Päivitystä tilanteeseen!
Olen käyttänyt nyt marraskuusta lähtien tätä 02 traineria ja yhä suosittelen kokeilemaan jos kärsii hengitysongelmista. Hengitys tuntuu paremmalta kuin vuosiin ja treenit kulkee. Kun pari viikkoa sitten kävin omalla lääkärillä niin pyysin kuuntelemaan keuhkot, lekuri sanoi että ei kuule enää mitään astman merkkejä keuhkoista. Mulla on ollut sama lääkäri toista vuotta, joten tuntee mun historian. Tosin, tähän tietty voi vaikuttaa se että niitä keuhkoja yleensä kuunnellaan flunssien jne yhteydessä, kun nyt olin lääkärissä muista syistä.
Mutta ainakin se tunne kun vetää itsensä ihan piippuun treeneissä ja syvään hengitys sattuu (samaan tapaan kuin hengästyisi pahasti pakkasessa), on kadonnut. Nyt pystyy huomattavasti helpommin tasaamaan sen oman hengityksen esim. sparrierien jälkeen. Silti mun cardio-kondis on kyllä surkea, mutta ainakin paranemaan päin.
Mulla on aikaisemmin ollut aina ihan järkyttävän huono immuuunijärjestelmä, aina kun joku on toimistolla sairaana niin se pöpö iskee muhun. Nyt eka talvi kun en ole ollut kertaakaan kipeänä niin että olisi pitänyt ottaa saikkua, pientä köhää nyt välillä ollut mutta esim treenitaukoja ei ole juuri joutunut ottamaan.
Ruokavaliota en ole muuttanut, lisäravinteita käytän kuten aina, eli magnesiumia, D-vitamiinia talvisin, sinkkiä, sit kalaöljyä.
Tietenkin se on mahdoton sanoa onko tämä kaikki o2 trainerin ansiota, mutta kyllä se kovasti tuntui hengitykseen auttavan. Sit kun hengitys parani, treenit parani ja painoakin on lähtenyt joku 4 kiloa joulukuun jälkeen. Sitäkään en tiedä saisiko saman hyödyn tekemällä jotain muita hengitysharjoituksia. Aikaisemmin tein Wim Hof methodia, mutta sen vaikutus lupaavan alun jälkeen katosi. Kylmistä suihkuista tosin en ole luopunut.