Banaanikärpäset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Samo
  • Aloitettu Aloitettu
Ite luin jostain, että noita paskiasia ilmaantus loppukesästä ihan ilman mitään "syytäkin". oon nyt puunannu tasot huolellisesti ja rakentanut muutaman ansan. näyttäs olevan vähentyneet/kadonneet melkein kokonaan. Ainakin sokerivesilillussa kelluu jokunen hyyttä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä oli kans kotona noita samoja paskiaisia joku kesä. Ilmeisesti se tehosi, että tapoin aina joka ikisen kärpäsen, mitä näin. Kukkaruukussa tosiaan meillä sikisi, jotenka vedin kylmästi imurilla kukkaruukkujen mullan päältä :D . Ilmeisesti toimi, ne hävis aika nopeesti.

Olut toimii tässäkin tapauksessa. Tosin kyseessä saattaa olla alkoholin väärinkäyttö :). Eli kertakäyttölautaselle olutta ja siihen sekaan muurahaismyrkkyä rakeen muodossa.

Se aiemmin mainittu etikka toimii varmaankin samanlaisena houkuttimena kuin olut. Voisikin kokeilla laittaa oluen sekaan fairyä ja kattoa että mitä tapahtuu.

Enpä jaksanut lukea kaikkia vastauksie/kommentteja, josko tämä keino jo tuli aikaisemmin. Joka tapauksessa kun laittaa jotain makeaa juomaa lasiin ja sen pöydälle niin kärpäset menevät kiikkumaan lasin laidalle ja hukkuvat juomaan kun ahneita ovat. Ite testasin tuota ja kyllä siellä 5 kärpästä lillu hengettömänä. Muuten oon saalistanu ja liiskannu kyllä yksi kerrallaankin. :evil:

Jaahas, yllähän olikin mainittuna vähän keino, joka on jo vähän samaan suuntaan :)

Tulee niitä perkeleitä vaikka siivottaisiinkin. Meidän perhe siivoaa kerran viikossa ja välillä käy jopa siivooja ja siltikin noita kärpäsiä on ollut nimenomaan tänä syksynä. Myrkyttäminenkään ei auta kovin kauaa kun taas lentelee muutama yksilö ympäriinsä. Pitää varmaan lopettaa banaanien ja muiden hedelmien osto...

jep sama täällä siivotaan joka perjantai ja siistiä on joka nurkassa, roskat viedään säänöllisesti. Ei oo ennen ollu näitä banaanikärpäsiä mut just täs alkusyksyllä alko ilmestyä :S piti poistaa hedelmäkori aiankin toistaiseks

Pulikärpäset / Viinikärpäset valtasivat taloni

Mikä hitto on että aina kun otan humppakuution punkeroa (hanapakkauksen punaviiniä) esille, niin jostain pölähtää kärpäsparvi sellaisia 1-3mm pitkiä pieniä minikärpäsiä. Saamarin nopeita ja vihaisia ja menevät lasiin, silmään, nenään ja korvaan. Joka kerta sama homma. Olen tuhonnut talosta kaiken mahdollisen, hedelmät, tyhjät putelit, kaiken. Aina kun saa lasin viiniä niin kärpäsparvi on vieressä. Tyhjät oluttölkit noita kerää kaikkein pahiten, mutta kun en juo enää edes olutta. Täytetty viinilasi tuo noita kuitenkin jostain aina esiin.

Varmaan ryypänny liikaa, kun kärpäsistäkin on meillä tullut spugeja. :jahas:

viinapiruja ne on..

Mysteeri onkin missä ne piileskelevät.
Minä olen epäillyt, että ne eläisivät viherkasvien mullissa, jos ne ovat liian usein pinnalta märkinä. Tämä siksi, että näin niitä pörräilevän siellä paljon. Kun olen vienyt kasvit ulos ja päästänyt mullan kuivumaan välillä, niin luulisin sen tehonneen.

Itse huomasin, että ne lentävät ihan pelkkään valkoviiniinkin, joten viritin vaan purkin, jossa hieman viiniä ja hieman fairyä. :D Sinne niitä kuoli useita mutta vieläkin löytyy. Mulla ei edes ole kasveja. Elävät varmaan biojätepussissa.

Täällä on myös banaanikärpäsiä ja viikon ollut tuossa tiskipöydällä astia, jossa on etikkaa ja fairya. Viikon aikana yksi kärpänen on löytynyt tuosta astiasta...ja sekin on varmaan kuollut vanhuuteen :D

Kerran tein sellaisen ansan, jossa oli Ehrmann-purkissa vettä, appelsiinimehua, etikkaa, grenadiinia ja tippa astianpesuainetta. Päälle virittelin muovikelmun, jossa oli tarpeeksi isoja reikiä että kärpäset pääsivät siitä sisään. Poistin myös metsästyksen ajaksi kilpailevat kärpästen ruokapaikat, eli biojätteet ym. Litkuun hukkui lukuisia kärpäsiä. Lisäksi huomasin, että kun kelmun virittää vähän löysälle, kärpäset menevät sen ja purkin reunan väliin ja niitä on helppo liiskata siitä. Kun mukaan lasketaan vielä niidenkin kärpästen listiminen, jotka pakenivat ikkunalle hölmöyttään, niin sain noin yhden vuorokauden body countiksi yli 70.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom