedetään mitä sun oikeasti tekis mieli sinne tunkea".)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ma hain kylla nimenomaan Basin MMA-nauhaa sen FYYSISEN treenin osalta, en halua mitaa nain vapaudut otteesta -juttuja. Tekniikkanauhat ei tosiaan kiinnosta mutta kuulemn mukaan MMA-nauha cdeineen on joka pennin arvoinen.

Kylla; Bas on aivan v*tun kingi jatka :rock: ja pride dvd-t pysyy nauhurissa ufc-patkien sijaan just sen ansiosta et niita selostaa Bas ja Stephen Quadrose ei mikaan aaliojenkkipari jotka hehkuttaa koko ajan kuin kyllosen matti silloin joskus. Ja onhan ne matsitkin parempia.

Sori mul on kaytossa ranskalainen nappis jos ei oo kunnon pisteita kirjaimien paall. :curs:

Hitto ku naa keskustelut menee aina johonki vaantoon et mites sitte ku sil jatkal o 30 senttinen puukko ja 2 senttinen muna niin mitas sitte juoksetsa vai lyotsa takaraivoon niinqu ha ja soitat niinqu mihin vai mita siis kaverit ja pesarit ja miks meni maila lailan kanssa sinappi kivaari niinqu ihan turha1111111111 :curs:

En tosiaan hakenu mitaan itsepuolustusneuvoja ilmatorjuntatykkia vastaan :david:

Rovasti sanoi:
Ma hain kylla nimenomaan Basin MMA-nauhaa sen FYYSISEN treenin osalta, en halua mitaa nain vapaudut otteesta -juttuja. Tekniikkanauhat ei tosiaan kiinnosta mutta kuulemn mukaan MMA-nauha cdeineen on joka pennin arvoinen.
Kyllä se on ihan hyvä setti, mutta ei mitään maailmaa mullistavaa. Oletko jo ehtinyt käydä niissä Hämeentien liikkeissä kyselemässä?

Niin, ja jos mikään liike ei suostu tilaamaan settiä sinulle (?!?), niin varmaan tunnet ainakin jonkun, jolla on Visa tms. ja joka suostuu sen tilaamaan.

Itse hankin oman settini www.basrutten.tv:sta, mutta en voi suositella paikkaa oman kokemukseni perusteella. Toimitusaika oli hyvin pitkä, ja kun lähetystä ei alkanut kuulumaan, kirjoitin ja kysyin asiasta. Pyytelivät anteeksi ja lupasivat laittaa mukaan T-paidan korvaukseksi. Setti saapui tästä parin viikon päästä, mutta ilman T-paitaa. En ruvennut enää kinuamaan paitaa, koska minulla on ihan riittävästi sellaisia T-paitoja joita ei voi käyttää missään muualla kuin salilla tms.

Settiä myydään ainakin Budovideosissa . Itse en muista tilanneeni sieltä mitään, mutta olen kuullut että homma toimii.

Hmm..Olen nyt Espanjassa jonkun aikaa joten kyselyitä pitää vähän odotella. Viimeksi kun kävin hämeentien toisessa budokaupassa (ei Nidan) niin menin niin hämilleni kun kaveri puhui vain ja ainoastaan Englantia ja vielä niin huonosti etten saanut mitään tulosta vaikka yritin kovasti kysellä Englanniksi nimenomaan mma workouttia.

Itse etsin videota lähinnä säkinhakkaustreenin piristäjäksi ja motivaattoriksi (minulla on kasa itsetehtyjä ja muualta haettuja ohjelmia). Liekö sittenkään arvoinen..?

No, kyllä se ihan hyvä juttu on. Tosin jos sinulla jo on valmiita vastaavia harjoitusohjelmia, voi olla että ei kannata maksaa 50 euroa yhdestä uudesta. Itse olen kyllä pitänyt siitä, ja suositellut muillekin. Ei se edelleenkään ole mikään maata mullistava homma, mutta hyvä kuitekin. Vaikea sanoa toisen puolesta, kannattaako hankkia vai ei.

Kävin äskettäin kyselemässä MMA Workoutia Finn Budo Westistä (Hämeentie 34, 09-7741646). Sanoivat että ko. tuote ei kuulu valikoimiin, mutta he tilaavat asiakkaiden toiveiden mukaan tavaraa. Toimitusaika lienee kuitenkin melko pitkä, koska eivät tilaa tavaroita yksittäin, vaan tilaavat asiakkaiden pyytämät tuotteet muiden tilausten yhteydessä. Myyjä oli liikkeessä vain töissä, joten ei osannut antaa mitään arviota hinnasta tai toimitusajasta. Ymmärsin kuitenkin, että eivät veloita ainakaan paljoa välityspalkkiota (varmaan jonkin verran kuitenkin; toim. huom).

Jos kyseinen video (DVD) vielä kiinnostaa, kävin tänään Helsingissä Finn Budo Bestissä (Hämeentiellä) ja siellä sitä näkyi olevan. Hintaa en huomannut katsoa.

- Marko

Suositut

Back
Ylös Bottom