Band of brothers

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katselin searchilla mutta ei tainnut tästä olla mitään kirjoiteltu. Kumma kyllä.

Siis tämä kesällä tullut ehkä kaikkien aikojen paras tv-sarja sotaleffoista pitäville ilmestyy viikon päästä kuuden levyn dvd boxina. Taistelutoverit taisi olla tämä käännetty nimi silloin töllöstä tullessa. Hinta jonnin verran alle 50 euroa. Tämän joululahjan itselle taidan hankkia etuajassa, yksi jaksokin jäi välistä katsomatta. Ugh.

Originally posted by newberry
Katselin searchilla mutta ei tainnut tästä olla mitään kirjoiteltu. Kumma kyllä.

Siis tämä kesällä tullut ehkä kaikkien aikojen paras tv-sarja sotaleffoista pitäville ilmestyy viikon päästä kuuden levyn dvd boxina. Taistelutoverit taisi olla tämä käännetty nimi silloin töllöstä tullessa. Hinta jonnin verran alle 50 euroa. Tämän joululahjan itselle taidan hankkia etuajassa, yksi jaksokin jäi välistä katsomatta. Ugh.

Siis 6 levyä 50€ :hmmm:
Mistä?

Joo, ei voi olla noin halpa (jos on niin kerro heti).
Mutta se sarja oli ihan tautisen hyvä!! Tykkään realistisista sotaleffoista ja taistelukuvauksista yli kaiken. Sotamies Ryan, Braveheart ja Lord of the rings, FoR on ollu tähän asti parhaat..

Originally posted by Ripe
Minäkin tahdon tietää mistä saa 50 EUR hintaan...filmifriikki.fi tarjoaa samaa settiä 99,90 EUR :confused:

Öh.. kyllä Filmifriikissä näyttäis olevan 48.90€ kyseinen boksi, ettet sekoittanut sitä englanninkieliseen versioon?
Hintahaku

Kyllähän Band of Brothers oli yksi ylivoimaisesti parhaista elokuvista mitä on tullut nähtyä, se on ostettava se DVD pyöritin tämän takia. Taisi jäädä pari-kolme jaksoa näkemättä kokonaan. Elokuvan tunnelmakin on ihan eri luokkaa kuin perinteisissä 'Super karate monkey death car Steven Seagal' -leffoissa.

Kattelin itekin lähes joka jakson. Lähinnä siks että se näytti hyvältä (Sotamies Ryan-tyylinen) ja hyvät näyttelijät. Mutta realistinen? Ei niinkään. Taistelukohtauksia jopa hävetti katsoa välillä. Äijät on hirveen tykistökeskityksen keskellä ja juoksentelee siellä pitkin poikin, mutta kranut ei tehoa. Ei painevaikutusta eikä sirpalevaikutusta. Sillon sattuu jos tulee täysosuma polveen ja jalka lähti irti :) Ja sillonkin pysty ihan fiksusti heittää läppää siitä kuinka nyt tuliki lähtö kotiin ja hihhih.
Samaten maahan kaivettuun poteroon ei tullu ku kerran täysosuma. Ihan ku kuoppaan meneminen tekis automaattisesti mahottomaks et kranut osuis. Sitte eräs kohtaus jossa hankeen putoaa suutariksi jäävä tykinammus. Se tulee ilmojen halki jotain mitä lie 1000km/h ja upposi hankeen jotain 5cm :)

Sitte jossain jaksossa ne hyökkäs johoki kaupunkiin yhen komppanian voimin. Vastassa oli saksalaiset jotka hengas suunnilleen muna kädessä rakennusten edessä maalitauluna.
Jenkit lonkkalaukauksilla lahtaa sakuja jotka kykenee lähinnä toteamaan "achtung" ja "schnell". Hyökkäyksen päätteeks jonku ääni selostaa että "otimme varmaan 100 vankia." Mitä ihmettä, jenkit hyökkäs yhellä komppanialla ja saksalaisilla oli ihan kivat asemat voittaa vaikka kaks komppaniaa mutta ei. Antaudutaan.

Sitte jossai jaksossa SS-komppania makaa pellolla jälleen muna kädessä ja jenkit juoksee pellon yli pistimet ojossa ja heittää eka jonku himmeen savukranaaatin (punaista savua) että sais ees jotain vastusta. Ei, SS:n kundit vaa päättää vetää lonkkaa viimeseen saakka (ei vartiomiehiä ei mitään) ja ottaa lyijymyrkytyksen.

Sitte ne muistaa hehkuttaa siinä että ne on koko sodan "motivoitunein ja kovin jengi" vaikka eurooppalaiset oli tapellu viimiset viis vuotta jo siellä . Ja tottakai jakso jossa jenkit oli piiritettynä ja kaikilla suunnilleen yks ammus per mies ja muistettiin todeta että "kaikki paikalla olleet miehet olivat sitä mieltä ettei heitä olis tarvinnut pelastaa" :) No kyllähän yhellä ammuksella pärjää. Todellisia tapahtumia ehkä hieman väritetty.

Jotain muutakin varmasti oli vielä, ei jaksa muistaa. Mutta sanoisin että sarja ei ollut realistinen, vaan ihan normaalia cowboy meininkiä.

Johnny:
Ihan sama mitä elokuvaa katsot jos tuolla asenteella lähdet liikenteeseen. Kaikissa elokuvissa on jotain itkemisen arvoista, mutta kyllä Band of Brothers on mielestäni yksi realistisin elokuva mitä löytyy, ja jos oikean elämän E-komppanian veteraanit mieltävät elokuvan realistiseksi, niin kiinnostaa tietää olitko kenties itse sotimassa siellä, ja oletko kenties ollut tykistökeskityksessä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oletko kenties ollut tykistökeskityksessä?

Olen tietysti. No en. Kranuthan tappaa nimenomaan paineen ja sirpaleiden vaikutuksesta paitsi ko. sarjassa joissa näytti siltä kuin ammuttaisiin keskiaikaisilla tykeillä kuulia:p

ja jos oikean elämän E-komppanian veteraanit mieltävät elokuvan realistiseksi, niin kiinnostaa tietää olitko kenties itse sotimassa siellä

Olin tietysti. Olin myös Vietnamissa -73. Hitto, että oli rankkaa.

Ja tottakai on selvää että jenkit voitti 2. maailmansodan ja ilman E-komppaniaa mistään ei olis tullu mitää, yritettäis vieläki jollai kumiveneellä rantautua Normandiaan.

Juttuni tarkotus oli puuttua sarjan realismiin eikä siihen että diggasko sitä joku tai ei. Kai joku muukin huomas epärealistisuutta? Kirjotin aiheesta koska mun mielestä sitä oli niin paljon että häiritsi oikeasti katsomista.

No juu

Ei kai mitään sotafilmejä ym. kannata katsoa, jos naama menee norsunv*tulle siitä kun ukot etenee liian tiiviissä ryhmässä, tai Tiger-tankki näyttää väärältä tms...

Siinä Johnnyllä on pointtia että melkoisella innolla on amerikkalaiset fiktion voimalle kirjoitelleet toisen maailmansodan tahi Vietnamin sodan historiaa uusiksi itselleen edulliseen suuntaan viime vuosina.

Mutta so what. Loistava sarja siltkin.

No eihän se tietenkään ihan täysin realistinen ollutkaan. Mulle tärkeempää kuin se, että luodin tai kranaatin lentorata on oikea, oli se miten todella kuvattiin sodan julmuutta ja sitä, miten se vaikutti miehiin! jotkut sotilaista ei edes kyennyt laukaisemaan asettaan, hyviä miehiä kaatui "harhalaukauksiin", omiin kranaatteihin ja kaikkea muuta sodan julmuutta.
Sarja myös eteni hienosti! Alun e-komppanian alokkaat olivat loppua kohden sodan karaisemia taistelijoita jotka jopa osasivatkin jotain.
Mieleen jäi myös se miten kuolemaa käsiteltiin! Tehtiin selväksi että monet sotilaat olettivat luonnollisesti kuolevansa ja selviytymistä pidettiin ihmeenä. esim. eräässä kohtauksessa joku kertoili kuinka hän sodan loppua kohden alkoi jo hieman uskoa että "ehkä tästä sittenkin selviää hengissä"

ps. tiesittekös että 70% sotilaista ensimmäisessä tulikosketuksessa / keskityksessä paskovat housuunsa? Sehän on jo huollollinen ongelma! :)
(ja ettei tule riitaa, niin en keksinyt tätä itse vaan näin meille kerrottiin intissä)

Hyvin tehty sarja, ei siinä mitään. Siis nimenomaan ympäristön ja yksittäisten näyttelijäsuoritusten osalta. Taistelukohtaukset tosiaan olivat lähinnä hassuja.

KIITOS YLE!

Mua v*tutti ihan suunnattomasti, ettei yle (valtion lafka) voinu
tiedottaa tehokkaasti tosta sarjasta. Kerranki menty ostamaan
ulkomaalainen tv-sarja (varmasti oli myös kallis) ja sitte siitä ei
kerrota. Kyllä sitte jotain "Sunnuntai akuutti - Nahkakärpänen"
ohjelmaa hehkutetaan.

<Offtopic>
Ylen tarkotus on toki vastata kulttuuriannista kaiken ikäisille,
mutta se ei ilmeisesti kiinnosta ku vanhempaa ikäluokkaa.
Viihdepuoli on hoidettu nuorien kohdalla Ylellä huonosti.
Tosin tämän korvaa sitte MTV3 ja Nelonen.

Noh, täytynee sanoa, että minä en oo maksanu veroja,
joten ei kai mun sitte kuulu saada verorahoilla toimivalta
Yleltä viihdettä.
</offtopic>

-Odu, 17v, katkera nuori.

Re: KIITOS YLE!

Originally posted by Odu
Ylen tarkotus on toki vastata kulttuuriannista kaiken ikäisille,
mutta se ei ilmeisesti kiinnosta ku vanhempaa ikäluokkaa.
Viihdepuoli on hoidettu nuorien kohdalla Ylellä huonosti.
Tosin tämän korvaa sitte MTV3 ja Nelonen.
Juuri tuon YLE:n paskan tarjonna takia en katso velvollisuudekseni maksaa TV-lupamaksua. Rahoittakoot toimintansa mainoksilla niinku muutkin kanavat.

Tosta realismista vielä sen verran että; Siinä yhdessä jaksossa se päähenkilö (En muista nimeä, oisko Winters, tai jotain, kuiteski se jolle lopussa tarjottiin kentsun hommia) päättää näyttää joukkueelleen ja juoksee porukan edessä (100m muihin) jonkun vallin yli...

Vallin takana noin 50 sakua, ja yks niist huomaa tän lutin ja sit luti tähtää ja ampuu sen.(myöhemmis jaksois se muisteli tätä) No ei siinä mitään, mut minkä takia ne sakut seuraavaks lähtee juokseen karkuun eikä pistä yhtään vastaan?? siis tilanne on about 50sakuu vastaan 15 jenkkii... ja ne vaan juoksee sivuttain jenkkien ohi; eli suurin osa sakuista kaatuu.

Tämä kohtaus hämmästytti suuresti. Osin sen takia et mielestäni lutin "juoksempa joukon edellä ja näytän olevani kingi" ärsytti minua järjettömyydessään suuresti ja toiseksi sen takia et ne sakut ei yksinkertaisesti muka ampuneet takaisin.

Terv. Res.Vänr.

Originally posted by Johnny
Kai joku muukin huomas epärealistisuutta? Kirjotin aiheesta koska mun mielestä sitä oli niin paljon että häiritsi oikeasti katsomista.

Jep, tullut muropaketin puolella jo valitettua asiasta ihan kyllästymiseen asti.

En pystynyt katsomaan kuin neljä osaa, sitten iski vitutus ja lopetin katsomisen.

Tuollaista jenkkiglooriaa on maailma pullollaan, hyvänä esimerkkinä tämä ameriikkalaistuneen Mel Gibsonin elokuva We were soldiers...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom